myszat Zgłoś #1 Napisano 1 Sierpnia 2019 Witam wszystkich, mam problem jak w temacie - odgłosy huczenia/dudnienia zaczynają się od 80-90 km/h, raczej dochodzą z przodu bardziej od strony pasażera - przy mniejszych prędkościach jest OK - byłem w serwisie VW bo niby mam jakąś tam gwarancję (ubezpieczenie) stwierdzili że wszystkie opony (dodam że nowe z przebiegiem ok 6ktm) są wyząbkowane, oponiarz też potwierdził że jest coś z nimi nie tak, zmieniłem na inne opony - huczenie jak było tak jest, geometria i zawieszenie sprawdzone, łożyska też OK - może ktoś walczył z czymś podobnym?? Ktoś podpowiedział że może to być problem z łożyskiem ma mechanizmie różnicowym - można to jakoś sprawdzić?? Na początek jednak prośba jeśli ktoś ma podobne autko do mojego czyli B7 Variant DSG 2.0TDI i jest z okolic Tychów baaaardzo proszę o kontakt - chętnie posłuchałbym odgłosów w innym egzemplarzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rakud29 Zgłoś #2 Napisano 1 Sierpnia 2019 Też mam podobnie Ale nie wiem z lat się to bierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk211088 Zgłoś #3 Napisano 2 Sierpnia 2019 A czy tylko przy 80-90 kmh? U mnie było podobnie około 80 i do tego przy około 120kmh. Okazało się że były to łożyska kół przednich (prawe i lewe). Łożyska były bez żadnych luzów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #4 Napisano 2 Sierpnia 2019 Zaczyna się od 80-90 nie wiem od czego zależy, a najbardziej słyszalne w zakresie przy 100-120, przy wyższych prędkościach oczywiście też ale szumy powietrza, opon maskuje huczenie - swoją drogą nie wiem jak Wasze odczucia ale passat raczej kiepsko jest wyciszony i w środku jest po prostu głośno, wcześniej jeździłem Volvo V50 i był o wiele cichszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk211088 Zgłoś #5 Napisano 2 Sierpnia 2019 Buczenie jest niezależne czy przyspieszasz hamujesz, jedziesz ze stała prędkością lub skręcasz? Jak z olejem w skrzyni? Czy podczas gdy wrzuci luz (żeglowanie) też buczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2019 Występuje cały czas oczywiście powyżej prędkości którą podałem - na zakrętach które można pokonać z tą prędkością również, nie bardzo mam gdzie sprawdzić mocniejsze skręty przy wyższej prędkości. Podczas luzu również buczy, a może za zbyt czepliwy słuch mam Olej zmieniany w VW 25tkm temu - nie wiem jaki jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk211088 Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2019 A te inne opony są pewne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2019 100% pewności nie mam, podobno są OK - oglądane przez oponiarza. zanim zmieniłem opony pożyczyłem koła od kumpla z A6 i buczało jakby ciszej ale jednocześnie było głośniej bo oponki 245 - pewnie przez to buczenie było słabiej słyszalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #9 Napisano 2 Sierpnia 2019 Ostatnio walczyłem z dziwnym łuu łuu. Nie był to jednostajny dźwięk. Wymieniono oba łożyska z przodu i jest ok. Ale też wydaje mi się że samochód jest głośny. Laguna 3 która też mam jest o wiele lepiej wyciszona. Tutaj wyraźnie słyszę szum opon w środku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #10 Napisano 2 Sierpnia 2019 Też to brałem pod uwagę ale jeżdżę już z tym od ok 15tkm i cały czas poziom buczenia jest taki sam, gdyby były to łożyska pewnie hałas by się nasilił. Kiedyś w Touranie miałem problem z łożyskiem to po kilku dniach jazdy nie dało się jeździć autem taki hałas. Z tym wyciszeniem trochę kiepsko, wspomniana wcześniej A6 o niebo lepiej wyciszona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk211088 Zgłoś #11 Napisano 2 Sierpnia 2019 Ja bym sprawdził jeszcze raz koła aczkolwiek byłem zdziwiony że u mnie były dwa łożyska do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #12 Napisano 3 Sierpnia 2019 (edytowane) Po czym mechanik stwierdził że oba do wymiany, na czuja czy w jakiś sposób zdiagnozował? Sprawdzę jeszcze raz bo dziwne i wkurzające to jest...? Edytowane 3 Sierpnia 2019 przez myszat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Whiro Zgłoś #13 Napisano 3 Sierpnia 2019 Dobry mechanik wie jak sprawdzić łożyska. U mnie jedno wyraźnie szumiało , ale drugie obsluchiwali podobno stetoskopem i ono właśnie wydawało dźwięk łuu łuu. Możesz sprawdzić czy nie przegrzewa się bardziej któraś felga. Np może klocek nie odbijać jak powinien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #14 Napisano 3 Sierpnia 2019 Przy okazji wymiany oleju znajomy mechanik osłuchiwał łożyska i nic dziwnego nie słyszał...zrobię kolejne podejście do serwisu VW w ramach gwarancji może się bardziej przyłożą Dam znać jak się sprawy potoczyły...gdyby znalazł się ktoś z podobnym autkiem z okolic Tychów proszę o kontakt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk211088 Zgłoś #15 Napisano 3 Sierpnia 2019 11 godzin temu, myszat napisał: Po czym mechanik stwierdził że oba do wymiany, na czuja czy w jakiś sposób zdiagnozował? Sprawdzę jeszcze raz bo dziwne i wkurzające to jest...? Ja sam u siebie prawie wszystko robię choć mechanikiem nie jestem? nie mam zaufanego mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #16 Napisano 4 Sierpnia 2019 12 godzin temu, Patryk211088 napisał: Ja sam u siebie prawie wszystko robię choć mechanikiem nie jestem? nie mam zaufanego mechanika Chciałbym tak ale trochę umiejętności brakuje ale podstawowe wymiany robię sam bądź przy pomocy braciszka Ostatnia wymiana na warsztacie spowodowana brakiem czasu i miejsca w garażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #17 Napisano 4 Sierpnia 2019 Pytanie, czy ząbkuje te nowe opony? Ząbkowanie opon to niemal klasyczny objaw wadliwych amortyzatorów, albo geometrii. Zależnie jak ząbkuje. Jeżeli wzdłuż bieżnika to amortyzatory, a jeżeli w poprzek to geometria(zbieżność). Jak to sprawdzić? Prosto-gołą dłonią przejechać("pogłaskać") oponę i jeżeli to są wspomniane problemy to będzie wyraźnie czuć na dłoni ząbkowanie. Istnieje również możliwość wadliwej konstrukcji opony-mnie to dopadło. Okazało się, że te "kostki"-lamele na oponach były wadliwie skonstruowane i opona sama się ząbkowała. Ale jeżeli te nowe opony nadal ząbkują to raczej można wykluczyć wadliwą konstrukcję opon. Chyba że są to te same opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #18 Napisano 4 Sierpnia 2019 Też miałem problem z wyząbkowanymi oponami. Właśnie wspomniany dźwięk łuuu łuuuu słyszany powyżej 80km/h. Początkowo sądziłem, że to łożyska, ale wulkanizator wskazał opony. I faktycznie wyczuwalne jest gdy przesuwamy ręką po bieżniku - nie jest gładko, czuć ząbki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #19 Napisano 5 Sierpnia 2019 No to co do ząbkowania opon... też mam wyząbkowane i też było łuu łuu. Ale do tego była wywalona końcówka drążka i brak zbieżności. Po wymianie końcówek + pełnej geometrii - łuu łuu się skończyło przy jeździe na wprost mimo, że opony nadal te same. Natomiast w zakrętach (szczególnie w prawo) słychać je cały czas i podejrzewam, że opona dostała w tyłek od końcówki. W B6 też miałem łuu łuu i okazały się przeguby wewnętrzne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myszat Zgłoś #20 Napisano 5 Sierpnia 2019 Przyznam się że zniesmaczony inwestycją w nowe opony i zarazem zmianą felg z 16 na 17 kupiłem używki, na moje oko i zdaniem oponiarza są OK - generalnie z przeznaczeniem na ten sezon i do wymiany bo na deszczu szału niema. Zawieszenie sprawdzone wraz z wymianą łożysk amortyzatorów i łącznika z tyłu, geometria ustawiona, amorki sprawne - za dużo niewiadomych w tym problemie, a wymiana po kolei wymienionych elementów trochę mi nie leży - powalczę z gwarantem i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki wszystkim za udział w dyskusji, jak tylko uda się rozwiązać problem dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach