Skocz do zawartości
myszat

B7 DSG/2.0TDI huczenie powyżej 80-90km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

mam problem jak w temacie - odgłosy huczenia/dudnienia zaczynają się od 80-90 km/h, raczej dochodzą z przodu bardziej od strony pasażera - przy mniejszych prędkościach jest OK - byłem w serwisie VW bo niby mam jakąś tam gwarancję (ubezpieczenie) stwierdzili że wszystkie opony (dodam że nowe z przebiegiem ok 6ktm) są wyząbkowane, oponiarz też potwierdził że jest coś z nimi nie tak, zmieniłem na inne opony - huczenie jak było tak jest, geometria i zawieszenie sprawdzone, łożyska też OK - może ktoś walczył z czymś podobnym?? Ktoś podpowiedział że może to być problem z łożyskiem ma mechanizmie różnicowym - można to jakoś sprawdzić??

Na początek jednak prośba jeśli ktoś ma podobne autko do mojego czyli B7 Variant DSG 2.0TDI i jest z okolic Tychów baaaardzo proszę o kontakt - chętnie posłuchałbym odgłosów w innym egzemplarzu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobnie Ale nie wiem z lat się to bierze 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy tylko przy 80-90 kmh? U mnie było podobnie około 80 i do tego przy około 120kmh. Okazało się że były to łożyska kół przednich (prawe i lewe). Łożyska były bez żadnych luzów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się od 80-90 nie wiem od czego zależy, a najbardziej słyszalne w zakresie przy 100-120, przy wyższych prędkościach oczywiście też ale szumy powietrza, opon maskuje huczenie - swoją drogą nie wiem jak Wasze odczucia ale passat raczej kiepsko jest wyciszony i w środku jest po prostu głośno, wcześniej jeździłem Volvo V50 i był o wiele cichszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buczenie jest niezależne czy przyspieszasz hamujesz, jedziesz ze stała prędkością lub skręcasz? Jak z olejem w skrzyni? Czy podczas gdy wrzuci luz (żeglowanie) też buczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Występuje cały czas oczywiście powyżej prędkości którą podałem - na zakrętach które można pokonać z tą prędkością również, nie bardzo mam gdzie sprawdzić mocniejsze skręty przy wyższej prędkości. Podczas luzu również buczy, a może za zbyt czepliwy słuch mam ;) Olej zmieniany w VW 25tkm temu - nie wiem jaki jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100% pewności nie mam, podobno są OK - oglądane przez oponiarza. zanim zmieniłem opony pożyczyłem koła od kumpla z A6 i buczało jakby ciszej ale jednocześnie było głośniej bo oponki 245 - pewnie przez to buczenie było słabiej słyszalne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio walczyłem z dziwnym łuu łuu. Nie był to jednostajny dźwięk. Wymieniono oba łożyska z przodu i jest ok. Ale też wydaje mi się że samochód jest głośny. Laguna 3 która też mam jest o wiele lepiej wyciszona. Tutaj wyraźnie słyszę szum opon w środku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to brałem pod uwagę ale jeżdżę już z tym od ok 15tkm i cały czas poziom buczenia jest taki sam, gdyby były to łożyska pewnie hałas by się nasilił. Kiedyś w Touranie miałem problem z łożyskiem to po kilku dniach jazdy nie dało się jeździć autem taki hałas. Z tym wyciszeniem trochę kiepsko, wspomniana wcześniej A6 o niebo lepiej wyciszona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził jeszcze raz koła aczkolwiek byłem zdziwiony że u mnie były dwa łożyska do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po czym mechanik stwierdził że oba do wymiany, na czuja czy w jakiś sposób zdiagnozował?

Sprawdzę jeszcze raz bo dziwne i wkurzające to jest...?

Edytowane przez myszat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry mechanik wie jak sprawdzić łożyska. U mnie jedno wyraźnie szumiało , ale drugie obsluchiwali podobno stetoskopem i ono właśnie wydawało dźwięk łuu łuu. Możesz sprawdzić czy nie przegrzewa się bardziej któraś felga. Np może klocek nie odbijać jak powinien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany oleju znajomy mechanik osłuchiwał łożyska i nic dziwnego nie słyszał...zrobię kolejne podejście do serwisu VW w ramach gwarancji może się bardziej przyłożą ;)

Dam znać jak się sprawy potoczyły...gdyby znalazł się ktoś z podobnym autkiem z okolic Tychów proszę o kontakt :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, myszat napisał:

Po czym mechanik stwierdził że oba do wymiany, na czuja czy w jakiś sposób zdiagnozował?

Sprawdzę jeszcze raz bo dziwne i wkurzające to jest...?

Ja sam u siebie prawie wszystko robię choć mechanikiem nie jestem? nie mam zaufanego mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Patryk211088 napisał:

Ja sam u siebie prawie wszystko robię choć mechanikiem nie jestem? nie mam zaufanego mechanika

Chciałbym tak ale trochę umiejętności brakuje ale podstawowe wymiany robię sam bądź przy pomocy braciszka ;)

Ostatnia wymiana na warsztacie spowodowana brakiem czasu i miejsca w garażu :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy ząbkuje te nowe opony? Ząbkowanie opon to niemal klasyczny objaw wadliwych amortyzatorów, albo geometrii. Zależnie jak ząbkuje. Jeżeli wzdłuż bieżnika to amortyzatory, a jeżeli w poprzek to geometria(zbieżność). Jak to sprawdzić? Prosto-gołą dłonią przejechać("pogłaskać") oponę i jeżeli to są wspomniane problemy to będzie wyraźnie czuć na dłoni ząbkowanie. Istnieje również możliwość wadliwej konstrukcji opony-mnie to dopadło. Okazało się, że te "kostki"-lamele na oponach były wadliwie skonstruowane i opona sama się ząbkowała. Ale jeżeli te nowe opony nadal ząbkują to raczej można wykluczyć wadliwą konstrukcję opon. Chyba że są to te same opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z wyząbkowanymi oponami. Właśnie wspomniany dźwięk łuuu łuuuu słyszany powyżej 80km/h. Początkowo sądziłem, że to łożyska, ale wulkanizator wskazał opony. I faktycznie wyczuwalne jest gdy przesuwamy ręką po bieżniku - nie jest gładko, czuć ząbki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to co do ząbkowania opon... też mam wyząbkowane i też było łuu łuu. Ale do tego była wywalona końcówka drążka i brak zbieżności. Po wymianie końcówek + pełnej geometrii - łuu łuu się skończyło przy jeździe na wprost mimo, że opony nadal te same. Natomiast w zakrętach (szczególnie w prawo) słychać je cały czas i podejrzewam, że opona dostała w tyłek od końcówki.

W B6 też miałem łuu łuu i okazały się przeguby wewnętrzne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się że zniesmaczony inwestycją w nowe opony i zarazem zmianą felg z 16 na 17 kupiłem używki, na moje oko i zdaniem oponiarza są OK - generalnie z przeznaczeniem na ten sezon i do wymiany bo na deszczu szału niema.

Zawieszenie sprawdzone wraz z wymianą łożysk amortyzatorów i łącznika z tyłu, geometria ustawiona, amorki sprawne - za dużo niewiadomych w tym problemie, a wymiana po kolei wymienionych elementów trochę mi nie leży - powalczę z gwarantem i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dzięki wszystkim za udział w dyskusji, jak tylko uda się rozwiązać problem dam znać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności