Skocz do zawartości
pobs

USTAWIENIE KOMUNIKACJI między vag-comem a portem USB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam auto passata B5fl 1.9tdi 2001r. 

Mam problem  połączenia sie z silnikiem inne rzeczy działają poprawnie takie jak licznik, moduł komfortu, ABS, 

Kabel mam Interfejs VAG USB KKL + kabel OBD2 

Na obu autach nie mam połączenia z silnikiem. 

86b6c7ec45c196a7c018e23e0880.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, dawidpaczka1 napisał:

Kabel mam Interfejs VAG USB KKL + kabel OBD2

Obawiam się, że silnik AVB ma diagnostykę przez CAN a nie K-line. Potrzebujesz kabla z obsługą CAN'a.

Edytowane przez nTomek
bzdura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, nTomek napisał:

Obawiam się, że silnik AVB ma diagnostykę przez CAN a nie K-line. Potrzebujesz kabla z obsługą CAN'a.

Na pewno do tego samochodu wystarczy zwykły kkl .

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego nie mogę połączyć się z silnikiem a innymi funkcjiami normalnie się łączy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, nTomek napisał:

Obawiam się, że silnik AVB ma diagnostykę przez CAN a nie K-line. Potrzebujesz kabla z obsługą CAN'a.

Tam jest tak prosty can, że ból pały. Gdyby auto wymagało kabla z can to połączył by się tylko z silnikiem i niczym więcej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, pietrek_g napisał:

Tam jest tak prosty can, że ból pały. Gdyby auto wymagało kabla z can to połączył by się tylko z silnikiem i niczym więcej. 

Dziwne  jest to, że z innymi funkcjiami się łączy oprucz silnika. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, dawidpaczka1 napisał:

To dlaczego nie mogę połączyć się z silnikiem a innymi funkcjiami normalnie się łączy. 

Odłącz na chwilę klemę akumulatora, czasami to pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, riccardoa napisał:

Odłącz na chwilę klemę akumulatora, czasami to pomaga.

Robiłem to już kilka razy i nie pomogło.  

Instalowałem kila razy od nowa sterowniki do kabla, vcds też, na polskim vagu też to samo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje spróbować innym kablem,jeśli będzie to samo-to jakaś przerwa pomiędzy gniazdem obd a sterownikiem silnika.Ale skoro piszesz o jakichś dwóch samochodach -to obstawiam kabel.Kup np: https://allegro.pl/oferta/interfejs-ch340-vag-kkl-vw-skoda-seat-audi-obd2-5054096122

powinien działać bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Cofam teorię o CAN. Silnik AVB ma sterownik EDC15P+ i diagnostykę na linii K (pin 16 - na schemacie nie jest podpisany jako "K" tylko jako "W") ale nie ma połączenia bezpośrednio ze złącza OBD do ECU - tylko przez zegary. To jedyny moduł z takim połączeniem linii K, reszta jest bezpośrednio połączona z OBD (pin 7).

A swoją drogą na złączu OBD też jest jakiś CAN... To mnie zmyliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam inny kabel ale nie wiem jak się nazywa bo jest tylko logo vw i to samo pokazuje. Podłączyłem 2x vw passat b5fl i golfa IV, na wszystkich brak połączenia z silnikiem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo w B5 i B5 fl can jeśli występował to tylko pomiędzy zegarami i ecu. Cała reszta idzie po linii K. Co innego w B6. Tu już wszystko jest po CAN i kablem KKL nie wejdziesz nigdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B5FL są dwie magistrale CAN: 1 - napędu (ECU, zegary, ABS/ESP, G85, AIRBAG itd), 2 - komfortu (m. komfortu, klima, radio/navi, itp). Obie te magistrale (połączone w zegarach gdzie jest Gateway) służą do współpracy pomiędzy modułami ale nie do diagnostyki, bo ta jest realizowana na linii "K".

W B6 i nowszych funkcje linii "K" zostały przeniesione na magistralę CAN, bo i tak musiała on istnieć. Dołożenie kilku dodatkowych komunikatów diagnostyki nie stanowiło większego problemu, a pozwalało uprościć system - jednego druta mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało mi się połączyć z silnikiem w 2005 roku avb 101 

A z 2001 już nie mogę się połączyć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Czy jest ktoś w stanie opisać mi dokładnie który pin odpowiada za silnik i jakie powinno być napięcie w złączu obd2??
Mam problem z podłączeniem się do auta nie łączy się z silnikiem i czasem z innymi funkcjami. 
Odlaczałem radio, pompę abs i dalej to samo. Dodam, że z innym autem łączę się normalnie. 
Takie coś mam za radiem

 

U mnie w pasku jakoś lekko wchodzi przewód do kostki obd2, mam wrażenie że za luźno i co jakiś czas mryga czerwona kontrolka. 

BIG_0014850656.jpg

IMG_20200116_164440.jpg

IMG_20200116_162550.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam problem z połączeniem polskim vagiem, vcds lite i vcds. port status ok, lecz interfejs nie znaleziony. mam kabel na kkl zielony viaken działa lecz ja potrzebuje do auta po 2005r czyli can. kupilem vag k+can 3.6. na nim łącze sie tylko vag commanderem, polski vag i vcds nie działają. milion ustawień i sterowników juz próbowałem, nawet przeinstalowałem system na świeży win7. proszę pomocy! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do samochodu z profilu,to tylko VCDS kabel razem z programem,może być z Alliexpres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności