Japass57 Zgłoś #1 Napisano 31 Lipca 2019 (edytowane) Witam Kolegów ! Nie znalazłem nic podobnego na forum dlatego pytam ! W moim "starym" Pasku B6 2.0 TDI, [275.000 km] miesiąc temu wymieniałem rozrząd i wszystkie filtry - w tym filtr paliwa. Mechanik mi powiedział , że wkład filtra paliwa był czarny i po przejechaniu około 2 tys. km po wymianie powinienem sprawdzić jeszcze raz filtr paliwa. Dzisiaj to zrobiłem. Wymieniłem filtr na nowy. Ten po 2 tys. km jest ciemny, a paliwo odessane z filtra też jest ciemne. Mój (zresztą bardzo dobry) mechanik powiedział że trzeba będzie wymienić uszczelki pod pompowtryskami bo do paliwa dostaje się olej. Nie mam nic przeciwko i tak zrobię. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Stare powiedzenie mówi, że "oliwa zawsze na wierzch wypływa", a tu po wlaniu do słoiku paliwa odessanego z filtra paliwa to czarne - czyli ojej zebrał się na dole słoika, a ropa jakby się wyklarowała. Czy olej nie powinien być u góry (ciężar właściwy - temat na który niewiele wiem) Czy mieliście podobne problemy ? Jakieś sugestie ! Dołączam zdjęcia - fitra po przejechaniu 2.000 km od wymiany. Na drugim zdjęciu po kilku minutach paliwo z kielicha filtra robi się czyste. Czy to na pewno olej ? - ----------------------------------------------------------------------------------------------------- W dziale dodatkowy czujnik cisnienia oleju pytam się o czujnik ciśnienia oleju. Gdyby ktoś wiedział i podpowiedział !!! Edytowane 31 Lipca 2019 przez Japass57 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares43 Zgłoś #2 Napisano 31 Lipca 2019 Olej napędowy to własciwie rodzaj rozpuszczalnika który rozpuszcza olej ---ciemne paliwo to nie przypadkiem winna pompa wakum( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 1 Sierpnia 2019 Mechanik dobrze Ci mówi. Trzeba wymienić uszczelki pod wtryskami. Wymieniałem wiele lat temu w swoim B5 AVF ponieważ filtr potrafił się też szybciej zabrudzić. U mnie zresztą była robiona głowica więc i tak przy okazji założyłem nowy zestaw uszczelek i podkładek pod pomki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #4 Napisano 1 Sierpnia 2019 Muszę poczekać 2 tygodnie bo mój mechanik wymyślił sobie malowanie warsztatu. Ale oczywiście wymienie uszczelki pod pompowtryskami. Jak wykonam zadanie po kolejnych 2 tys. km znów sprawdze filtr paliwa i dam znać czy wszystko jest w porządku. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 1 Sierpnia 2019 Jeśli mechanika masz dobrego to wymieni Ci Cały zestaw naprawczy na wszystkich czterech pompowtryskiwaczach. Polecam zmienić olej na nowy w silniku po tym zabiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #6 Napisano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Coś tu, źle prawicie. Chłopak ma olej silnikowy w ropie, a nie ropę w oleju. Jakby puściły uszczelnienia pompowtrysku to ropa powinna mieszać się z olejem silnikowym co też powodowałoby zwiększenie się stanu oleju. A tutaj mamy sytuację odwrotną. Jest olej silnikowy w filtrze paliwa. I wychodzi na to, że pompa vacum puściła. Podmiana pompy lub zestaw uszczelek i rozbiórka pompy. Kolega @ares43 dobrze sugeruje. Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez firol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #7 Napisano 9 Sierpnia 2019 Zadzwoniłem dzisiaj do serwisu BOSCH [mam nie daleko] bo padła mi wczoraj klima. Przy okazjo powiedziałem o oleju w filtrze paliwa. Szef serwisu przez telefon od razu powiedział , że to pompa vacum. Oddaje auto do BOSCHa bo nie mam czasu czekać na mojego mechanika. dziękuję za podpowiedź dla "ares43" i "firol". Nie czytając waszych uwag pomyślał bym , że chcą mnie naciągnąć na na dodatkowe - niemałe pieniądze. Odebrałem swoje auto z naprawy (olej w filtrze paliwa). W BOSCH wymienili pompę vacum [ na fakturze to się nazywa zespolona pompa paliwa] na nową 830 zł. , uszczelka pompy 32 zł. , filtr paliwa 83 zł. , wymiana pompy 2 rbh 186,20 zł. , wymiana filtra paliwa 57 zł. razem 1188, 20 zł. polskich. Na allegro taka podwójna pompa po regeneracji kosztuje około 300 zł. Dla mniej wtajemniczonych ode mnie [ po takiej naprawie juz się trochę dowiedziałem] powiem że, główną przyczyną przedostawania się oleju do filtra paliwa są uszczelnienia pomiędzy dwiema sekcjami - sekcją vacum i sekcją paliwa smarowanymi z magistrali olejowej silnika. WNIOSEK można to zrobić taniej kupując pompę po regeneracji lub spróbować samemu wymienić uszczelnienia jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice , narzędzia i internet w garażu. Starą pompę kiedyś rozbiorę i zobaczę jak to wszystko tam wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #8 Napisano 20 Sierpnia 2019 Masakra, ja brałem regenerowana i dobrze działa a uszczelka elringa okolo 10zl a nie 32zl ceny kosmos. Ja osobiscie juz rozebralem swoja i tylko wymiana uszczelek mnie czekała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #9 Napisano 21 Sierpnia 2019 Żebym wiedział od razu , że to ta pompa paliwowo-vacumowa to teraz zrobił bym to inaczej - czytaj taniej. Mój przypadek może być przestrogą dla innych , żeby nie przepłacać ;-(((( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #10 Napisano 1 Września 2019 A stara pompa była boscha czy luka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #11 Napisano 1 Września 2019 W poniedziałek sprawdzę i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #12 Napisano 1 Września 2019 2.0tdi-pd 16v maja Bosch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #13 Napisano 2 Września 2019 To nie jest 16v tylko 8 zaworów - jutro dołożę zdjęcie pompki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Japass57 Zgłoś #14 Napisano 3 Września 2019 Załączam zdjęcia pompy vacum. Nigdzie nie pisze jakiej to firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #15 Napisano 26 Października 2019 A dekiel pompy był czarny z plastiku czy siwy z metalu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach