Skocz do zawartości
Japass57

Filtr paliwa brudny - ciemne paliwo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów !  Nie znalazłem nic podobnego na forum dlatego pytam !

W moim "starym" Pasku B6 2.0 TDI, [275.000 km] miesiąc temu wymieniałem rozrząd i wszystkie filtry - w tym filtr paliwa.

Mechanik mi powiedział , że wkład filtra paliwa był czarny i po przejechaniu około 2 tys. km po wymianie powinienem sprawdzić jeszcze raz filtr paliwa. Dzisiaj to zrobiłem. Wymieniłem filtr na nowy. Ten po 2 tys. km jest ciemny, a paliwo odessane z filtra też jest ciemne. Mój (zresztą bardzo dobry) mechanik powiedział że trzeba będzie wymienić uszczelki pod pompowtryskami bo do paliwa dostaje się olej. Nie mam nic przeciwko i tak zrobię.

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Stare powiedzenie mówi, że "oliwa zawsze na wierzch wypływa", a tu po wlaniu do słoiku paliwa odessanego z filtra paliwa to czarne - czyli ojej zebrał się na dole słoika, a ropa jakby się wyklarowała. Czy olej nie powinien być u góry (ciężar właściwy - temat na który niewiele wiem)

Czy mieliście podobne problemy ? Jakieś sugestie !

Dołączam zdjęcia  - fitra po przejechaniu 2.000 km od wymiany. Na drugim zdjęciu po kilku minutach paliwo z kielicha filtra robi się czyste. Czy to na pewno olej ? IMG_20190731_134950207.jpg

-IMG_20190731_135007540.jpg
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

W dziale  dodatkowy czujnik cisnienia oleju

pytam się o czujnik ciśnienia oleju. Gdyby ktoś wiedział i podpowiedział !!!   

Edytowane przez Japass57

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej napędowy to własciwie rodzaj rozpuszczalnika który rozpuszcza olej ---ciemne paliwo to nie przypadkiem winna pompa wakum(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik dobrze Ci mówi. Trzeba wymienić uszczelki pod wtryskami. Wymieniałem wiele lat temu w swoim B5 AVF ponieważ filtr potrafił się też szybciej zabrudzić. U mnie zresztą była robiona głowica więc i tak przy okazji założyłem nowy zestaw uszczelek i podkładek pod pomki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę poczekać 2 tygodnie bo mój mechanik wymyślił sobie malowanie warsztatu. Ale oczywiście wymienie uszczelki pod pompowtryskami.

Jak wykonam zadanie po kolejnych 2 tys. km znów sprawdze filtr paliwa i dam znać czy wszystko jest w porządku.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mechanika masz dobrego to wymieni Ci Cały zestaw naprawczy na wszystkich czterech pompowtryskiwaczach. Polecam zmienić olej na nowy w silniku po tym zabiegu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś tu, źle prawicie. Chłopak ma olej silnikowy w ropie, a nie ropę w oleju. Jakby puściły uszczelnienia pompowtrysku to ropa powinna mieszać się z olejem silnikowym co też powodowałoby zwiększenie się stanu oleju. A tutaj mamy sytuację odwrotną. Jest olej silnikowy w filtrze paliwa. I wychodzi na to, że pompa vacum puściła. Podmiana pompy lub zestaw uszczelek i rozbiórka pompy. Kolega @ares43 dobrze sugeruje.

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem dzisiaj do serwisu BOSCH [mam nie daleko] bo padła mi wczoraj klima. Przy okazjo powiedziałem o oleju w filtrze paliwa.  Szef serwisu przez telefon od razu powiedział , że to pompa vacum. Oddaje auto do  BOSCHa bo nie mam czasu czekać na mojego mechanika. dziękuję za podpowiedź  dla  "ares43" i "firol".  Nie czytając waszych uwag pomyślał bym , że chcą mnie naciągnąć na na dodatkowe - niemałe pieniądze.

 

Odebrałem swoje auto z naprawy  (olej w filtrze paliwa). W BOSCH wymienili pompę vacum [ na fakturze to się nazywa zespolona pompa paliwa] na nową  830 zł. , uszczelka pompy 32 zł. , filtr paliwa 83 zł. , wymiana pompy 2 rbh 186,20 zł. , wymiana filtra paliwa 57 zł. razem 1188, 20 zł. polskich. Na allegro taka podwójna pompa po regeneracji kosztuje około 300 zł. 

Dla mniej wtajemniczonych ode mnie [ po takiej naprawie juz się trochę dowiedziałem] powiem że, główną przyczyną przedostawania się oleju do filtra paliwa są uszczelnienia  pomiędzy dwiema sekcjami - sekcją vacum i sekcją paliwa smarowanymi z magistrali olejowej silnika.

WNIOSEK można to zrobić taniej kupując pompę po regeneracji lub spróbować samemu wymienić uszczelnienia jak ktoś ma trochę pojęcia o mechanice , narzędzia i internet w garażu.

Starą pompę kiedyś rozbiorę i zobaczę jak to wszystko tam wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masakra, ja brałem regenerowana i dobrze działa a uszczelka elringa okolo 10zl a nie 32zl ceny kosmos. Ja osobiscie juz rozebralem swoja i tylko wymiana uszczelek mnie czekała 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Żebym wiedział od razu , że to ta pompa paliwowo-vacumowa to teraz zrobił bym to inaczej - czytaj taniej.

Mój przypadek może być przestrogą dla innych , żeby nie przepłacać ;-((((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A stara pompa była boscha czy luka ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek sprawdzę i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0tdi-pd 16v maja Bosch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest 16v tylko 8 zaworów - jutro dołożę zdjęcie pompki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załączam zdjęcia pompy vacum. Nigdzie nie pisze jakiej to firmy.

vacum1.jpg

vacum2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dekiel pompy był czarny z plastiku czy siwy z metalu ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności