Skocz do zawartości
Jagoda

B8 - problem z klimatyzacją

Rekomendowane odpowiedzi

Więc na 95% zawór rozprężny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podpowiesz gdzie ten zawór jest zlokalizowany. Jak się do niego dostać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do ścianki grodziowej idą dwa przewody od klimatyzacji , trzeba je odkręcić następnie zobaczysz zawór , zawór jest skręcony z parownikiem , jedna lub dwoma śrubami (na chwile obecną nie pamiętam już)  .Wcześniej trzeba oddessać czynnik chłodniczy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawa ostatecznie rozwiązaną. Samochód na gwarancji więc pojechał do serwisu. Wymieniona została sprężarka klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis prawie 30stopni,wlaczylem klime,chlodzi ale slysze takie ciche syczenie.

czy to normalny odglos?

pytam bo jestem przewrazliwiony na punkcie stukow pukow i innych dziwnych odglosow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Syczenie to objaw małej ilości czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9.3 pokazuje po 10 minutach z czujnikiem w kratce nawiewu.

wentylator na 2 biegu,temperatura na LO.

czy w pelnym slońcu klimatyzacja bedzie wydajniejsza?

7027807F-FBDE-4F5D-95B8-E3A52918A2A9.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na temperaturę tylko jedz na maszynę i zobacz ile masz czynnika chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czynnik uzupelniony.

bylo 109gram a powinno byc 500

dodatkowo zrobili ozonowanie.

BB4DB596-7E52-470D-9A6A-4DDCEBACCB11.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzili szczelność z próbą ciśnieniową ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od nowosci nic z klima nie bylo robione.

szczelnosci nie sprawdzali.

 

Chociaz cos tam z ta proba cisnieniowa bylo robione bo napijali chyba powietrzem i zostawili tak na 20 minut,

potem proznia i dopuero gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś ten gaz musiał wylecieć ,20 min to zdecydowanie za krótko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbę podciśnieniową to się robi od 45min wzwyż (z głowy podaje, równie dobrze to może być 1h jak i 1h20min. Na pewno dosyć długo). 

Z tym, że próby podciśnieniowe rzadko dają rezultat. Najpewniejsza jest próba ciśnieniowa. 20 barów azotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. szybkie pytanie gdzie i jaki dostęp jest do silniczka który steruje temperaturą z tyłu (kilma 3 strefy)
Mam błąd sporadyczny:

328452 - Motor for Rear Temperature Flap 
          B108E 71 [008] - Actuator stuck
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 39
                    Reset counter: 75
                    Mileage: 171101 km
                    Date: 2020.07.17
                    Time: 07:38:07

                    Voltage terminal 30: 14.5 V
                    Outside air temperature: 16.0 °C
                    Interior temperature: 22.8 °C
                    Rear temperature flap: actual value: 0.0 %
                    Rear temperature flap: actual value: 34
                    Rear temperature flap: specified value: 17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.06.2020 o 20:05, sławo2 napisał:

Syczenie to objaw małej ilości czynnika.

Pocieszyles mnie, bo od kilku tygodni słyszałem takie jednostajne stlumione syczenie przy pracy na klimie, a  dzisiaj przy 32C zauważyłem ze mimo ze sprężarka i wentylator chodzi, to powiedzieć że w ogole sie nie schladza. Aluminiowe rurki pod maska cieple.

 

Mam nadzieje ze to tylko brak czynnika.

Rocznik 2015, conajmniej 2l nie zagladane do klimy.

 

Swoją droga ile placicie za serwis klimy na tym czynniku 134?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.07.2023 o 18:45, Jericho napisał:

Pocieszyles mnie, bo od kilku tygodni słyszałem takie jednostajne stlumione syczenie przy pracy na klimie, a  dzisiaj przy 32C zauważyłem ze mimo ze sprężarka i wentylator chodzi, to powiedzieć że w ogole sie nie schladza. Aluminiowe rurki pod maska cieple.

 

Mam nadzieje ze to tylko brak czynnika.

Rocznik 2015, conajmniej 2l nie zagladane do klimy.

 

Swoją droga ile placicie za serwis klimy na tym czynniku 134?

Ja ostatnio też nabijalem klime, auto rowniez z 2015 r. i nikt nigdy tam nie zaglądał. U mnie bylo slychac syczenie i klima srednio dawala rade. Okazalo sie ze bylo 120g czynnika zamiast 500. Dobili mi to pełna, zapłaciłem 250 zł i teraz pieknie chłodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po serwisie.

Czynnika moze było z 50gr.

Wiec pewnie jest gdzieś nieszczelność..ale ze przez najbliższy miesiąc potrzebuje auto to nabilem do pelna.

Razem z ozonowaniem i barwnikiem wyszło 200zl we Wrocławiu. Bez zbędnego naciągania na sprawdzenie szczelności, bo serwisant powiedział ze w tym przypadku nie ma sensu, bo wiadomo ze jest nieszczelność.

Na stacjach szybkiej obsługi klimy pod marketami zapłaciłbym pewnie z 400zl

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jericho  w roczniku 2015 siedzi czynnik r134a czy r1234yf ? Jak na uzupełnienie prawie całego układu z ozonowaniem to 200zł jak nic.... tanio... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, rosol napisał:

@Jericho  w roczniku 2015 siedzi czynnik r134a czy r1234yf ? Jak na uzupełnienie prawie całego układu z ozonowaniem to 200zł jak nic.... tanio... 

Jest stary r134a.

Za nowy zapłaciłbym ok 700-800zl do pełna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.07.2023 o 20:15, Jericho napisał:

Wiec pewnie jest gdzieś nieszczelność..ale ze przez najbliższy miesiąc potrzebuje auto to nabilem do pelna.

Razem z ozonowaniem i barwnikiem wyszło 200zl we Wrocławiu.

A możesz dać namiar, gdzie we Wrocławiu udało się załatwić sprawę w takiej cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności