Skocz do zawartości
wujek8891

Passat 2.0tdi cr system start-stop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jak w temacie coś jest nie tak z systemem start-stop, po stanięciu wyskakuje komunikat "system fehler start-stop". Najgorsze jest to ze po odpaleniu ma obroty 850, a po przejechaniu jakiś 8km i stanięciu auto nie zgaśnie i trzyma obroty 1000 i tak do puki go nie zgasze.Po odpaleniu ponownym ma 850obr i po przejechaniu kawałka dalej 1000obr . Akumulator ma 6miesiecy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz do kompa i odczytaj błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, wujek8891 napisał:

Najgorsze jest to ze po odpaleniu ma obroty 850, a po przejechaniu jakiś 8km i stanięciu auto nie zgaśnie i trzyma obroty 1000 i

A nie wypala Ci się DPF w tym czasie? Dodatkowo (sam to miałem ostatnio) jak jest mega gorąco - auto ma 1000 obr bo klima nie wyrabia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wcześniej nie było tak to nie jest normalne. Odczytałem błędy w elektronice centralnej jest błąd 01598-coś z napięciem akumulatorem.Zmierzyłem ładowanie i jest za słabe 13.7v myślę że to jest tego przyczyna bo wcześniej miał 14.4v .Musze wyjąć alternator ale z tego co widziałem jest bardzo nieciekawe dojście i rurki od klimy przeszkadzaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, wujek8891 napisał:

Zmierzyłem ładowanie i jest za słabe 13.7v myślę że to jest tego przyczyna bo wcześniej miał 14.4v .Musze wyjąć alternator ale z tego co widziałem jest bardzo nieciekawe dojście i rurki od klimy przeszkadzaja.

Poczekaj. A masz może regulator napięcia na akumulatorze (w VCDS, w installation list będziesz miał "Battery regulator"). Jeśli tak - to takie ładowanie jest prawidłowe. U mnie jest 13.6-13.7V na postoju/stałej prędkości. Przy przyśpieszaniu spada jeszcze bardziej, a przy hamowaniu silnikiem rośnie do 15V (rekuperacja energii). Pytanie w jakim stanie masz akumulator, bo to on może być problemem. U mnie często pojawiało się przekreślone A mimo, że niby było wszystko ok. Okazało się, że akumulator był już słaby i podczas jednego postoju na światłach - napięcie spadało z 12.8V do 11.8V, a po rozruchu miał ledwo 8V. Wymieniłem baterię na nową i chodzi jak wściekły :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej nierozwiazalem tego problemu. Akumulator ma rok czasu (Zap carbon)niby do start stop. Zakladalem tez Bosch s5 i po naladowaniu jednego czy drugiego przez 2,3 dni jest dobrze przoznie znowu start stop nie dziala i obroty 1tys. Ladowanie bez obciazenia 14.4v ,przy wlaczonych swiatlach ogrzewaniu szyby i foteli jest 13.95v.a co to za czujnik przy klemie minusowej z wtyczka na 2 piny?

Edytowane przez wujek8891

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie masz żadnego problemu. Do start stop powinien być akumulator AGM. Trzeba go zakodować i po temacie. Jak system wykryje, że aku jest słaby to nie włączy SS. Podwyższone obroty to najnormalniejsza sprawa przy włączonych odbiornikach. Wykoduj SS i będzie trwale po temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, wujek8891 napisał:

co to za czujnik przy klemie minusowej z wtyczka na 2 piny?

To jest czujnik do pomiaru prądu akumulatora. Dzięki niemu regulator  (adres 61) wie co się dzieje z aku. Dlatego ważne jest zakodowanie aku po jego wymianie na nowy. Druga b. ważna sprawa to sposób ładowania: zacisk + prostownika/ładowarki podłącza się wprost do klemy +, natomiast zacisk - ma być podłączony do punktu masy obok akumulatora, tak aby prąd ładowania płynął przez ten czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem akumulator Bosch s5 AGM 70ah 760a . Teraz powiedzcie jak zakodować ten kod w komputerze jest do wpisania 8 pozycji(systemem szesnastkowym) a kod ma 12.

Stary akumulator jest tak zapisany, na zdjęciu nr1 jest zapis w komputerze ,na zdjęciu nr2 kod starego akumulatora

Kod nowego jest na zdjęciu nr 3 ,jak go zapisać w tych 8pozycjach ?

 

Bez tytułu.png

4.png

uu.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to sam kod nie ma znaczenia. Chodzi o fakt nowego kodowania (reset statystyk) i poprawna pojemność.

Poniżej wklejam "screena" z kodowania nowego akumulatora BOSCH 70Ah AGM w miejsce starego-oryginalnego VARTA. Jak widać, w miejscu kodu były same jedynki, a kod marki aku JCB (czyli VARTA). Auto Passat B7 R-line 2014 było z polskiego salonu więc wygląda na to, że tak było fabrycznie.

W nowym kodowaniu użyłem tego samego kodu, zmieniając tylko pojemność.

aku_bosch.JPG.0735ec5260300889cc5a63044a9dc809.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U Mnie jest w ogóle inaczej tak jak na zdjęciach ,i nic nie rozumie z tego kodu jak go wpisać . Po złożeniu tego akumulatora jest narazie wszystko dobrze star stop działa i nie wchodzi na obroty. A co się może stać jeśli sie nie wpisze tego kodu ?Kto to wymyślił żeby to wpisać systemem szesnastkowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie: Akumulator w B6 znajdziesz jeszcze procedurę kodowania aku dla innych wersji sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nigdzie na forum nie znalazłem rozwiązania problemu, więc postanowiłem poprosić o pomoc.

Po przejechaniu długiej trasy wjechałem do miasta na brukowaną drogę. Po chwili przy zegarach pojawi się nielubiany znaczek błędu. Przy próbie zatrzymania pojazdu " na luzie " pojawił się komunikat : " błąd systemu start&Stop ". Wcześniej jeden z kolegów miał podobny przypadek i napisał, że w warsztacie poprawili mu jakieś połączenie na kostce. Skojarzyłem, że mogło się tak stać u mnie po przejechaniu po bruku. Niestety nie wiem gdzie i w którym miejscu może, lub mogą znajdować się połączenia tego systemu. Możliwe, że w każdym Pasku jest tak samo, ale dla ścisłości mój to B7 diesel 2.0 . 

Proszę o pomoc 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności