wujek8891 Zgłoś #1 Napisano 28 Lipca 2019 Witam . Jak w temacie coś jest nie tak z systemem start-stop, po stanięciu wyskakuje komunikat "system fehler start-stop". Najgorsze jest to ze po odpaleniu ma obroty 850, a po przejechaniu jakiś 8km i stanięciu auto nie zgaśnie i trzyma obroty 1000 i tak do puki go nie zgasze.Po odpaleniu ponownym ma 850obr i po przejechaniu kawałka dalej 1000obr . Akumulator ma 6miesiecy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 28 Lipca 2019 Podłącz do kompa i odczytaj błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #3 Napisano 29 Lipca 2019 15 godzin temu, wujek8891 napisał: Najgorsze jest to ze po odpaleniu ma obroty 850, a po przejechaniu jakiś 8km i stanięciu auto nie zgaśnie i trzyma obroty 1000 i A nie wypala Ci się DPF w tym czasie? Dodatkowo (sam to miałem ostatnio) jak jest mega gorąco - auto ma 1000 obr bo klima nie wyrabia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #4 Napisano 29 Lipca 2019 Nie wcześniej nie było tak to nie jest normalne. Odczytałem błędy w elektronice centralnej jest błąd 01598-coś z napięciem akumulatorem.Zmierzyłem ładowanie i jest za słabe 13.7v myślę że to jest tego przyczyna bo wcześniej miał 14.4v .Musze wyjąć alternator ale z tego co widziałem jest bardzo nieciekawe dojście i rurki od klimy przeszkadzaja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #5 Napisano 30 Lipca 2019 13 godzin temu, wujek8891 napisał: Zmierzyłem ładowanie i jest za słabe 13.7v myślę że to jest tego przyczyna bo wcześniej miał 14.4v .Musze wyjąć alternator ale z tego co widziałem jest bardzo nieciekawe dojście i rurki od klimy przeszkadzaja. Poczekaj. A masz może regulator napięcia na akumulatorze (w VCDS, w installation list będziesz miał "Battery regulator"). Jeśli tak - to takie ładowanie jest prawidłowe. U mnie jest 13.6-13.7V na postoju/stałej prędkości. Przy przyśpieszaniu spada jeszcze bardziej, a przy hamowaniu silnikiem rośnie do 15V (rekuperacja energii). Pytanie w jakim stanie masz akumulator, bo to on może być problemem. U mnie często pojawiało się przekreślone A mimo, że niby było wszystko ok. Okazało się, że akumulator był już słaby i podczas jednego postoju na światłach - napięcie spadało z 12.8V do 11.8V, a po rozruchu miał ledwo 8V. Wymieniłem baterię na nową i chodzi jak wściekły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #6 Napisano 11 Grudnia 2019 (edytowane) Dalej nierozwiazalem tego problemu. Akumulator ma rok czasu (Zap carbon)niby do start stop. Zakladalem tez Bosch s5 i po naladowaniu jednego czy drugiego przez 2,3 dni jest dobrze przoznie znowu start stop nie dziala i obroty 1tys. Ladowanie bez obciazenia 14.4v ,przy wlaczonych swiatlach ogrzewaniu szyby i foteli jest 13.95v.a co to za czujnik przy klemie minusowej z wtyczka na 2 piny? Edytowane 11 Grudnia 2019 przez wujek8891 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #7 Napisano 11 Grudnia 2019 Bo nie masz żadnego problemu. Do start stop powinien być akumulator AGM. Trzeba go zakodować i po temacie. Jak system wykryje, że aku jest słaby to nie włączy SS. Podwyższone obroty to najnormalniejsza sprawa przy włączonych odbiornikach. Wykoduj SS i będzie trwale po temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 11 Grudnia 2019 Godzinę temu, wujek8891 napisał: co to za czujnik przy klemie minusowej z wtyczka na 2 piny? To jest czujnik do pomiaru prądu akumulatora. Dzięki niemu regulator (adres 61) wie co się dzieje z aku. Dlatego ważne jest zakodowanie aku po jego wymianie na nowy. Druga b. ważna sprawa to sposób ładowania: zacisk + prostownika/ładowarki podłącza się wprost do klemy +, natomiast zacisk - ma być podłączony do punktu masy obok akumulatora, tak aby prąd ładowania płynął przez ten czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #9 Napisano 14 Grudnia 2019 Kupiłem akumulator Bosch s5 AGM 70ah 760a . Teraz powiedzcie jak zakodować ten kod w komputerze jest do wpisania 8 pozycji(systemem szesnastkowym) a kod ma 12. Stary akumulator jest tak zapisany, na zdjęciu nr1 jest zapis w komputerze ,na zdjęciu nr2 kod starego akumulatora Kod nowego jest na zdjęciu nr 3 ,jak go zapisać w tych 8pozycjach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #10 Napisano 14 Grudnia 2019 Z tego co wiem to sam kod nie ma znaczenia. Chodzi o fakt nowego kodowania (reset statystyk) i poprawna pojemność. Poniżej wklejam "screena" z kodowania nowego akumulatora BOSCH 70Ah AGM w miejsce starego-oryginalnego VARTA. Jak widać, w miejscu kodu były same jedynki, a kod marki aku JCB (czyli VARTA). Auto Passat B7 R-line 2014 było z polskiego salonu więc wygląda na to, że tak było fabrycznie. W nowym kodowaniu użyłem tego samego kodu, zmieniając tylko pojemność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #11 Napisano 14 Grudnia 2019 U Mnie jest w ogóle inaczej tak jak na zdjęciach ,i nic nie rozumie z tego kodu jak go wpisać . Po złożeniu tego akumulatora jest narazie wszystko dobrze star stop działa i nie wchodzi na obroty. A co się może stać jeśli sie nie wpisze tego kodu ?Kto to wymyślił żeby to wpisać systemem szesnastkowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #12 Napisano 15 Grudnia 2019 W tym temacie: Akumulator w B6 znajdziesz jeszcze procedurę kodowania aku dla innych wersji sterownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawo55 Zgłoś #13 Napisano 29 Czerwca 2020 Witam Nigdzie na forum nie znalazłem rozwiązania problemu, więc postanowiłem poprosić o pomoc. Po przejechaniu długiej trasy wjechałem do miasta na brukowaną drogę. Po chwili przy zegarach pojawi się nielubiany znaczek błędu. Przy próbie zatrzymania pojazdu " na luzie " pojawił się komunikat : " błąd systemu start&Stop ". Wcześniej jeden z kolegów miał podobny przypadek i napisał, że w warsztacie poprawili mu jakieś połączenie na kostce. Skojarzyłem, że mogło się tak stać u mnie po przejechaniu po bruku. Niestety nie wiem gdzie i w którym miejscu może, lub mogą znajdować się połączenia tego systemu. Możliwe, że w każdym Pasku jest tak samo, ale dla ścisłości mój to B7 diesel 2.0 . Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach