Skocz do zawartości
Patryk

Szczelnosc dolotu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak sprawdzić szczelnosc dolotu w naszych passatach? Może ktoś ma jakaś instrukcję lub film prezentujący jak to zrobic? Pomoże ktoś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi kiedys poszedl przewod dolotowy w B5, komp mi pokazal bledy po podlaczeniu VAG COMa, jednak tam dziura byla dosc duza wiec roznica cisnienia spora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem ciekawy jak się do tego zabrać. Też mam silnik CBBB. Wie ktoś jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja się dołączam do pytania, jakoś nikt nie chce chyba pomóc :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Youtube ostatnio akurat natrafiłem na sposób na sprawdzanie dolotu. Jeden z nich polegał na podłączeniu ciśnienia z kompresora - ale to trzeba obejrzeć, żeby sobie czegoś nie popsuć przez głupotę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak można podłączyć kompresor, ale w paskach nie ma chyba dogodnego miejsca, żeby ten kompresor szczelnie "zaaplikować" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy tam gdzie z odmy uchodzi do dolotu - rozpiąć w tym miejscu i kompresor.

Albo obok przepływki jest taki powrót od podciśnienia - może w tym miejscu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W miejscu odmy raczej nie, bo powietrze przez filtr ucieknie (chyba, że jakiś go zaślepić)

Kiedyś sprawdzałem cały dolot od turbiny do zaworu EGR. Wykonałem zaślepkę, która umieściłem na krótkim króćcu przy turbinie (opaską normalnie skręciłem).Natomiast przed EGR odpiąłem krótki króciec i wstawiłem kolejną zaślepkę z zaworkiem (też wykonałem samodzielnie). Podłączyłem sprężarkę i napompowałem około 2 barów. Najlepiej jakimś diagnoskopem sobie kontrolować ciśnienie. 

W ten sposób cały dolot gdzie występuje wysokie ciśnienie można sprawdzić (pozostałych elementów jak EGR i klapa gasząca tak nie sprawdzicie jedynie rozebrać i sprawdzić osobno) . 

Gdzieś czytałem, że można na wejściu do turbiny podać ciśnienie z kompresora (bez odpinania EGR), ale przez zawory trochę będzie go uchodzić.  No i wydajność takiego kompresora musi być większa. 

Polecam użyć kompresor z jakimś filtrem lub odwadniaczem aby nie dostały się zanieczyszczenia do układu.  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chyba idealny filmik, który pokazuje naprawdę fajny i prosty sposób na sprawdzenie szczelności, aby trzeba znaleźć coś czym można zaślepić rurki w tdiku. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyskoczył mi ostatnio błąd p0299... Moc spadła i musiałem wyłączyć i włączyć zapłon.

 

Czy moglibyście mi zaznaczyć na zdjęciu co sprawdzić? Jakieś węże z dziurą czy cos może być? Nie jestem mechanikiem, więc proszę o wyrozumiałość.

 

20191209_144753.jpg

Edytowane przez Patryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności