Skocz do zawartości
Pavlov

Wymiana felg na nieorginalne a czujniki cisnienia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie, szukałem za pomocą lupki ale noe znalazłem nic. Od wczoraj jestem.posiadaczem VW Passata B8 Variant i auto stalo na 16" felgach z zimowymi oponami. Chciałbym zmienic felgi na 17"moze 18" ale ori zestawy kosztuja VW Helsinki 17" cena w promocji 1599€ a Verona 18" 2459€ teoche duzo, dlatego tez sprawdzalem podobne nieorgonalne i spotkalem sie z malym problem z czujnikami czy nie bedzie problemu jak zaloze felge bez czyjnikow nie będzie występował błąd? Dziekuje z góry za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież czujniki można przełożyć - jest z tym trochę zabawy, ale jak najbardziej jest to wykonalne, byleby ta nowa felga była przystosowana do montażu czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież tam nie ma zadnych czujników.

Układ korzysta z czujników ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz system który realizowany jest przez abs to nie ma żadnego problemu.

Jak masz system z czujnikami montowanymi  na feldze to można je przełożyć,  lecz należy zwrócić uwagę na uszczelkę przy wentylu , czy wszystko jest szczelne (najlepiej posmarować aby uszczelka nie uszkodziła ), w przypadku nieszczelności można zakupić w aso zestaw naprawczy . O ile dobrze pamiętam to moment dokręcania wentyla to 8 Nm.

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim passacie mam tylko wskazanie spadku ciśnienia za pomocą czujnika abs. Czy jest możliwe aby doposażyć samochód w czujniki ciśnienia każdego z kół. Czy ktoś już to przerabiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W celu?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe. Ysebulla chyba robił. Podłączyć sterownik, zakodować i po temacie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, paolokos napisał:

W celu?

Zabierasz głos w celu...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W celu Tobie niezrozumiałym jak widzę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak będzie to działać w passacie ale kiedy  jeździłem renault to był dramat z tymi czujnikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Renault to żyło własnym zyciem?, system oparty na ABS jest świętym spokojem, żadnych problemów. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, paolokos napisał:

W Renault to żyło własnym zyciem?, system oparty na ABS jest świętym spokojem, żadnych problemów. 

Mam drugie auto Vw i zawsze działało ok. Minus systemu z czujnikami jest taki że Vw ocenia że baterie w czujnikach wytrzymają 8 lat.  Potem nowe czujniki trzeba , ale przy odrobinie technicznego sprytu można baterię wymienić (bateria typu CR 20..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten system z czujnikami - TPMS - w passacie działa to bez problemow. oryginalne czujniki maja juz 4 lata, a ostatnio do drugiego kompletu felg dołożyłem nieoryginalne czujniki i też działają bez problemu. Kwestia tylko zakodowania/klonowania czujnika u wulkanizatora ktory to ogarnia.

Jeżeli chcesz dołożyć system od podstaw, to trzeba też kodować samochód. 

 

Ale potwierdzam opinie kolegów, jakoś szczególnie użyteczne to nie jest, ale też nie przeszkadza. Jest obowiązkowe jeżeli jeździsz na run flat'ach.  

Moje auto było "placowe" i miało już ten system, ale sam z siebie bym go w konfiguratorze nie dokładał. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat nie ma run flatow, także nie ma problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Pytanie laika- jak rozpoznać czy samochód ma system indirect czy direct? Także przymierzam się do zakupu kół zimowych , a informacja o systemie jest dosyć wazna.

W przypadku systemu direct jak wygląda kodowanie nowych czujników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Direct ma całkowicie metalowe wentyle (aluminiowe), poza tym na ekranie statusu samochodu masz info o aktualnym ciśnieniu w każdym konkretnym kole podane w barach a nie w formie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, którą chciałem przeczytać. Sporo pieniędzy zostaje w portfelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupielm 4 czujniki na alle.... - oryginalne vw chyba po 40 czy 50zl za sztuke

zalzylem do nowych felg 19 cali

nic nie kodowalem i po kilku kilometrach auto szczytuje z nowych czujnikow

to samo po przelozeniu na letnie - tez po parku kilometrach (lub po kilku uruchomiechan auta) czyta nowe wartości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności