Jump to content
Sign in to follow this  
ov3rheat

Stukot/klekot pod maską, gruszka kolektora ssącego.

Recommended Posts

Witam serdecznie od jakiegoś czasu coś klekocze mi pod maską. Po dogłębnym przesłuchaniu, doszedłem że to gruszka kolektora ssącego. Wpada ona w rezonans i coś w środku klekocze, gdy przytrzymam ją ręką odgłosy milkną. Auto nie traci na mocy. Moje pytanie czy to coś poważnego? Miał ktoś z tym problemy? Jak to naprawić?

 

Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc.

Edited by ov3rheat

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, ov3rheat napisał:

że to gruszka kolektora ssącego

co to jest gruszka kolektora ssącego?

7 minut temu, ANDRIUBIKER napisał:

Nie chce siac paniki, bo nie wiem czy w Twoim silniku wystepowaly, ale mi to wyglada na klapki wirowe w kolektorze dolotowym,

Nie wiem jak to jest w BKP. W CBAB klapki były metalowe, ale cięgna plastikowe. W moim te cięgna popękały/pozrywały się i oprócz utraty mocy (tryb awaryjny) i checka na desce - nic się nie stało. Wymieniłem cały kolektor na nowy i problem się skończył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedz, brzmi poważnie. Może to ktoś jeszcze potwierdzić? Do tej pory nic się z samochodem nie działo, żadne kontrolki się nie świeciły i tak jak pisałem nie stracił na mocy. Jedyne to ten klekot.

 

13 minut temu, Albercik napisał:

co to jest gruszka kolektora ssącego?

Tutaj masz FOTO

Jak wygląda naprawa? Gdzieś słyszałem że te klapki się demontuje. 

Edited by ov3rheat

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ov3rheat napisał:

Tutaj masz FOTO

Wygląda mi to na jakiś zawór podciśnieniowy. A sam ten zawór nie lata?

3 minuty temu, ov3rheat napisał:

Gdzieś słyszałem że te klapki się demontuje. 

No w moim przypadku klapek nie dało się zdemontować (kolektor aluminiowy), a nawet jakby ktoś to rozkminił to same cięgna nie do kupienia (nie występują jako część).

Weź no najpierw sprawdź ten zawór, bo być może to on hałasuje. Jak nie - wymień kolektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie to ten "zawór" drga i klekocze, gdy przytrzymam go ręką to dźwięk klekotania znika. Szukałem w necie i "fachowa" nazwa to właśnie ta gruszka dlatego sugerowałem się tym.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem z wcześniejszym właścicielem w tej gruszce była pęknięta "membrana" i nieszczelność, była łatana. Najwidoczniej problem wrócił, czy taka gruszkę ktoś wymieniał? Rozumiem że pewnie nowej nie kupie, trzeba szukać w używkach. Pytanie czy to jest jakiś mega pilny i poważny temat, bo sam już nie wiem co z tym zrobić.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ov3rheat napisał:

Najwidoczniej problem wrócił, czy taka gruszkę ktoś wymieniał? Rozumiem że pewnie nowej nie kupie, trzeba szukać w używkach.

Tylko uważaj. Ta część to "Siłownik podciśnieniowy". W Twoim aucie była to część o numerze 03G129061A, ale została ona wycofana i zastąpiona inną i tutaj uwaga: normalnie ETKA mówi, że dana część została zastąpiona nowszą, a w tym przypadku jest wyraźnie napisane "Nie wolno już stosować tej części", co sugeruje na jakąś poważną wadę fabryczną tego elementu. Nowy numer to 03G129061C.

Nowy element powinien kosztować niecałe 100 zł w ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow dzięki wielkie Albercik za pomoc ! Już szukam części i mam nadzieję że to załatwi sprawę. Da radę to samemu wymienić? Nie jestem specem jeśli chodzi o mechanikę i nie wiem czy próbować :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ov3rheat napisał:

Da radę to samemu wymienić? Nie jestem specem jeśli chodzi o mechanikę i nie wiem czy próbować :)

Próbować zawsze warto. Ja wczoraj pierwszy raz w życiu zdejmowałem zderzak w passacie B6/B7 i poszło gładko (z wyjątkiem jednej, przerdzewiałej śruby, która się ukręciła), więc czemu nie?

Tam jest tak, że do tego zaworu (jest inny, niż ten, którego foto dałeś) idzie jedna rurka na wcisk. Do tego - sam siłownik jest przykręcony na dwie śruby do silnika + łącznik przy kolektorze (tu nie ma regulacji, jak w przypadku gruszki turbiny, więc nic nie zepsujesz):
03G129061C-ZAWOR-RECYRKULACJI-SPALIN-2-0

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy