Skocz do zawartości
Zibo

Zaślepiony EGR :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dzięki,czyli nie ma co robić dziury w całym,zwłaszcza gdy rano podczas mrozów staram się nie dochodzić z obrotami do 2000.Myślałem o czasowym demontażu zaślepki ale dam sobie spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam zamiar zaślepić zawór EGR. Na chwilę obecną odłączyłem wężyk z membrany i wkręciłem w niego śrubę. Chce zdemontować go i zaślepić z jednej strony. Warto? Blaszka się nie przegrzeje?

Silnik 1.9 TDI AVF B5FL

Z góry dzięki. Pozdrawiam.

 

Dokładnie taką blaszką:

 

- http://allegro.pl/zaslepka-egr-1-5mm-1-9-tdi-vw-audi-skoda-seat-i5022613417.html

 

Zaślepiłbym tylko w tym miejscu:

 

photo4.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli EGR jest szczelny w pozycji zamkniętej to montaż zaślepki nie ma sensu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wiekszych modach gdy turbo mocniej daje to cisnienie spalin samo podniesie egr,wiec wtedy zaslepka musi byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłem na kolektorze wydechowym kawałkiem puszki od piwa, chciałem zobaczyć czy to coś da, silnik inaczej pracuje, lepiej się zbiera (czyściłem też dolot) więc postawiłem Kupić takie cuś:

 

http://allegro.pl/17-zestaw-zaslepek-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i4978611688.html

 

Zaślepka (gubsza) i uszczelka na kolektor wydechowy, zaślepka (cieńsza) i uszczelka na EGR

 

Łysy z YT twierdził, że EGR można porównać do tego, że połowę tego co się wy*ra ponownie się zjada, a filtr DPF to jak walić w pampersa tyle, aż będzie pełny po czym wyrzuca się go na ulicę... (Możliwe że wiecie o kim mówię).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam panowie pytanko.

Mam aktualnie paska 1.9tdi 130konneg w automacie, ostatnio 2 razy wykasowałem błąd i okazało się, że coś z egr, więc moje pytanie brzmi, błąd wywala bo zapewne w środku jest tyle syfu, że nie może klapka się zamknąć a czujnik powietrza na biegu jałowym wyczuwa, zbyt dużo spalin. Wiem też, że passat po 2003 roku będzie wyrzucał błąd po zaślepieniu, lecz gdy zaślepię z 2 stron i wyłącze mapę egr to usterka zniknie? Bo ogólnie ta operacja polepsza osiągi przyspieszenia. Tylko czy w automacie się to robi tak samo jak w manualu i czy to jest tak samo bezpieczne jak w manualu?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mógłbym go wykręcić i wyczyścić w ropie bądź benzynie, ale czy nie lepiej go zaślepić? A czyszczenie przy okazji też by się przydało bo tak cieknie, że aż po skrzyni leci. Syf kąkretny

Edytowane przez buri2604

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam panowie pytanko.

Mam aktualnie paska 1.9tdi 130konneg w automacie, ostatnio 2 razy wykasowałem błąd i okazało się, że coś z egr, więc moje pytanie brzmi, błąd wywala bo zapewne w środku jest tyle syfu, że nie może klapka się zamknąć a czujnik powietrza na biegu jałowym wyczuwa, zbyt dużo spalin. Wiem też, że passat po 2003 roku będzie wyrzucał błąd po zaślepieniu, lecz gdy zaślepię z 2 stron i wyłącze mapę egr to usterka zniknie? Bo ogólnie ta operacja polepsza osiągi przyspieszenia. Tylko czy w automacie się to robi tak samo jak w manualu i czy to jest tak samo bezpieczne jak w manualu?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mógłbym go wykręcić i wyczyścić w ropie bądź benzynie, ale czy nie lepiej go zaślepić? A czyszczenie przy okazji też by się przydało bo tak cieknie, że aż po skrzyni leci. Syf kąkretny

 

Zaślepka grubsza z uszczelką na kolektor wydechowy, zaślepka cieńsza z uszczelką na EGR + sczyszczenie wszystkiego, ale nie ropą tylko wypal to wszystko, wlej trochę benzyny i podpal, EGR nie jest podłączony elektronicznie więc błędu nie będzie i nie powinno być, silnik zacznie oddychać jeśli tak zrobisz.

 

U siebie tak zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaślepka grubsza z uszczelką na kolektor wydechowy, zaślepka cieńsza z uszczelką na EGR + sczyszczenie wszystkiego, ale nie ropą tylko wypal to wszystko, wlej trochę benzyny i podpal, EGR nie jest podłączony elektronicznie więc błędu nie będzie i nie powinno być, silnik zacznie oddychać jeśli tak zrobisz.

 

 

Po co piszesz, że nie wywali błędu, jak go wywali.

 

Grzegorz, błąd może tez wywalać przez niesprawny zawór N18. Ja u siebie walczyłem z błędem EGR-u. Wywalało mi błąd i zamiast wymienić/podmienić N18 wymieniłem EGR. Jak zależy Ci na posiadaniu EGR, to sprawdź najpierw N18, a jak nie, to pozaślepiaj wszystko, wyłącz EGR programowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cieknie z zaworu EGR - to raczej z klapy gaszenia, a dokładnie z ośki od niej. W tym przypadku czyszczenie niewiele da. Wyjmij zawór EGR i sprawdź luzy na klapie gaszenia, powinna chodzić z leciutkim oporem. Duże luzy na ośce od tej klapy mogą powodować spadek ciśnienia w kolektorze dolotowym bo najnormalniej w świecie będzie "dmuchać" na zewnątrz - stąd też syf się bierze, w dolocie zawsze jest trochę oleju (z turbo i odmy). Ja miałem właśnie ten problem kupiłem używany zawór z dobrą klapą gaszenia i jest ok - poszukałem na allegro z lokalizacją koło mnie i po prostu umówiłem się na odbiór na miejscu, gdzie mogłem go obejrzeć i ocenić.

PS. Oczywiście zakładam, że wszystkie uszczelki są ok i z połączeń nic nie cieknie :).

Edytowane przez Artur_S

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, u mnie cieknie z oski , zawor ma 5 lat , czy mozna z tym jezdzic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździć można. Pytanie tylko czy nie ma już "przedmuchów" i w efekcie strat mocy - niższe ciśnienie na dolocie. Taki wyciek to po prostu nieszczelność i straty mocy. Najlepiej odpiąć gruszkę od sterowania klapy i sprawdzić manualnie jakie luzy ma klapa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to powodowac buczenie i wibracje w pewnym zakresie obrotow ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luz mamy taki sam jak na oryginalnym , tylko ze z niego nic nie cieklo tylko mial rozwalona membrane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po co piszesz, że nie wywali błędu, jak go wywali.

 

Grzegorz, błąd może tez wywalać przez niesprawny zawór N18. Ja u siebie walczyłem z błędem EGR-u. Wywalało mi błąd i zamiast wymienić/podmienić N18 wymieniłem EGR. Jak zależy Ci na posiadaniu EGR, to sprawdź najpierw N18, a jak nie, to pozaślepiaj wszystko, wyłącz EGR programowo :)

 

Ahaaa, to czyli ta operacja w automacie jest jak najbardziej przydatna tak? Jeśli tak to jutro bądz nawet zaraz biorę się za rozkręcanie, jutro sobie to ogarnę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem iz poczulem ze autko jest slabsze, i pokazal sie wyciek oleju w okolicach korka wlewu oleju obok niego bylo mokro. Wymiebilem uszczelke pokrywy zaworow ale dalej cieknie. Zauwazylem ze wyciek dobiega z zaworu egr i tryska na pokrywe zaworow. Jesli zaslepie egr to nie bedzie nic tam wyciskac? Czy lepiej kupic nowy zawor i zalozyc. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Rurka łącząca EGR z kolektorem - jak się odkręci ją od kolektora to da radę ją na tyle odgiąć aby założyć zaślepkę ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamontowaną zaślepkę(oryginałz serwisu)grubości ok 0,5cm,spokojnie da radę odgiąć tą rurkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ja w AVB mam to inaczej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności