Skocz do zawartości
Zibo

Zaślepiony EGR :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Zmywacz do elektroniki w sprayu się nada ?

 

Próbować możesz ale pewnie będzie za słaby by ten nagar usunąć. Zmywacz do hamulców byłby lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do zaślepienia, jakiś prosty sposób na zatkanie wężyka tak aby zaślepiony wpiąć ponownie w zawór ? Nie chcę aby mi wąż dyndał. Jak już będę miał egr zdemontowany to można coś tam wstawić pomiędzy zawór a duży gumowy wąż ?

 

 

Możesz wywalić całkiem wężyki od zaworu sterującego EGRem ;) Zostanie wtedy tylko zawór podpięty elektrycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam nie ma specjalnie czego uszkodzić ? Co do zaślepienia, jakiś prosty sposób na zatkanie wężyka tak aby zaślepiony wpiąć ponownie w zawór ?

można uszkodzić membranę (rozpuścić). jeżeli przeszkadza Ci zaślepiony i wiszący wężyk to zostaw go w spokoju a zaślep dopływ spalin blaszką. Ewentualnie niektórzy stosują kulkę z łożyska w wężyk i zakładają go z powrotem.

 

Możesz wywalić całkiem wężyki od zaworu sterującego EGRem Zostanie wtedy tylko zawór podpięty elektrycznie.

zdecydowanie łatwiej zaślepić wężyk niż króciec na zaworze n18, a to bardzo istotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdecydowanie łatwiej zaślepić wężyk niż króciec na zaworze n18, a to bardzo istotne.

 

Ja wiem o co chodzi ;) Dla mnie tak jest estetyczniej jak napisałem no i podciśnienie w razie w nigdzie nie ucieknie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ten błąd usunie się sam, nie pamiętam. Jeżeli nie to podpiąc pod kompa, usunąć i po sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. wtrącę się w temat zaślepiana EGR, posiadam passata B5 110 afn, egr zaślepiłem, użyłem do tego blachy stalowej o grubości 4mm, wstawiłem to pomiędzy zaworem a rurką spalinową. po roku czasu blacha od strony spalin miała wżery jakby była oblewana kwasem, (chropowata powierzchnia się zrobiła), od strony zaworu nic. Wymieniłem blaszkę i kolejny roczek pośmigawszy z ciekawości sprawdziłem i okazało się że jest to samo. Wniosek- spaliny muszą mieć w sobie jakieś kwasy które zjadają blachę. Obradzam zaślepiania puszkami od konserw, puszkami od piw, pokrywkami od słoików itp. Jedyne sensowne rozwiązanie to stal kwasoodporna ( sprawdzone). Oczywiście nie odczułem żadnych negatywnych skutków zaślepienia tego zaworu, a wręcz przeciwnie, auto dostało lepszego buta i zwiększyła się elastyczność przy przyśpieszaniu oraz zmniejszyła się chmurka dymna, przestało nagrzewać kolektor dolotowy, komputer nie wyrzucił żadnych błędów, nie wskakiwał w tryb awaryjny itp.. Ogólnie polecam zaślepienie, ale róbcie to z głową.

Edytowane przez Daniel8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przestało nagrzewać kolektor dolotowy, komputer nie wyrzucił żadnych błędów, nie wskakiwał w tryb awaryjny itp.. Ogólnie polecam zaślepienie, ale róbcie to z głową.

no bez jaj, błędy wywala dopiero w nowszych softach na pompkach, a w awaryjny nigdy z powodu zaślepionego egr nie wskakuje :). Z minusów, to bez wątpienia silnik później łapie temperaturę roboczą, ale coś za coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,tak się zastanawiam czy na zimę nie zdemontować zaślepki.Przy obecnych temperaturach silnik łapie swoją temperaturę dopiero po 10 km,przy konkretnym minusie nastąpi to pewnie po 20 km i silnik będzie notorycznie niedogrzewany.Sam demontaż zaślepki trwa chwilę więc może warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no bez jaj, błędy wywala dopiero w nowszych softach na pompkach, a w awaryjny nigdy z powodu zaślepionego egr nie wskakuje :). Z minusów, to bez wątpienia silnik później łapie temperaturę roboczą, ale coś za coś.

 

tak sie składa że też posiadam od 2ch lat b5fl 2004rok AWX. W tym wypadku z kolei silnik miał słabą moc przy obrotach około 3-4tyś, zacząłem szukać przyczyn w układzie paliwowym, zapchany filtr lub coś z pompkami, pompki okazało się że są w bdb stanie, wymiana filtra nic nie dała, to samo z filtrem powietrza. turbina dmuchała bardzo dobrze a układ dolotowy cały szczelny. Z kumplem wpadliśmy na pomysł że może być zapchany kolektor dolotowy, prześwitu w nim było około 30%, dodatkowo zapchane kanały dolotowe w głowicy, klapka od gaszaka praktycznie sie nie ruszała. Wszystko wyczyściłem najpierw śrubokrętem, a potem benzyną i ropownicą, najtrudniej było z kanałami w głowicy, ale sie udało. Po tym zabiegu oczywiście EGR został zaślepiony. Żadnych negatywnych skutków nie zobaczyłem, ale za to moc wróciła :D

Czy później łapie temperaturę?

Nie zaobserwowałem takich zmian. Skoro EGR nagrzewa głowicę spalinami, ale za to obniża temperaturę spalania na cylindrach, a jeśli go nie ma to temperatura spalania jest wyższa to chyba sie trochę wyrównuje, nie ? Dobrze myślę?

Edytowane przez Daniel8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie: przymierzam się powoli do zaślepienia EGR'a u siebie w pasku 1.9 AVF rok prod. 2001 i dzisiaj podczas oględzin pod maską padło pytanie: czy lepiej zaślepić wężyk z dwóch stron, czy wystarczy tylko od kolekrtora?

Wyczytałem gdzieś, że w silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym bo może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy).

Ktoś potwierdzi teorię? Czy naprawdę taka substancja się zbiera w tym wężyku czy to tylko brednie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy pytanie: przymierzam się powoli do zaślepienia EGR'a u siebie w pasku 1.9 AVF rok prod. 2001 i dzisiaj podczas oględzin pod maską padło pytanie: czy lepiej zaślepić wężyk z dwóch stron, czy wystarczy tylko od kolekrtora?

Wyczytałem gdzieś, że w silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym bo może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy).

Ktoś potwierdzi teorię? Czy naprawdę taka substancja się zbiera w tym wężyku czy to tylko brednie?

 

Zaślep przy samym kolektorze wydechowym, rurkę wywal a przy ssącym daj drugą zaślepkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś wykonałem ten zabieg :ok

 

WP_20151111_16_34_02_Rich.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, dopiero po napisaniu tego posta zobaczyłem jak to wygląda u Kamila vwtdi90 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak zrobię, dopiero po napisaniu tego posta zobaczyłem jak to wygląda u Kamila vwtdi90

 

I prawidłowo :ok ,spryskaj śruby jakimś preparatem bo ja zerwałem gwint i musiałem nabijać klucz :ok

Auto po tym zabiegu lepiej się zbiera :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dziś wykonałem ten zabieg

 

Modzisz auto modzisz ale z klapy gaszącej ładnie Ci sadzi olejem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Modzisz auto modzisz ale z klapy gaszącej ładnie Ci sadzi olejem

 

Nom mam problem z tym :/

 

Cały silnik mam uwalony niedługo się wezmę za to :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o informację użytkowników samochodów z niezaślepionym egr-em jaki mają czas nagrzewania się autka.W poniedziałek przy -14 dotarcie do temp 90 stopni zajęło u mnie ok 15 km.Proszę żeby mieć porównanie czy nie zaślepiony egr rzeczywiście opóźnia nagrzewanie silnika.Pozdrawiam.

 

 

 

edit:

Dodam tylko że jechałem z prędkością ok 90km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o informację użytkowników samochodów z niezaślepionym egr-em jaki mają czas nagrzewania się autka.W poniedziałek przy -14 dotarcie do temp 90 stopni zajęło u mnie ok 15 km.Proszę żeby mieć porównanie czy nie zaślepiony egr rzeczywiście opóźnia nagrzewanie silnika.Pozdrawiam.

 

 

 

edit:

Dodam tylko że jechałem z prędkością ok 90km/h.

 

U mnie na zatkanym EGR i -12 przez ostatnie 3 dni osiągał po 11km. Ogólnie wskazówka stawała po 10 km ale liczę 11 bo wtedy akurat gasze auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zaślepiony i przy -8*C i jeździe max 2,5tyś (do 80km/h) obrotów muszę przejechać 10km by złapał 90*C. Przy takich temp jak teraz mamy to ciężko diesla szybko nagrzać więc wpływ zaślepienia EGRa jest znikony na nagrzewanie auta - ja tego nie zauważyłem.

Edytowane przez Magoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dodatkowo miałem zasloniete 3/4 chłodnicy kartonem ale nic to nie dało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności