Jump to content
ATi

diesel Ciężko pali 2.0 TDI bmr

Recommended Posts

Witam,

Czytałem różne tematy i dalej mam zagwozdke.

 

Kupiłem Passata b6 2.0 170km bmr 2007 340000,jak sprawdziłem to rok temu dopiero dotarł do Polski z przebiegiem 320000,od tamtej pory miał 2wlascicieli.Jest to mój pierwszy diesel,chciałem coś mocniejszego w porównaniu do mojego pancernego Passata B3 1.8 rp i kupiłem tego. Sprzedajacy był na tyle uczciwy iż na oględziny go nie szykował,nie rozgrzewał i nie odpalał do mojego przyjazdu. Odpalanie samochodu wyglądało tak że trzeba było pokręcić z 10-15sekund,tak jakby paliwo się cofało i musiał je naciągnąć,zakopcil na czarno chmurką. Po rozgrzaniu było ok,obrócił dwa trzy razy i odpalony. Poszukałem kosztów ewentualnej naprawy,bo samochód był dużo tańszy,liczyłem się z tym że będzie trzeba wsadzić trochę.

Wymienione zostały:

Świece ngk,uszczelnienie pompowtryskow podobno boscha,pompa vacum na regenerowana,napęd pompy olejowej,oleje,filtry,rozrząd taki starter.Wymienione w warsztacie.

Poprawa była delikatna,poczytałem dalej doszedłem do rozrusznika.Pojechalem do elektromechanika podpiął urządzenia i raz rozrusznik działał dobrze raz gorzej,więc zamówiliśmy drugi nowy, zamontowany i bardzo nie widzę poprawy.

Zrobilem teraz 1000km i moje spostrzeżenia są takie że teraz i na ciepłym gorzej pali.

Jak jest zimny to widać z tyłu z tłumika czarny dym.Zastanawialem się czy czasem ktoś nie wciął dpf-a.

Może ktoś miał podobnie coś podpowie?Zastanawiam się nad wymianą czujnika temperatury paliwa,czytając widziałem różne opinie. Nie mam tu w okolicy,albo nie znam na tyle bo mieszkam tu 2lata niecałe (Wolsztyn) jakiegoś fachman który by mi go ogarnął,jeśli macie jakieś namiary na mechaniora z prawdziwego zdarzenia tak do 50 maks 100km to chętnie przyjmę.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, ATi napisał:

rok temu dopiero dotarł do Polski z przebiegiem 320000,od tamtej pory miał 2wlascicieli.

Co chyba felerny ten samochód...

28 minut temu, ATi napisał:

Jak jest zimny to widać z tyłu z tłumika czarny dym.Zastanawialem się czy czasem ktoś nie wciął dpf-a.

Na bank albo a) nie ma DPF'a, albo b) DPF jest pęknięty i ma dziurę na wylot (ale wtedy byłby błąd na kompie). Auto z DPF'em może zakopcić raz na jakiś czas wyłącznie na siwo jak dochodzi do zapłonu sadzy w filtrze podczas wypalania. Jak kopci na czarno to znaczy, że sadza, która powinna zostać w DPF'ie, wylatuje przez rurę.

Propozycja - pojedź do dobrego magika od DPF'ów niech obejrzy, wykręci sondę lambda, zajrzy przez dziurę laparoskopem i sprawdzić czy w ogóle jest coś w puszce filtra. Jak będzie pusto albo będzie popękany katalizator - kup nowego DPF'a. Aktualnie nie są to już duże koszta, a będziesz miał spokój. Do tego - po wycince DPF'a trzeba zmienić program w kompie (są na to dwa sposoby) i jak ktoś to schrzanił - to też może być przyczyna złego odpalania.

A tak już na marginesie - Twój samochód napewno miał DPF'a fabrycznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z raportu auto dna wychodzi że miał dpf., czy felerny to nie wiem,pierwszym razem miała go młoda dziewczyna,sprzedała od razu ładne felgi 18cali,założyła krzywe stalówki,zdjęcia też są dodane na autodna po tygodniu,może liczyła że będzie palił 5litrow.Drugi właściciel od którego odkupiłem został trochę w maliny wprowadzony bo kupił go na rozgrzanym i samochód pięknie palił,rano się rozczarował.I tak jeździł. Ja chce go doprowadzić do porzadku i kulach dalej do pracy. Jeździ się przyjemnie i wygodnie,jedynie to odpalanie jest lipne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to dawaj do magika od DPF'ów. Tylko poszukaj jakiegoś specjalisty, a nie "wycinacza". Jeśli masz wycięty to trzeba wstawić nowy i wgrać oryginalny soft do ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze sprawdź dpf-a vcds jakie ma zapełnienia, ewentualnie możesz go zmusić do wypalenia ale to wszystko zobaczysz w 68 grupie 2 okienko jeżeli ma powyżej 60% wywal lub kup regenerowany. Jeżeli chcesz sprawdzić czujnik temperatury paliwa co też może być problemem to wchodzisz grupa 007 i ma pokazywac okolo 60 stopni na ciepłym silniku. Zostaje do sprawdzenia jeszcze kąt synchronizacji wałków w grupie 4 ostatnie okienko. Czysto teoretycznie ma tam być między 0 a - 0. 5. Jeszcze na możesz zobaczyć w grupie 18 czy na wtryskach jest kod 2 na zaplonie jeżeli jest inny wtedy po kodzie jaki bedzie pokazany bedzie można ogarnąć czy wtryski są ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, robert_s napisał:

Po pierwsze sprawdź dpf-a vcds jakie ma zapełnienia, ewentualnie możesz go zmusić do wypalenia ale to wszystko zobaczysz w 68 grupie 2 okienko jeżeli ma powyżej 60% wywal lub kup regenerowany.

Jeśli ma wyciętego DPF'a (a po dymieniu na czarno uważam, że już dawno nie ma) - próba wypalania go to nie jest dobry pomysł...

13 godzin temu, robert_s napisał:

Jeszcze na możesz zobaczyć w grupie 18 czy na wtryskach jest kod 2 na zaplonie jeżeli jest inny wtedy po kodzie jaki bedzie pokazany bedzie można ogarnąć czy wtryski są ok. 

Dodatkowo - sprawdziłbym korekty na wtryskach. Diesel, jak ma sprawne wtryskiwacze - nie powinien kopcić przy odpalaniu. Jak wtryski już się kończą - będzie dymić.

@ATi zrób jeszcze taki test - stań wieczorem na światłach, jak się zmienić daj w podłogę i spójrz w lusterko, czy widzisz dym w światłach auta za Tobą. Jak jest to na 99,9% nie masz DPF'a.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Albercik napisał:

Jeśli ma wyciętego DPF'a (a po dymieniu na czarno uważam, że już dawno nie ma) - próba wypalania go to nie jest dobry pomysł...

Dodatkowo - sprawdziłbym korekty na wtryskach. Diesel, jak ma sprawne wtryskiwacze - nie powinien kopcić przy odpalaniu. Jak wtryski już się kończą - będzie dymić.

@ATi zrób jeszcze taki test - stań wieczorem na światłach, jak się zmienić daj w podłogę i spójrz w lusterko, czy widzisz dym w światłach auta za Tobą. Jak jest to na 99,9% nie masz DPF'a.

Dzięki za podpowiedzi,sprawdzę jeszcze przy ruszaniu jak jest.Z DPF mam już umówionego gościa który się tym zajmuje,zobaczymy co wyjdzie.Chcialby go postawić i cieszyć się jazda dalej,nie jestem z tych że jak coś uszkodzone to mam to gdzieś i jeżdżę tak dalej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ATi napisał:

Chcialby go postawić i cieszyć się jazda dalej,nie jestem z tych że jak coś uszkodzone to mam to gdzieś i jeżdżę tak dalej.

Bardzo słusznie. Szczególnie, że jak będziesz jeździł z usterką, to z jednej usterki może wyjść 15 następnych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam sasiada co ma wyciety dpf i faktycznie mu pod dymia na czarno ale to nie jest tego mnóstwo tylkp tak delikatnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Albercik napisał:

 

@ATizrób jeszcze taki test - stań wieczorem na światłach, jak się zmienić daj w podłogę i spójrz w lusterko, czy widzisz dym w światłach auta za Tobą. Jak jest to na 99,9% nie masz DPF'a.

No to zrobiłem ,wcisnąłem but na jedynce nic albo nie zauważyłem a na 2 dalej ogien a tu z tyłu zadymione ladnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na 1. może mniej kopcić bo małe obciążenie silnika. Na 2. jest większe, to bardziej widać.

Czyli, z Twojego testu, można wysnuć dwa wnioski:

  1. Twoje auto nie ma DPF'a,
  2. Masz padnięte końcówki wtrysków.

Dodam, że warto by zrobić punkt 2 przed pkt. 1, żeby nowy DPF nie dostawał po tyłku od razu, a i powinien też lżej zapalać od razu. Ogólnie - trzeba podjechać do magika od wtrysków i sprawdzić wtryskiwacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.07.2019 o 08:03, Albercik napisał:

No na 1. może mniej kopcić bo małe obciążenie silnika. Na 2. jest większe, to bardziej widać.

Czyli, z Twojego testu, można wysnuć dwa wnioski:

  1. Twoje auto nie ma DPF'a,
  2. padnięte końcówki wtrysków.

Dodam, że warto by zrobić punkt 2 przed pkt. 1, żeby nowy DPF nie dostawał po tyłku od razu, a i powinien też lżej zapalać od razu. Ogólnie - trzeba podjechać do magika od wtrysków i sprawdzić wtryskiwacze.

Hej wszystkim,dzięki za podpowiedzi,dostałem się dzisiaj do magika i stwierdził: 2wtryski przelewają,jeden ideal,jeden nie dolewa,może to być kwestia regulacji jak to powiedział,w środę go rozbierze i zobaczymy,po DPF została tylko puszka.No cóż komuś pewnie były potrzebne pieniądze ze sprzedaży środka.Do tego chyba walnęła uszczelka pod głowicą bo babli w zbiorniczku lekko,wszystko wyjdzie w praniu.

A poza dpfem to wyłączony nie zaślepiony EGR,wyłączone maty grzewcze w programie itp,ktoś zadziałał wcześniej może nie koniecznie wiedząc co i jak,no ale cóż,pora to wyprostować:)

I jeszcze jedno pytanie: macie jakieś sprawdzone serwisy wtrysków? Które rzetelnie zrobią regenerację?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ATi napisał:

2wtryski przelewają,jeden ideal,jeden nie dolewa,może to być kwestia regulacji 

Nie wiem do końca jak jest w PD, bo niegdy nie miałem, ale wydaje mi się (tutaj może potwierdzić ktoš mądrzejszy ode mnie), że na lejące wtryski to regeneracja, a nie żadna regulacja...

W ogóle, moim skromnym zabierasz sie za to od dupy strony trochę. Pytanie podstawowe: będziesz wstawiał DPF? Jak się poszuka to można tanio kupić używanego z niedużym przebiegiem i dać go na regenerację. Po założeniu - trzeba zmienić soft w kompie, więc i tak wtryski zniwu zmienią swoją charakterystykę.

Co do EGR - warto przywrócić jego sprawność/działanie i użyć odpowiedniej zaślepki. 

9 godzin temu, ATi napisał:

No cóż komuś pewnie były potrzebne pieniądze ze sprzedaży środka.

Ale z DPF'a nie ma prawie żadnych pieniędzy... Katalizator wstępny jest trochę warty, ale reszta to szajs i to nieutylizowalny. Cały wsad jest warty może z 50 zł...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jakie korekty mialy wtryski ze tak stwierdzone ze przelewa? Pamietaj zewsze sprawdzamy na zagrzanym silniku wtryski, maja byc jak najblizej zera ewelntualnie uszczelniacze wymien. Co do uszczelki pod glowica to nie daj się nabrac i najpierw wyciagnij chlodnice oleju i do sprawdzenia, wrzuc ja do wody i z jednej strony daj powietrze a z drugiej zaslep. Juz mialem okazje sie przekonac w jednym BMR od kolegi. A co do wtryskow to czytalem ze ich sie nie regeneruje ale moze ktos juz to robi 

Edited by robert_s
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert dobrze gada. Sprawdź sam VCDS'em (lub poproś kogoś z okolicy jak nie masz) korekty na wtryskach. Od tego trzeba zacząć.

Przyczyn bulgotania płynu może też być wiele i tutaj znowu Robert trafia w sedno - zacznij od sprawdzenia tego, co możesz zweryfikować za darmo, albo niewielkim kosztem (kup najpierw zapas płynu G12 lub G13). Rzadko się zdarza, żeby wydmuchało UPG w tych silnikach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, robert_s napisał:

No to jakie korekty mialy wtryski ze tak stwierdzone ze przelewa? Pamietaj zewsze sprawdzamy na zagrzanym silniku wtryski, maja byc jak najblizej zera ewelntualnie uszczelniacze wymien. Co do uszczelki pod glowica to nie daj się nabrac i najpierw wyciagnij chlodnice oleju i do sprawdzenia, wrzuc ja do wody i z jednej strony daj powietrze a z drugiej zaslep. Juz mialem okazje sie przekonac w jednym BMR od kolegi. A co do wtryskow to czytalem ze ich sie nie regeneruje ale moze ktos juz to robi 

Z tego co mi pokazał na podłączonym kopmpie to 1wtrysk 1.34, 2wtrysk 1,44, 3wtrysk 0,6,4 wtrys jakoś na -0,3,DPF chce wstawić bo planuje wyjazd za granicę do rodziny i nie chciałbym wrócić z obciążonym kontem w.euro za jego brak.Uszczelnienia były robione na start,tak zleciłem mechanikowi,jaka jest prawda trudno mi powiedzieć.Sprawdze ta chłodnice jeszcze być może to jest to.Dzieki za podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wtryskow jeszcze zrob im płukanie ale bezposrednio na wtryski a nie do baku, koretky nie sa takie złe i faktycznie zrób regulacje wtryskow 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to problem rozwiązany,przynajmniej chwilowo.Poszla nowa głowica,tzn  taka za 1300 z alle.. z gwarancją i sprawdzeniem,do tego 4 wtryski z angola z przelotem niby 180 tys po przeliczeniu na nasze,i turbo . Samochód odpala ładnie,nie kopci jakoś bardzo mimo braku dpf- ktoś go wyciął na żywca i przyspiesza naprawdę ładnie.

Temat można zamknąć,dziękuję za podpowiedzi i porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, ATi napisał:

No to problem rozwiązany,przynajmniej chwilowo.Poszla nowa głowica,tzn  taka za 1300 z alle.. z gwarancją i sprawdzeniem,do tego 4 wtryski z angola z przelotem niby 180 tys po przeliczeniu na nasze,i turbo . Samochód odpala ładnie,nie kopci jakoś bardzo mimo braku dpf- ktoś go wyciął na żywca i przyspiesza naprawdę ładnie.

Temat można zamknąć,dziękuję za podpowiedzi i porady.

No to jak możesz to napisz co było z glowica? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, robert_s napisał:

No to jak możesz to napisz co było z glowica? 

Głowica to tak po tych pierwszych naprawach zaobserwowalem że płyn znika powoli,i jak podjechałem na regulację tych starych zaworów narzuciłem temat mechanikowi. Zaryzykowalem koszty i miałem rację, z przeczuciem. Okazało się że na próbie u gościa od głowic ,że podczas próby szczelności zaczęło wypływać w dwóch miejscach. Nieduze pęknięcia ale były i płyn trafiał do cylindra obok świecy. Nie chciałem spawać starej i ratować bo koszt podobny,i zamówiłem druga kompletna z gwarancją 6miesecy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy