Skocz do zawartości
rosol

ciśnienie w układzie

Rekomendowane odpowiedzi

Passat B6. Ciśnienie w układzie A/C 4.8 bar a po załączeniu klimy na mocne chłodzenie ciśnienie waha się pomiędzy 6.5 - 9.5 bar

Dodatkowo słychać sprężarkę... pewnie w układzie zaczyna brakować czynnika?

Sprawdzane przy temp. zew. 20 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś :)

To, że ciśnienie się waha to normalne (zawór rozprężny).

Co znaczy, że słychać sprężarkę? Masz na myśli cyknięcie sprzęgła, czy syk z kratek nawiewu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja nie pytam o to, że się waha bo to normalne... ja pytam czy ciśnienie przy włączonej klimie nie jest niskie... czy nie powinno być prawie cały czas powyżej 10 bar?

ani syk z kratek ani załączenie się sprzegła .... słychać głośną pracę kompresora... podejrzewam, ze brakuje czynnika w układzie.

Jeżeli masz sprawną i nabita klimę to sprawdź VCDSem je stan i daj znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, rosol napisał:

Jeżeli masz sprawną i nabita klimę to sprawdź VCDSem je stan i daj znać

Jak odbiorę auto z serwisu to wieczorem zerknę, bo i tak muszę błędy z sondy pokasować ;)

P.S. pamiętasz które bloki mają tą wartość (bo nie chce mi się szukać :P )?

P.S.2 u mnie sprężarka głośno pracowała, ale jak nie pompowała w danej chwili. Po zapięciu sprzęgła była cisza - w efekcie została wymieniona na nową, bo padły łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Advanced Measuring Values  i wpisz A/C

wystarczy jak wybierzesz ciśnienie w układzie

bloków już nie odpalisz bo masz furę z 2012

wlaziłem przez sterownik silnika

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam też furę z 2008 więc tem wbiję bez problemu. Nawet dziś w nim grzebałem kompem, ale w ferworze walki przed sprzedażą - zapomniałem tego sprawdzić. Rano się kopnę z lapkiem i sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Albercik i jak poszło sprawdzenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem nie tak dawno temat odnośnie samodzielnej diagnostyki - zobacz jaki masz prąd podawany na kompresor. Jeśli mimo ciśnienia 9 bar masz prąd 0.82 A to masz albo baaardzo mało czynnika, albo uszkodzony jest kompresor.

Co do hałasowania - jeśli to terkotanie słyszalne w kabinie i znikające po wyłączeniu "AC" z panela, zobacz czy dźwięk pojawia się po ustawieniu temperatury na LO (maksymalne obciążenie kompresora). Jeśli dźwięk znika to jest to tzw. TenTypTakMa i nic z tym nie zrobisz. Czasami pomaga odessanie oleju, a czasami wymiana kompresora na nowy ale zwykle po kilku tyś km wraca, bo VW nie dał tłumika w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rosol a klima ci działa w ogóle, czy w ogóle nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziala... W przyszlym tyg podjade na serwis i zobacze ile maszyna dorzuci czynnika. Dam znac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś to o czym Ci pisałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 nie sprawdzałem natężenia prądu na kompresorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź to - to przecież tylko kilka kliknięć na panelu ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę wieczorem... 

klima 3-4lata temu była na serwisie ... jutro na 16 jestem umówiony na dorzucenie czynnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90

cisnienie spoczynkowe 4 bary

cisnienie na uruchomionej klimie od 6 do 9 bar

temp. zew. 17.5 stopnia

dane ponizej na ustawionej na minimum klimie po 2min od uruchomienia. Natezenie pradu na kompresorze zaczelo spadac od 0.8 albo 0.9 A

IMG_20190718_190205.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc po stronie kompresora i panela jest ok. Albo masz za dużo oleju albo pada Ci zawór rozprężny. Jak jest mało czynnika to jest dźwięk przelewania lub syczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat jak mialem miec serwis to maszyna odmowila posluszenstwa... w poniedzialek albo wtorek drugie podejscie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spuścił czynnik czy wcale nie rozpoczął? Jeśli nie masz czynnika w układzie auto nie nadaje się do jazdy. Chyba, że masz drugi kompresor ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 maszyna nie chciała wystartować :) auta nie podpięli nawet także jest ok heh

Edytowane przez rosol
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności