Skocz do zawartości
murmilo

benzyna Błędy katalizatora i przepustnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam problem z autem, a mianowicie włącza się EPC i samochód zwalnia do 20 km/h. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Czy ktoś ma pomysł co może być winne, i czy można tak jeździć skoro silnik po zgaszeniu silnika wraca do normy? Kody błędów z vcdsa :

3 Faults Found:

008198 - Intake Manifold Flap; Bank 1

               P2006 - 008 - Stuck Closed

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01101000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 205430 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2019.04.05

                    Time: 15:41:22

             Freeze Frame:

                    RPM: 680 /min

                    Load: 24.7 %

                    Speed: 0.0 km/h

                    Temperature: 87.0°C

001056 - Catalyst System; Bank 1

               P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00100010

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 210833 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2019.07.02

                    Time: 12:13:10

             Freeze Frame:

                    RPM: 2400 /min

                    Load: 45.5 %

                    Speed: 65.0 km/h

                    Temperature: 83.0°C

005000 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring

               P1388 - 008 -  - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00101000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 212078 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2019.07.06

                    Time: 20:17:22

             Freeze Frame:

                    RPM: 2200 /min

                    Load: 23.1 %

                    Speed: 48.0 km/h

                    Temperature: 82.0°C

 

Pierwszy błąd jest odkąd kupiłem auto i nie było z tym problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, murmilo napisał:

005000 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring

Obstawiam, że to jest główny powód. Albo zacina Ci się przepustnica (jak jest elektroniczna), albo szlag trafił czujnik położenia przepustnicy. Auto widzi, że:

12 godzin temu, murmilo napisał:

008198 - Intake Manifold Flap; Bank 1

               P2006 - 008 - Stuck Closed

Więc myśli, że nie wciskasz gazu i tak dobiera dawkę paliwa, jakbyś jechał na samym sprzęgle, co skutkuje tym:

12 godzin temu, murmilo napisał:

001056 - Catalyst System; Bank 1

               P0420 - 002 - Efficiency Below Threshold - Intermittent

Nic dziwnego, że ma za niską wydajność, skoro dajesz mu gazu, a on nie daje paliwa.

Najprościej - rozejrzyj się za przepustnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, że te błędy nie wystąpiły w jednym czasie.... 

Między pierwszym a drugim 5 tys.km i 3 miesiące...

Skasuj błędy, jeździj do ponownych problemów i sprawdź kompem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kolejny raz zaświeciło EPC i powtórka z rozrywki. Z tego co zauważyłem to dzieje się to zawsze w okolicach 50 km/h gdy samochód jedzie bez użycia pedału gazu np. zjazdu z góry. W momencie gdy świeci się już EPC i wciskam gaz samochód hamuje jeszcze bardziej. Z błędów jakie wyskoczyły to( błąd 008198 pojawia się odrazu po wykasowaniu błędów i odpaleniu silnika, natomiast niczym się nie objawia):

2 Faults Found:

008198 - Intake Manifold Flap; Bank 1

               P2006 - 008 - Stuck Closed

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01101000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 212397 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2019.07.17

                    Time: 16:32:50

             Freeze Frame:

                    RPM: 800 /min

                    Load: 25.9 %

                    Speed: 0.0 km/h

                    Temperature: 30.0°C

005000 - Control Module Malfunction - DBW Throttle Monitoring

               P1388 - 008 -  - Intermittent

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00101000

                    Fault Priority: 0

                    Fault Frequency: 2

                    Reset counter: 255

                    Mileage: 212581 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2019.07.20

                    Time: 20:42:17

             Freeze Frame:

                    RPM: 2240 /min

                    Load: 10.2 %

                    Speed: 47.0 km/h

                    Temperature: 83.0°C

Czyli błąd 005000 wskazuje na czujnik położenia przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności