Jump to content
ceroone

Passat B6 wybita maglownica

Recommended Posts

Witajcie,

 

Chciałbym się poradzić bo niestety nie wiem co zrobić z uszkodzoną przekładnią kierowniczą.

 

Maglownica jest wybita, stuka na każdej dziurze i teraz pytanie czy regenerować swoją / kupić regenerowaną / zakup "dobrej" oryginalnej używki.

 

Nowa przekładnia to wydatek około 3 500 PLN - odpada :zeco

 

Pytanie na ile taka przekładnia wystarczy czy np. 80 000km czy raczej mniej.

 

Wstępna kwota za regeneracje, wymiane, zbierzność itp. wyniosła około 830 zł w firmie Dynamica http://www.maglownica.com.

 

 

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maglownica powinna mieć taką wielką śrubę do kasowania luzów na szynie. Dociągaliście to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem nie problem ale stuki w zawieszeniu dobijają człowieka. Co do dociągu niestety w moim przypadku nie pomaga :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jest w Kielcach taki zakład (użyj szukaj ki) który zajmuje się regeneracją maglownic koszt takiej naprawy to 500 zeta. Chyba ze ją sam sobie wyjmiesz i dasz do tokarza i będzie, to kosztować cię 50 zeta tak było w moim przypadku gość mi ja zregenerował i jest ok regulacja na śrubie nic ci to nie da maglownica będzie ci ciężko chodzić musisz ją zregenerować lub wymienić pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
dasz do tokarza

Hmmm.... tam to chyba raczej szlifierz jest potrzebny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam takie pytanie, od niedawna pojawił się w aucie luz na kierownicy, mniej więcej wygląda to tak że muszę wykonać bardzo delikatną kontrę żeby wyczuć układ kierowniczy, sprawdziłem końcówki drążków kierowniczych i nie zauważyłem tam luzu, co poradzić w takiej sytuacji.

 

Ps. Auto ma przejechane 80000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw na "szarpaki" (do stacji diagnostycznej) - trzeba sprawdzić nie tylko końcówki drążków ale i przeguby, mocowania amortyzatorów z góry i na dole, mocowanie wahaczy no i w końcu maglownicę. Jak ktoś jest wprawiony, to zrobi to bez "szarpaków". Może to być również któryś z przegubów na drążku kierowniczym. Postaw samochód w jakimś cichym miejscu, otwórz drzwi i przy wyłączonym silniku, słuchaj co stuka przy delikatnym ruszaniu kierownicą.

Edited by woys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś wymieniał samodzielnie maglownicę w B6 i może powiedzieć czy to jest do zrobienia we własnym zakresie, ile z tym roboty?

Chodzi o to, że stuka mi coś na nierównościach, wymieniłem całe zawieszenie, tzn. końcówki, łączniki stabilizatora, sworznie i tuleje, czyli wszystko co tam można a stukanie nie zmalało nic a nic:/ Muszę to zrobić bo jest to na prawdę mocno słyszalne we wnętrzu a nikt nie może ustalić co tak stuka. Stuki nie przenoszą się na kierownicę, nie czuć ich, ale wrażenie jest takie jakby cały przód był tak wybity że zaraz coś odleci. Przy ruszaniu kierownicą na postoju słychać stuki ale nie wiem czy to jest to samo, co w czasie jazdy.

Pomyślałem że jak już nic mi nie pozostało to kupię używaną maglownicę z pewnego źródła, wymienię i zobaczę czy się poprawi. Tylko właśnie nie wiem czy jest to bardzo skomplikowana robota? Na pierwszy rzut oka nie wydaje się, odkręcić końcówki, wahacze, sanki, rozpiąć kolumnę i wykręcić maglownicę, ale wiadomo że diabeł tkwi w szczegółach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy macie jakas firme w Lubelskim ktora mi na miejscu (po uprzednim umuwieniu terminu) wymontuje zregeneruje i ponownie zamontuje maglownice?Jezeli macie jakies inne pomysly to czekam

Share this post


Link to post
Share on other sites

maglownica jest wyposażona w dwie śruby regulacyjne, miałem to samo że stukała na każdej dziurze dokręciłem dwie po 3 podziałki (są zaznaczone) i jak ręką odjął kierownica chodzi jak chodziła bardzo lekko, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie żeby się dostać do tych śrub to trzeba ją wymontować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

samodzielnie wymieniać maglownice? to chyba raczej nie dla mnie :-)

coś mi stuka, puka jakby się urywało...

regulacja śrubą nie pomaga, czytałem duuuuuużo o regeneracji maglownicy, piszą że w pasku jest jakaś elektryczna i dlatego nie regenerowałem, szukam poprostu jakiejś po małym przebiegu, chyba tak będzie najlepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maglownica jest wyposażona w dwie śruby regulacyjne, miałem to samo że stukała na każdej dziurze dokręciłem dwie po 3 podziałki (są zaznaczone) i jak ręką odjął kierownica chodzi jak chodziła bardzo lekko, pozdrawiam.

 

w ktorym miejscu sa one umieszczone czy z kanalu je dokrece?moze jakas blizsza instrukcja

Share this post


Link to post
Share on other sites
w ktorym miejscu sa one umieszczone czy z kanalu je dokrece?moze jakas blizsza instrukcja

 

tak tylko z kanalu nie trzeba zdejmowac nawet dolnej oslony podjedz do jakiegos kumatego mechanika a napewno znajdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
maglownica jest wyposażona w dwie śruby regulacyjne,

 

Bylem juz u 3 mechanikow (Niemcy) i zaden z nich nie ma pojecia o zadnych srobach regulacyjnych,wszyscy mowia ze w golfie 3 moge sobie pokrecic przy maglownicy-to jak z tym jest ?Nie wiem czy tylko nie trace czasu rozpaczliwie szukajac kogos kto to zrobi,w czwartek jade do Polski pewnie bede musial zamowic nowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybita maglownica przy80 tkm? Miałem stuki w układzie kierowniczym myślałem że maglownica ,końcówki ,gumy. Nic z tego ,po 30tkm ( obecnie 140tkm)przejechane zmieniła się zbieżność -poprawiłem j jest OK Oczywiście najpierw trzepak na diagnostyce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wybita maglownica przy80 tkm? Miałem stuki w układzie kierowniczym myślałem że maglownica ,końcówki ,gumy. Nic z tego ,po 30tkm ( obecnie 140tkm)przejechane zmieniła się zbieżność -poprawiłem j jest OK Oczywiście najpierw trzepak na diagnostyce

nie rozumiem o co CI chodzi...

ciekawe czy jestem sam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie mam problem z przekładnia tego rodzaju iż w czasie jazdy auto delikatnie mi ucieka w prawo lub w lewo i cały czas muszę korygować kierownicą aby utrzymać prosty tor jazdy ,dodam iż luzy na drążkach i końcówkach kierowniczych zostały wyeliminowane na stacji diagnostycznej. W czasie postoju auta na odpalonym silniku ruszając kierownicąnie słychać żadnych stuków w przekładni ani żadne luzy nie są wyczuwalne ale jak wyłączę silnik i robię krótkie ruchy kierownicą w prawo i lewo to wtedy wyczuwalny jest malutki luz na przekładni oraz słychać stuki w przekładni.Panowie proszę o pomoc czy w b6 można zlikwidować minimalny luz w maglownicy przez dokręcenie któryś śrub ,a jeżeli tak to które trzeba dokręcić.LICZE NA WASZĄ POMOC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dołączam się do pytania na temat dokręcania i wyregulowania luzu na maglownicy. Co prawda nie wiem czy mi to pomoże ale dobrze wiedzieć czy takie coś jest możliwe. Mój problem polega na tym że kiedy delikatnie ruszam kierownicą (nawet na zgaszonym aucie) to słychać lekkie stukanie w maglownicy. Wie ktoś co z tym zrobić, ewentualnie czy można tak jeździć? Nie zauważyłem żeby auto ściągało na którąś ze stron, prowadzi się dobrze. Przebieg to 46tkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bossman121,przyznasz ze ten stukot podczas wolnej jazdy(tylko gdy kola wpadaja w jakas przeszkode) jest irytujacy

po swietach jestem umowiony na regeneracje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy