Skocz do zawartości
ceroone

Passat B6 wybita maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, możesz sprawdzić drążek, jednak co do kompetencji ludzi pracujących na stacjach diagnostycznych... Zazwyczaj nie potrafią nic, oprócz obejrzenia, czy nie cieknie olej i wykucia na blachę instrukcji obsługi od szarpaków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj drążek, ściągnąłem gumę i wydaje mi się dobry, co do luzów tylko na założonym kole byłem w stanie go wyczuć. 

Czy na załączonym zdjęciu to jest śruba do regulacji luzu maglownicy?

 

 

1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie będę próbował tą śrubę, jeszcze mnie zastanawia sprawdzić luz na krzyżaku... ponieważ samochód prowadzi się bardzo dobrze, a stuki są tylko na małych prędkościach na nierównościach. Ogólnie nie widziałem luzów na maglu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pitbul455 to obawiam się, że masz tak, jak ja miałem - luz między przekładnią, a kolumną. B6 tak miało i prowadziło się rewelacyjnie. Pukanie było tylko przy szybkim ruszaniu kierownicą prawo-lewo albo na niektórych nierównościach, ale prowadziło się wyśmienicie. Nawet przy hamowaniu na koleinach mogłem puścić kierownicę.

W B7 mam walniętą końcówkę drążka i oprócz pukania - auto myszkuje trochę po drodze, ściąga na koleinach jak cholera i głośno opony się toczą przy V > 60 kmph.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o krzyżak? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. W środku, w samej przekładni, gdzie zębatka kolumny jeździ po listwie zębatej. Ten luz jest nieregulowalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc po naprawie, magla wymieniona na regenerowaną, w stacji diagnostycznej zajmującej się regeneracją, wymianą na samochodzie, koszt 850 zł, taniej chyba nie ma nigdzie, 12mcy gwa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, pitbul455 napisał:

koszt 850 zł, taniej chyba nie ma nigdzie, 12mcy gwa. 

:padaka WOW! Ja buliłem 2K :zdziwko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem już kilka lat w posiadaniu B6 1.9 TDI BLS 2008 rok manual. Po diagnozie i opinii na stacji diagnostycznej i u mechanika mam do wymiany maglownice. Bardzo mocno przy skręcaniu trzeszczy/strzela i są stuki centralnie od magla słyszalne na kanale. Po sprawdzeniu komputerowym widać że mam maglownice o kodzie: 5n1909144g i tutaj pytanie, czy musi być w 100% taka? Czy może być inna o jakimś innym kodzie? bo tych maglownic w B6-tkach jest kilkanaście chyba... Mój Passek ma nalatane ponad 400k i rozumiem że obecny magiel już mówi papa więc chciałbym kupić mniej wymęczoną używkę ( w regeneracje nie wierze z racji słabych opinii o takowych sprawach tych części... ) lecz ciężko z dostępnością maglownicy o tym kodzie a jak już są to ceny ponad 1500 zł... Stąd pytanie czy maglownica o innym kodzie będzie pasować? Czy jednak musi być taki i tylko taki kod maglownicy czyli 5n1909144g?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być z wyższą literą na końcu. Ogólnie to co podajesz to numer sterownika i możliwe, że po tym nic nie znajdziesz.

Kolejna sprawa to samo oprogramowanie - może się zdarzyć, że otrzymasz maglownice od zupełnie innego auta i będzie konieczne wgranie nowej charakterystyki (wspomaganie będzie za słabe albo za mocne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności