Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

a ja wogóle nie mogę znaleźć nawet spórki do passata b4...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pytanko co sadzicie o tej rozporce?? nada sie do b3 (2E)2.0??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta powinna podejść nie wiem jak z jakością ale cosik myślałem żeby wsadzić do swojego. Niech ktoś oceni co się zna na tym ( coś mi się wydaje że jak za tą cenę to będzie shit )

http://allegro.pl/item290923681_najtaniej_rozporka_passat_b3_gt_gti_16v_polerowan.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! jestem ciekawy jak sie bedzie zachowywac przednia zawiecha po zamontowaniu rozpórki w b5 , tym bardziej ,ze to ustrojstwo, z przyczyn technicznych, dedykowane jest głownie do kolumn macphersona(czyli zawieszenie "półzależne " ). jesli ma to byc jedynie gadżet tuningowy to nie polecam . osobiscei mam doświadczenia ,ale z rozpórka montowaną wraz z aluminiowa płyta pod silnik (ale na macphersonach ):taki zestawik to rewelacja, sztywno jak cholera i stabilnosc w zakrętach o niebo lepsza : jednak jesli ma to byc nie do rally ( a watpie ,ze by którys z Panów w takim celu użytkowął passata ;-)) to szczerze odradzam ,to zbędny gadzet, w dodatku buda szybciej traci sztywnośc . Z tego co sie orientuje to w felicji juz nie było problemu z pekaniem przedniej szyby ( chyba sie komus pomyliło ze skodą favorit ,ale to taki mały szczególik ).pozdrawiam Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sorki, że odświeżam temat ale nie chciałem tym samym zakładać nowego. Nurtuje mnie pytanie w czym tak na prawdę pomaga i czy wogóle pomaga rozpórka? Czy to się ma tylko to twardego zawieszenia? Bo chciałbym zamontować do swojego VR-aka rozpórkę i nie wiem czy jest sens przy seryjnym zawieszeniu. Poza tym, że będzie ładnie wyglądało wszyscy piszą, że poprawia sztywność nadwozia, zachowanie się w zakrętach i pracę zawieszenia na nierównościach poprzecznych. Czy rzeczywiście taki gadżet ma aż tak wiele zalet? Aż mi się nie chce w to wierzyć i dlatego Was pytam. Przy VR6 by to ładnie wyglądało bo silnik jest stosunkowo blisko przodu auta ale jak ma się tylko skończyć na walorach estetycznych to dziękuję... Proszę o odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaiste poprawia sztywnosc nadwozia...ale w jakim stopniu akurat w VW PASSAT...nie wiem, ALE zamierzam sie przekonac :)

 

jak nic nie kupie, sam zrobie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podejdzie to faktycznie do Paska

 

NIE bo to do innego w ogole modelu PASSATa...

 

mowiac szczerze, to jakis WYNALAZEK !!

1 fotka pokazuje cos innego a kolejne cos innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby rozpórki miały jakikolwiek sens, to trzeba przede wszystkim założyć komplet - 4 szt, jedna, to co najwyżej ładnie wygląda pod maską i można sie nią pochwalić kolegom na spocie pod Tesco, ponadto zamiast napychać kieszenie innym można jechać do polskich firm typu Motowydech, El-tec itd, zrobią pod konkretne auto. Jeśli chcemy usztywniać zawieszenie to w części przedniej jest ono na potrzeby cywilne dostatecznie sztywne, środek auta jest najbardziej "miękki". Żeby to wszystko zagrało to trzeba wszystko razem usztywniać, tyle że w takim pasku to nie ma sensu bo to daje tyle co magnetyzery - jakos nie widze żeby ktoś na track- daye i inne pojeżdzawki passatem jeżdził , żeby musiało być sztywno ............. ale co kto lubi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeby rozpórki miały jakikolwiek sens, to trzeba przede wszystkim założyć komplet - 4 szt

 

tzn gdzie??!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
żeby rozpórki miały jakikolwiek sens, to trzeba przede wszystkim założyć komplet - 4 szt, jedna, to co najwyżej ładnie wygląda pod maską i można sie nią pochwalić kolegom na spocie pod Tesco, ponadto zamiast napychać kieszenie innym można jechać do polskich firm typu Motowydech, El-tec itd, zrobią pod konkretne auto. Jeśli chcemy usztywniać zawieszenie to w części przedniej jest ono na potrzeby cywilne dostatecznie sztywne, środek auta jest najbardziej "miękki". Żeby to wszystko zagrało to trzeba wszystko razem usztywniać, tyle że w takim pasku to nie ma sensu bo to daje tyle co magnetyzery - jakos nie widze żeby ktoś na track- daye i inne pojeżdzawki passatem jeżdził , żeby musiało być sztywno ............. ale co kto lubi

 

El-tec za rozpórkę górną ceni sobie powyżej 450. Lepiej chyba już kupić za 300 za hakiem dedykowaną w serwisie VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tzn gdzie??!!

 

Spinanie tylko gniazd amortyzatorów daje tyle samo, co naklejka "PIONIER" na przedniej szybie - według niektórych super zajebiaszczość, według innych "szacun na dzielni", a według specjalistów dobre samopoczucie właściciela i nic ponadto (nie licząć Skody Favorit, która miała tendencję do wyginania się sama z siebie pod ciężarem silnika). Żeby usztywnić budę, należy spiąć ze sobą nie tylko gniazda amorków, ale także dolne mocowania wahaczy tzw. rozpórkami trapezowymi, które posiadają kilka punktów mocowania na stronę. Co to daje? Ano daje to tyle, że jakiekolwiek odkształcenie się nadwozia nie jest możliwe - obciążenia powodujące uciekanie koła na zakręcie przenoszone są na całą konstrukcję nadwozia a nie tylko na mocowanie amorka oraz punkty mocowania wahaczy na jednej stronie.

Analogicznie spina siętył - górna i dolna rozpórka usztywnią konstrukcję, zwłaszcza w kombi, gdzie ze względów praktycznych wymagana jest duża płaska powierzchnia - podłoga bagażnika. A wiadomo, im bardziej płaska konstrukcja, tym mniej sztywna.

Mniej popularne jest spinanie wzdłuż auta - stosuje się to w przypadku braku możliwości zastosowania drążka reakcyjnego w autach z napędem na tył. Oś tylna jest spięta z mocowaniami przednich wahaczy za pomocą wzdłużnych rur. Umożliwia to pracę zawieszenia w pionie, natomiast uniemożliwia "uciekanie" osi tylnej podczas gwałtownych przyspieszeń (to "uciekanie" częto odczuwane jest jako podskakiwanie wozu podczas ruszania na pełnej pycie).

 

To tak w skrócie, temat jest bardzo obszerny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i tak to byłoby po krótce, po prostu trzeba się pogodzić z tym, że z tego dupowozu nigdy nie będzie nic więcej niż .......... dupowóz ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale także dolne mocowania wahaczy tzw. rozpórkami trapezowymi,

 

 

hahahah ale sie obsmialem !!

 

czlowieku czy Ty kiedykolwiek widziales sanie silnika ??!! profile przestrzenne z blachy, grubosci kilku mm. ktore sa zespawane w profile zamkniete o przekroju kilkunastu cm. maja byc mniej sztywne od rozporki wykonanej z aluminium srednicy ok 20mm. ??!!

 

podpowiem Ci jeszcze ze, w miejscach mocowania wahaczy do san...sanie sa przykrecone do plyty podlogowej srubami ktore, sa prawdopodobnie wiekszej srednicy niz Twoje dolne rozporki !!

 

tak dla dopelnienia. Sztywnosc nadwozia w PASSACIE..i w wiekszosci dluzszych aut, konczy sie na wysokosci, mniej wiecej deski rozdzielczej, potem to nadwozie gnie sie jak PALA PANA POLICJANTA !! jedyna szansa na usztywnienie jest wspawanie "klatki".

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Musze zgodzić sie tym razem z Zuse,na dole nie ma co podpierać Carlosa poniosła fantazja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spinanie tylko gniazd amortyzatorów daje tyle samo, co naklejka "PIONIER" na przedniej szybie - według niektórych super zajebiaszczość, według innych "szacun na dzielni", a według specjalistów dobre samopoczucie właściciela i nic ponadto

 

 

 

LOL

 

 

 

 

 

picard-facepalm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał carl0s Zobacz post

Spinanie tylko gniazd amortyzatorów daje tyle samo, co naklejka "PIONIER" na przedniej szybie - według niektórych super zajebiaszczość, według innych "szacun na dzielni", a według specjalistów dobre samopoczucie właściciela i nic ponadto

 

 

LOL

 

wiele wnosząca odpowiedz.

 

zuse, nie masz racji, bo rozpórki trapezowe stosuje się, tyle że stosowanie w passacie jakichkolwiek rozpórek nie ma najmniejszego sensu, do jazdy na wprost ich przydatność jest zerowa, więc gdzie je można wykorzystać ? ...........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiele wnosząca odpowiedz.

 

zuse, nie masz racji, bo rozpórki trapezowe stosuje się, tyle że stosowanie w passacie jakichkolwiek rozpórek nie ma najmniejszego sensu, do jazdy na wprost ich przydatność jest zerowa, więc gdzie je można wykorzystać ? ...........

 

Już tak bez przesady z tym brakiem skręcania :) Dobra szeroka opona na feldze 17 i pasek daje radę, szczególnie w szybkich łukach... nawet bez rozpórek :fajny

Trochę gorzej z serią zakrętów :drive:

:702:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiele wnosząca odpowiedz.

...........

 

a jak Twoim zdaniem powinna wygladac odpowiedz na takie dyrdymaly zaczerpniete z netu?

 

 

zuse, nie masz racji, bo rozpórki trapezowe stosuje się, tyle że stosowanie w passacie jakichkolwiek rozpórek nie ma najmniejszego sensu, do jazdy na wprost ich przydatność jest zerowa, więc gdzie je można wykorzystać ? ...........

 

 

powiedz mi o czym napisał Zuse? dlaczego nie ma racji? bo sie pogubilem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności