Jump to content
Sign in to follow this  
rafal0584

diesel proszę o weryfikacje mojego problemu

Recommended Posts

Witam 

Prosze o weryfikacje ponizej opisanego problemu bo przeczytałem duzo ale wydaje mi sie ze potrzebuje konkretnej odpowiedzi na moj problem zebym wiedział gdzie mam włożyć łapy konkretnie ;) 

po podłaczeniu mam błedy P2002 i P0473

Na liczniku kontrolki na zółto - silnik, mrugająca świec żarowych i żółta przekreślona (P) 

co jakis czas podczas jazdy przewaznie po zaliczeniu jakieś nierówności na drodze pojawia sie czerwony Oil pressure po czy znika po 3 dzwonkach i moze sie nie pojawiac przez kilka dni albo czasami potrafi kilka razy pod rząd. 

koledzy to gdzie włożyć łapska żeby to odczarować ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te błędy wskazują na uszkodzenie czujnika recyrkulacji spalin G450. Może też być zapchany filtr cząstek stałych DPF. Sprawdź zapełnienie filtra i jeżeli jest pełny spróbuj wymusić wypalanie. Jeżeli DPF jest OK to myślę, że wymiana G450 załatwi sprawę. Roboty na 5 min. Czujnik znajduje się u góry silnika(2 wężyki i jedna kostka elektryczna). Przed wymianą sprawdź czy wężyki nie są gdzieś dziurawe.

Na tej stronie znajdziesz opis błędów: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html

A ewentualne tłumaczenie(opis błędów jest po holendersku) na dowolnym translatorze np: https://translate.google.com/?hl=pl&tab=TT

Edited by bbbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dokładniej powiedz gdzie poszukac tego czujnika... i jak sprawdzic zapełnienie filtra 

juz wiem gdzie on jest ... jaki najlepiej zamowic bo widze za duzo opcji 

i jak sprawdzic ten filtr .. po wymianie czujnika zalecane jest wypalenie filtra ... czy wystarczy te 20 min na wysokich obrotach ? 

 

Edited by rafal0584

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sprawdzenia filtra potrzebujesz programu diagnostycznego np VCDS. Po kolei wchodzisz: 01 silnik>08 bloki pomiarowe>grupa 68(chyba) i tam znajdziesz zapełnienie sadzami i popiołem. Czujnik jest na wierzchu. Jak zdejmiesz osłonę to na silniku(pokrywie zaworów) bliżej ściany grodziowej znajdziesz kostkę wielkości ok. 5x2 cm. Na tej kostce będą 2 krućce z wężykami i jedna kostka elektryczna.

Wymiana zaworu G450 nr fabryczny 076 906 051A.doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli generalnie łapy wsadzam wymieniam czujnik i patrze co sie dzieje dalej ... i jeszcze spytam ponownie czy wypalenie filtra metoda 20 min na 3500 obrotach da rade ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niekoniecznie jazda  na wysokich obrotach będzie skuteczna, aczkolwiek można spróbować. Może się okazać, że trzeba będzie zrobić wypalanie programem. Ale najpierw sprawdź jego zapełnienie, bo jeżeli VCDS pokaże, że nie jest zapełniony to trochę bez sensu niepotrzebnie ganiać auto. Wymienisz czujnik i w zasadzie nic się nie będzie działo, bo nawet kontrolki zapewne nie zgasną(przynajmniej u mnie tak było) i trzeba będzie wykasować błędy. Dopiero wtedy będzie wiadomo na 100%. Miałem te same objawy, tzn. świecące kontroli, a auto jeździło normalnie. Wymiana czujnika rozwiązała problem. Też wypalałem DPF metodą wysokich obrotów i kontrolki zgasły na chwilę i ponownie wracały. VCDSem sprawdziłem DPF i nie był zapełniony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli po wymianie czujnika trzeba wykasowac bledy i dopiero zobacze co dalej tak?  ...wydaje mi sie ze to ten sam przypadek ...auto jezdzi normalnie tylko mnie dobija ta dyskoteka na zegarach ;)  
...a tez miales ten komunikat Oli Pressure na czerwono czasami ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak było dyskoteka na zegarach, a auto jeździło normalnie. Teraz nie pamiętam czy paliła mi się jakaś kontrolka oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na mdf wyskakuje mi tak jak pisalem czasami alrm oil pressure ,,,czyli tez cos niby z cisnieniem ...ale zadzwoni 3 razy i znika czasami cisza kilka dni a czasami pojawia sie kilka razy z rzedu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przypominam sobie aby coś mi wskazywało na problemy z ciśnieniem oleju. Zapewne nie. Ale to może być zbieg okoliczności. Może koledzy jeszcze coś poradzą. Ale Twoje błędy nic nie wspominają o oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no poczekamy moze ktos powie co z tym oil pressure a tymczasem zamawiam czujnik wymieniam i kasuje bledy no i zobaczymy co dalej ;) dzieki za porady bede informowal postępy ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wypalania filtra - w czasie wymuszonej procedury z VCDS <ponoć> filtr osiąga wyższą temperaturę, niż w trakcie normalnej procedury. Ponieważ robi się na postoju - radzę otworzyć maskę w tym czasie, żeby się nie zajarała mata wygłuszająca pod maską.

Co do wymiany czujnika różnicy ciśnień (a nie czujnika recyrkulacji) to po jego wymianie wymagana jest adaptacja. Dodatkowo - jeśli odepniesz wężyki, wymienisz czujnik i podepniesz wężyki - bardzo prawdopodobnie uszkodzisz nowy czujnik przy pierwszym wypalaniu filtra. Wężyki należy zdemontować i je porządnie wyczyścić, bo w nich też siedzi sadza. W ekstremalnych warunkach - należy je wymienić, jeśli nie ma opcji porządnego wyczyszczenia. Inaczej, drobinki sadzy z wężyków wpadną do czujnika i podczas wypalania filtra - wypalą w nim dziury. Czujnik będzie do śmieci.

Do co ciśnienia oleju - wjedź na kanał, zdejmij osłonę pod silnikiem i poruszaj kablami od czujników oleju (poziomu/temperatury i ciśnienia). Możesz mieć po prostu walniętą instalację.

A, że zbiegło się to w czasie z awarią czujnika różnicy ciśnień - niewykluczone, że czujnik masz dobry, a właśnie instalacja gdzieś padła po drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziekuje za szczegolowe rady ... a tak na boku spytam bo mam jeszcze problem z szybą kierowcy- nie otwieraz sie ani nie zamyka ... gdzie szukac przyczyny- silniczek ? skoro inne wszystkie dzialaja z drzwi kierowcy ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, rafal0584 napisał:

gdzie szukac przyczyny- silniczek ?

W komputerze najlepiej... Nasze auta są tak naszpikowane elektroniką, że 90% usterek diagnozuje się komputerem.

Jak w kompie nie będzie błędu, to robi się test szyby z poziomu programu diagnostycznego. Jeśli szyba działa to przycisk i/lub wiązka przycisku. Jak na teście nie da rady - to silnik, ale wtedy powinien być błąd w sterowniku drzwi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tej stronie(nasze forum) masz ładnie opisane: https://forum.vw-passat.pl/topic/51235-instrukcja-wymiany-czujnika-g-450-czujnika-r%C3%B3%C5%BCnicy-ci%C5%9B/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy