Skocz do zawartości
rafal0584

diesel proszę o weryfikacje mojego problemu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Prosze o weryfikacje ponizej opisanego problemu bo przeczytałem duzo ale wydaje mi sie ze potrzebuje konkretnej odpowiedzi na moj problem zebym wiedział gdzie mam włożyć łapy konkretnie ;) 

po podłaczeniu mam błedy P2002 i P0473

Na liczniku kontrolki na zółto - silnik, mrugająca świec żarowych i żółta przekreślona (P) 

co jakis czas podczas jazdy przewaznie po zaliczeniu jakieś nierówności na drodze pojawia sie czerwony Oil pressure po czy znika po 3 dzwonkach i moze sie nie pojawiac przez kilka dni albo czasami potrafi kilka razy pod rząd. 

koledzy to gdzie włożyć łapska żeby to odczarować ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te błędy wskazują na uszkodzenie czujnika recyrkulacji spalin G450. Może też być zapchany filtr cząstek stałych DPF. Sprawdź zapełnienie filtra i jeżeli jest pełny spróbuj wymusić wypalanie. Jeżeli DPF jest OK to myślę, że wymiana G450 załatwi sprawę. Roboty na 5 min. Czujnik znajduje się u góry silnika(2 wężyki i jedna kostka elektryczna). Przed wymianą sprawdź czy wężyki nie są gdzieś dziurawe.

Na tej stronie znajdziesz opis błędów: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst.html

A ewentualne tłumaczenie(opis błędów jest po holendersku) na dowolnym translatorze np: https://translate.google.com/?hl=pl&tab=TT

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dokładniej powiedz gdzie poszukac tego czujnika... i jak sprawdzic zapełnienie filtra 

juz wiem gdzie on jest ... jaki najlepiej zamowic bo widze za duzo opcji 

i jak sprawdzic ten filtr .. po wymianie czujnika zalecane jest wypalenie filtra ... czy wystarczy te 20 min na wysokich obrotach ? 

 

Edytowane przez rafal0584

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia filtra potrzebujesz programu diagnostycznego np VCDS. Po kolei wchodzisz: 01 silnik>08 bloki pomiarowe>grupa 68(chyba) i tam znajdziesz zapełnienie sadzami i popiołem. Czujnik jest na wierzchu. Jak zdejmiesz osłonę to na silniku(pokrywie zaworów) bliżej ściany grodziowej znajdziesz kostkę wielkości ok. 5x2 cm. Na tej kostce będą 2 krućce z wężykami i jedna kostka elektryczna.

Wymiana zaworu G450 nr fabryczny 076 906 051A.doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli generalnie łapy wsadzam wymieniam czujnik i patrze co sie dzieje dalej ... i jeszcze spytam ponownie czy wypalenie filtra metoda 20 min na 3500 obrotach da rade ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie jazda  na wysokich obrotach będzie skuteczna, aczkolwiek można spróbować. Może się okazać, że trzeba będzie zrobić wypalanie programem. Ale najpierw sprawdź jego zapełnienie, bo jeżeli VCDS pokaże, że nie jest zapełniony to trochę bez sensu niepotrzebnie ganiać auto. Wymienisz czujnik i w zasadzie nic się nie będzie działo, bo nawet kontrolki zapewne nie zgasną(przynajmniej u mnie tak było) i trzeba będzie wykasować błędy. Dopiero wtedy będzie wiadomo na 100%. Miałem te same objawy, tzn. świecące kontroli, a auto jeździło normalnie. Wymiana czujnika rozwiązała problem. Też wypalałem DPF metodą wysokich obrotów i kontrolki zgasły na chwilę i ponownie wracały. VCDSem sprawdziłem DPF i nie był zapełniony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli po wymianie czujnika trzeba wykasowac bledy i dopiero zobacze co dalej tak?  ...wydaje mi sie ze to ten sam przypadek ...auto jezdzi normalnie tylko mnie dobija ta dyskoteka na zegarach ;)  
...a tez miales ten komunikat Oli Pressure na czerwono czasami ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak było dyskoteka na zegarach, a auto jeździło normalnie. Teraz nie pamiętam czy paliła mi się jakaś kontrolka oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na mdf wyskakuje mi tak jak pisalem czasami alrm oil pressure ,,,czyli tez cos niby z cisnieniem ...ale zadzwoni 3 razy i znika czasami cisza kilka dni a czasami pojawia sie kilka razy z rzedu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przypominam sobie aby coś mi wskazywało na problemy z ciśnieniem oleju. Zapewne nie. Ale to może być zbieg okoliczności. Może koledzy jeszcze coś poradzą. Ale Twoje błędy nic nie wspominają o oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no poczekamy moze ktos powie co z tym oil pressure a tymczasem zamawiam czujnik wymieniam i kasuje bledy no i zobaczymy co dalej ;) dzieki za porady bede informowal postępy ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wypalania filtra - w czasie wymuszonej procedury z VCDS <ponoć> filtr osiąga wyższą temperaturę, niż w trakcie normalnej procedury. Ponieważ robi się na postoju - radzę otworzyć maskę w tym czasie, żeby się nie zajarała mata wygłuszająca pod maską.

Co do wymiany czujnika różnicy ciśnień (a nie czujnika recyrkulacji) to po jego wymianie wymagana jest adaptacja. Dodatkowo - jeśli odepniesz wężyki, wymienisz czujnik i podepniesz wężyki - bardzo prawdopodobnie uszkodzisz nowy czujnik przy pierwszym wypalaniu filtra. Wężyki należy zdemontować i je porządnie wyczyścić, bo w nich też siedzi sadza. W ekstremalnych warunkach - należy je wymienić, jeśli nie ma opcji porządnego wyczyszczenia. Inaczej, drobinki sadzy z wężyków wpadną do czujnika i podczas wypalania filtra - wypalą w nim dziury. Czujnik będzie do śmieci.

Do co ciśnienia oleju - wjedź na kanał, zdejmij osłonę pod silnikiem i poruszaj kablami od czujników oleju (poziomu/temperatury i ciśnienia). Możesz mieć po prostu walniętą instalację.

A, że zbiegło się to w czasie z awarią czujnika różnicy ciśnień - niewykluczone, że czujnik masz dobry, a właśnie instalacja gdzieś padła po drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za szczegolowe rady ... a tak na boku spytam bo mam jeszcze problem z szybą kierowcy- nie otwieraz sie ani nie zamyka ... gdzie szukac przyczyny- silniczek ? skoro inne wszystkie dzialaja z drzwi kierowcy ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, rafal0584 napisał:

gdzie szukac przyczyny- silniczek ?

W komputerze najlepiej... Nasze auta są tak naszpikowane elektroniką, że 90% usterek diagnozuje się komputerem.

Jak w kompie nie będzie błędu, to robi się test szyby z poziomu programu diagnostycznego. Jeśli szyba działa to przycisk i/lub wiązka przycisku. Jak na teście nie da rady - to silnik, ale wtedy powinien być błąd w sterowniku drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tej stronie(nasze forum) masz ładnie opisane: https://forum.vw-passat.pl/topic/51235-instrukcja-wymiany-czujnika-g-450-czujnika-r%C3%B3%C5%BCnicy-ci%C5%9B/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności