Jump to content
kappa128

Komputer pokładowy zawieszony? A może polowa zegarów spalona?

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997

    Witam szanownych forumowiczów, zacznę od problemów, a później postaram się wyciognąć wnioski.

    Passat B5 z 1997r. z silnikiem ADR 1.8 125 km zasilany benzyna + gaz.

    Wracając z nad morza na śląsk w pewnym momęcie zapaliła się konrolka rezerwy benzyny, ja miałem pewność że jest około połowy zbiornika na najbliższym postoju postanowiłem skontrolować czy nie ma wycieku i nie było. Po ponownym odpalniu silnika kontrolka zapaliła się znowu po okolo 7-10 sekundach i tak jest do teraz, w tym właśnie momencie zauważyłem, że oprócz leżącej wskazówki poziomu paliwa leży jeszcze wskazówka temperatury cieczy i nie mogę zmieniać opcji w komputerze pokładowym tj: zegar, splanie, licznik czasu podróży i kilometrów. Po prostu nie działa nic oprócz krótkiego przebiegu na prawym liczniku, który mogę jedynie skasować.  Samochód jedzie bez żadnych zmian po tym problemie pokonałem jeszcze 400 km i dojechałem do domu. Ponad to chciałbym dodać, że dwa tygodnie przed wyjazdem samochd zaczął miec problemy z odpalaniem po dłuższym postoju (noc wystarczy) objawiało się to tym, że trzeba było pulsacyjnie dodawać gazu i za 2/3 uruchomieniem i lekkiej przegazówce wszystko było w pożądku przez cały dzień, oczywiście z rana wszystko od nowa. A dzień przed wyjazdem zauważyłem wyciek z uszczelniacza z wałka rozrządu (wydechowy). Dobrze, wyspowiadałem się z wszystkich swoich problemów, a teraz co zrobiłem. Sprawdziłem kable pompy paliwa czy nie robią zwarcia w końcu pełny bagażnik bagaży - uchybień brak, wypiąłem kleme akumulatora na godzinę - nic,  sprawdziłem bezpieczniki z lewej strony od kierownicy najierw na wzrok, a kolejnego dnia miernikiem - wszystkie sprawne, wpiąłem się komputerem do samochodu za pomocą proramu ,,vcds lite" usunołem n/w błędy i dalej nic. w tej chwili myslę że moze to być uszkdzony licznik. Koledzy wagowce pomóżcie radą a z naprawą sobie poradzę, pozdrawiam i poniżej wklejam błędy które skasowałem.

     

    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Saturday, 06 July 2019, 16:18:26.
    Control Module Part Number: 8D0 907 558 B
      Component and/or Version: 1,8L R4/5V  MOTR HS D03
               Software Coding: 04001
                Work Shop Code: WSC 00028
                          VCID: 301393C3E33B
    6 Faults Found:
    18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
            P1602 - 35-10 -   - - Intermittent
    17972 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1564 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    17967 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1559 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    16518 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
            P0134 - 35-10 -   - - Intermittent
    01120 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            04-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent


    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Saturday, 06 July 2019, 17:38:55.
    Control Module Part Number: 3B0 919 881 F
      Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO V10 
               Software Coding: 04142
                Work Shop Code: WSC 12222
                          VCID: 2F1190BFFE05
               Additional Info: IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0V0278413       
    2 Faults Found:
    01039 -  Coolant Temperature Sensor (G2)
            30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
    00771 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            30-00 - Please Register/Activate

    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Saturday, 06 July 2019, 17:51:15.
    Control Module Part Number: 3B1 907 044 A
      Component and/or Version: CLIMATRONIC     S 7.0  
               Software Coding: 02000
                Work Shop Code: WSC 00028
                          VCID: 1F31607F8EA5
    1 Fault Found:
    00603 -  Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
            35-10 -   - - Intermittent


    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Saturday, 06 July 2019, 17:53:58.
    Control Module Part Number: 1J0 959 799 J
      Component and/or Version: 0E Zentral-SG Komf.0001
               Software Coding: 04097
                Work Shop Code: WSC 00028
                          VCID: 45FDD2174CB9
               Additional Info: 1J1959801B  0E Tőrsteuerger. FS0022
               Additional Info: 1J1959802C  0E Tőrsteuerger. BF0022
               Additional Info: 1J4959811B  0E Tőrsteuerger. HL0022
               Additional Info: 1J4959812B  0E Tőrsteuerger. HR0022
    5 Faults Found:
    00953 -  Interior Light Time limit
            25-10 -  Unknown Switch Condition - Intermittent
    01329 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    01333 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            49-10 - Please Register/Activate - Intermittent
    01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
            37-00 -  Faulty
    00929 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            27-10 - Please Register/Activate - Intermittent


     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    Może zacznij od "witaminki" do Vcds-a.Będzie bardziej czytelnie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Mam ten sam problem. Nie działa mi wskaźnik od Paliwa i temperatury. Jak podłaczyłem inne zegary to chwile działało i je przepaliło i znowu nie pokazywało. Jak będziesz wiedział co się u Ciebie zepsuło to prosiłbym żebyć napisał w temacie co

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997
    Dnia 13.07.2019 o 08:50, marek29 napisał:

    Może zacznij od "witaminki" do Vcds-a.Będzie bardziej czytelnie.

    Bardzo chętnie ale mam tylko Vcds-a w wersji ,,lite"

     Może są jeszcze jakieś pomysły jak to ugryźć? Jeżdżę tym autem dalej i nic się więcej na razie nie dzieje. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997

    Nie można się zarejestrować, a bez tego pobrać : /

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997

    Duże zainteresowanie tematem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Trochę wysiłku i w google byś znalazł opisy błędów.

    https://lmgtfy.com/?q=VCDS+17972

     

    Ale żebym nie był do końca złośliwy.

     

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17972/P1564/005476 - błąd związany z przepustnicą

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17967/P1559/005465- błąd związany z przepustnicą

    Błąd 1120 - błąd nastawnika wałka

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17978/P1570/005488 - IMMO

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00771 - czujnik poziomu paliwa

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00953 - zwarcie w oświetleniu wnętrza

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01329 - tryb awaryjny modułu komfortu

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01333 - błąd sterownika drzwi

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01330 - moduł komfortu

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00929 - zamek

     

    Ogólnie - usunąć błędy, ogarnąć akumulator i sprawdzać co będzie dalej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997
    Dnia 26.07.2019 o 10:00, radekrp90 napisał:

    Trochę wysiłku i w google byś znalazł opisy błędów.

    https://lmgtfy.com/?q=VCDS+17972

     

    Ale żebym nie był do końca złośliwy.

     

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17972/P1564/005476 - błąd związany z przepustnicą

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17967/P1559/005465- błąd związany z przepustnicą

    Błąd 1120 - błąd nastawnika wałka

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17978/P1570/005488 - IMMO

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00771 - czujnik poziomu paliwa

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00953 - zwarcie w oświetleniu wnętrza

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01329 - tryb awaryjny modułu komfortu

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01333 - błąd sterownika drzwi

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01330 - moduł komfortu

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00929 - zamek

     

    Ogólnie - usunąć błędy, ogarnąć akumulator i sprawdzać co będzie dalej.

     

    Dziękuje bardzo dam znać co dalej

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997

    Akumulator sprawny, ładowanie 13,7V. Sprawdziłem pompę paliwa ciśnienie jest, ustawiałem pływak w różne pozycje(brak reakcji na wskaźniku poziomu paliwa), wypiąłem wtyczkę i wyczyściłem piny przy czujniku temperatury(brak reakcji na wskaźniku temperatury). Przypominam, że w VCDS wyświetlała sie temperatura. 

    Co robić dalej? Myślę że licznik padł. 

    Jeżeli chodzi o odpalanie z rana to przy przełączeniu na gaz problem zniknął, a na benzynie dalej występuje.

    Pozdrawiam.

    Edited by kappa128

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997

    Jakieś pomysły? W sobotę rozbieram dziada i przestawiam rozrząd żeby wyeliminować złą prace benzyny i będę miał duży dostęp do wszystkiego.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 2.3 V5 150KM (AGZ)
    Rok prod: 1999

    Skąd wiesz że rozrząd jest przestawiony? ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1997

    Bo sam go robiłem i jak zwalniałem napinacz paska rozrządu to nie byłem pewien czy nie przesunął on koła od (pompy paliwa?) <-- myślę że tak się to nazywa i chce je przesunąć o jeden ząb. Benzyna zaczęła się tak psuć 2 tygodnie po wymianie rozrządu mam wrażenie że się mapa benzyny po przestawiała przez to. Z tond problem, że nie potrafi się utrzymać na wolnych obrotach, a zmiana mapy benzyny spowodowała nie równą prace na gazie, od nie dawna.

    Edited by kappa128

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy