Skocz do zawartości
kappa128

Komputer pokładowy zawieszony? A może polowa zegarów spalona?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów, zacznę od problemów, a później postaram się wyciognąć wnioski.

Passat B5 z 1997r. z silnikiem ADR 1.8 125 km zasilany benzyna + gaz.

Wracając z nad morza na śląsk w pewnym momęcie zapaliła się konrolka rezerwy benzyny, ja miałem pewność że jest około połowy zbiornika na najbliższym postoju postanowiłem skontrolować czy nie ma wycieku i nie było. Po ponownym odpalniu silnika kontrolka zapaliła się znowu po okolo 7-10 sekundach i tak jest do teraz, w tym właśnie momencie zauważyłem, że oprócz leżącej wskazówki poziomu paliwa leży jeszcze wskazówka temperatury cieczy i nie mogę zmieniać opcji w komputerze pokładowym tj: zegar, splanie, licznik czasu podróży i kilometrów. Po prostu nie działa nic oprócz krótkiego przebiegu na prawym liczniku, który mogę jedynie skasować.  Samochód jedzie bez żadnych zmian po tym problemie pokonałem jeszcze 400 km i dojechałem do domu. Ponad to chciałbym dodać, że dwa tygodnie przed wyjazdem samochd zaczął miec problemy z odpalaniem po dłuższym postoju (noc wystarczy) objawiało się to tym, że trzeba było pulsacyjnie dodawać gazu i za 2/3 uruchomieniem i lekkiej przegazówce wszystko było w pożądku przez cały dzień, oczywiście z rana wszystko od nowa. A dzień przed wyjazdem zauważyłem wyciek z uszczelniacza z wałka rozrządu (wydechowy). Dobrze, wyspowiadałem się z wszystkich swoich problemów, a teraz co zrobiłem. Sprawdziłem kable pompy paliwa czy nie robią zwarcia w końcu pełny bagażnik bagaży - uchybień brak, wypiąłem kleme akumulatora na godzinę - nic,  sprawdziłem bezpieczniki z lewej strony od kierownicy najierw na wzrok, a kolejnego dnia miernikiem - wszystkie sprawne, wpiąłem się komputerem do samochodu za pomocą proramu ,,vcds lite" usunołem n/w błędy i dalej nic. w tej chwili myslę że moze to być uszkdzony licznik. Koledzy wagowce pomóżcie radą a z naprawą sobie poradzę, pozdrawiam i poniżej wklejam błędy które skasowałem.

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 06 July 2019, 16:18:26.
Control Module Part Number: 8D0 907 558 B
  Component and/or Version: 1,8L R4/5V  MOTR HS D03
           Software Coding: 04001
            Work Shop Code: WSC 00028
                      VCID: 301393C3E33B
6 Faults Found:
18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
        P1602 - 35-10 -   - - Intermittent
17972 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1564 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17967 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1559 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16518 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
        P0134 - 35-10 -   - - Intermittent
01120 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        04-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent


VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 06 July 2019, 17:38:55.
Control Module Part Number: 3B0 919 881 F
  Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO V10 
           Software Coding: 04142
            Work Shop Code: WSC 12222
                      VCID: 2F1190BFFE05
           Additional Info: IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0V0278413       
2 Faults Found:
01039 -  Coolant Temperature Sensor (G2)
        30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
00771 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        30-00 - Please Register/Activate

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 06 July 2019, 17:51:15.
Control Module Part Number: 3B1 907 044 A
  Component and/or Version: CLIMATRONIC     S 7.0  
           Software Coding: 02000
            Work Shop Code: WSC 00028
                      VCID: 1F31607F8EA5
1 Fault Found:
00603 -  Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
        35-10 -   - - Intermittent


VCDS-Lite Version: Release 1.2
Saturday, 06 July 2019, 17:53:58.
Control Module Part Number: 1J0 959 799 J
  Component and/or Version: 0E Zentral-SG Komf.0001
           Software Coding: 04097
            Work Shop Code: WSC 00028
                      VCID: 45FDD2174CB9
           Additional Info: 1J1959801B  0E Tőrsteuerger. FS0022
           Additional Info: 1J1959802C  0E Tőrsteuerger. BF0022
           Additional Info: 1J4959811B  0E Tőrsteuerger. HL0022
           Additional Info: 1J4959812B  0E Tőrsteuerger. HR0022
5 Faults Found:
00953 -  Interior Light Time limit
        25-10 -  Unknown Switch Condition - Intermittent
01329 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01333 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        49-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01330 -  Central Control Module for Central Convenience (J393)
        37-00 -  Faulty
00929 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        27-10 - Please Register/Activate - Intermittent


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zacznij od "witaminki" do Vcds-a.Będzie bardziej czytelnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Nie działa mi wskaźnik od Paliwa i temperatury. Jak podłaczyłem inne zegary to chwile działało i je przepaliło i znowu nie pokazywało. Jak będziesz wiedział co się u Ciebie zepsuło to prosiłbym żebyć napisał w temacie co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2019 o 08:50, marek29 napisał:

Może zacznij od "witaminki" do Vcds-a.Będzie bardziej czytelnie.

Bardzo chętnie ale mam tylko Vcds-a w wersji ,,lite"

 Może są jeszcze jakieś pomysły jak to ugryźć? Jeżdżę tym autem dalej i nic się więcej na razie nie dzieje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę wysiłku i w google byś znalazł opisy błędów.

https://lmgtfy.com/?q=VCDS+17972

 

Ale żebym nie był do końca złośliwy.

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17972/P1564/005476 - błąd związany z przepustnicą

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17967/P1559/005465- błąd związany z przepustnicą

Błąd 1120 - błąd nastawnika wałka

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17978/P1570/005488 - IMMO

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00771 - czujnik poziomu paliwa

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00953 - zwarcie w oświetleniu wnętrza

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01329 - tryb awaryjny modułu komfortu

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01333 - błąd sterownika drzwi

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01330 - moduł komfortu

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00929 - zamek

 

Ogólnie - usunąć błędy, ogarnąć akumulator i sprawdzać co będzie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator sprawny, ładowanie 13,7V. Sprawdziłem pompę paliwa ciśnienie jest, ustawiałem pływak w różne pozycje(brak reakcji na wskaźniku poziomu paliwa), wypiąłem wtyczkę i wyczyściłem piny przy czujniku temperatury(brak reakcji na wskaźniku temperatury). Przypominam, że w VCDS wyświetlała sie temperatura. 

Co robić dalej? Myślę że licznik padł. 

Jeżeli chodzi o odpalanie z rana to przy przełączeniu na gaz problem zniknął, a na benzynie dalej występuje.

Pozdrawiam.

 

Jakieś pomysły? W sobotę rozbieram dziada i przestawiam rozrząd żeby wyeliminować złą prace benzyny i będę miał duży dostęp do wszystkiego.

Edytowane przez kappa128

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz że rozrząd jest przestawiony? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo sam go robiłem i jak zwalniałem napinacz paska rozrządu to nie byłem pewien czy nie przesunął on koła od (pompy paliwa?) <-- myślę że tak się to nazywa i chce je przesunąć o jeden ząb. Benzyna zaczęła się tak psuć 2 tygodnie po wymianie rozrządu mam wrażenie że się mapa benzyny po przestawiała przez to. Z tond problem, że nie potrafi się utrzymać na wolnych obrotach, a zmiana mapy benzyny spowodowała nie równą prace na gazie, od nie dawna.

Edytowane przez kappa128

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1 od kiedy w 1.8 masz pompe paliwa napędzaną rozrządem? Po 2 od kiedy mapa benzyny ma coś wspólnego z pracą na gazie skoro lpg ma swój sterownik i swoją mape. Odstaw to auto do mechaniora bo nie masz pojęcia co robisz i mówisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, HansikVR5 napisał:

Po 1 od kiedy w 1.8 masz pompe paliwa napędzaną rozrządem? Po 2 od kiedy mapa benzyny ma coś wspólnego z pracą na gazie skoro lpg ma swój sterownik i swoją mape. Odstaw to auto do mechaniora bo nie masz pojęcia co robisz i mówisz ;)

Czepiasz się moich braków w nazewnictwie pojedynczych podzespołów, a nie potrafisz udzielić konstruktywnej odpowiedzi na mój problem. Liczyłem, że to forum jest dla ludzi, którzy chcą jeszcze popracować nad swoim samochodem, a nie że spotkam się tutaj z krytyką, bo jedno z kół w rozrządzie nazwałem pompą paliwa. 
Chciałbym jednak powrócić do tematu samochodu, a nie jego właściciela. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kappa128 napisał:

Czepiasz się moich braków w nazewnictwie pojedynczych podzespołów, a nie potrafisz udzielić konstruktywnej odpowiedzi na mój problem. Liczyłem, że to forum jest dla ludzi, którzy chcą jeszcze popracować nad swoim samochodem, a nie że spotkam się tutaj z krytyką, bo jedno z kół w rozrządzie nazwałem pompą paliwa. 
Chciałbym jednak powrócić do tematu samochodu, a nie jego właściciela. 

Braki w nazewnictwie a co za tym idzie w znajomosci części silnika wyklucza jakiekolwiek usprawnienie auta. Chcesz konstruktywnej odpowiedzi? Ok, ale najpierw konstruktywnie odpowiedź co zrobiłeś aby pozbyć się obecnych błędów komputera. Ile z nich od 7lipca zniknęło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W domu na komputerze mam zapisane napisze wieczorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I zajmij się alternatorem, 13,7 to troche za mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie alternator był sprawdzany przy wymianie akumulatora w autoryzowanym sklepie przez CENTRA i test przeszedł pozytywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kappa128 napisał:

Ogólnie alternator był sprawdzany przy wymianie akumulatora w autoryzowanym sklepie przez CENTRA i test przeszedł pozytywnie.

Pozytywnie bo 13.7 to jakieś tam ładowanie jest tylko że mośki w sklepach sprawdzają ładowanie bez obciążenia. Po włączeniu świateł, radia, klimy bądź ogrzewania zimą okaże się że zamiast ładować to ledwo potrzymuje aku, o czym przekonasz się po kilkudniowym większym mrozie i krótkich odcinkach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie ładowania 13,7 V to mieści się w zakresie o nazwie PRAWIDŁOWE. W dolnym zakresie, ale wciąż prawidłowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz powiedz koledze ile z tego PRAWIDŁOWEGO napięcia zostanie jak włączy odborniki użytku codziennego?  Biorąc pod uwage że że kolega ma benzyne to prócz świateł, radia, nawiewów ma też inne prądożerne odbiorniki. Zresztą nawet dziejsze diesle potrzebują prądu SPORO więcej z naciskiem na sporo niż mercedes 124. Alternator niedomaga i lepiej zająć się tym od razu niż jak ma się skończyć w trakcie jazdy. A skończy się szybciej niż później. I oby blisko domu a nie na trasie. Jak myślisz ile km zrobi jak mu się ładowanie wysypie? 10. No może 15 jak zgasi wszystko prócz silnika :D nie szerzmy papractwa że jak coś działa, na skraju ale działa to należy to olać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie jest w porządku. Kolega ma mnóstwo większych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

13.7 to minimalne napięcie. Prawidłowe to 14 - 14.3 V. Jeśli jest niższe, za słaby alternator, jeśli za wysokie, uwalony regulator i podobnie jeśli są falowania. Co innego w przypadku jakiegoś auta z alternatorem sterowanym szyną LIN ale to raczej nie w B5.

Jak już jesteśmy na etapie pomiaru napięcia - obok pomiaru napięcia DC (stałego) polecam przełączyć multimetr na pomiar AC. Czasami w DC pokaże 14.2, a w AC pokaże jeszcze np.: 5-6V... co oznacza że wszystkie sterowniki są częstowane napięciem zmiennym co w szybkim tempie uszkadza wszelkiej maści kondensatory.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności