Skocz do zawartości
raver32

2.0 TDI - 85.000km czy już czas na wymianę rozrządu?

Rekomendowane odpowiedzi

4 lata albo 120tys, ale z tym przebiegiem to juz ostatni dzwonek, w sumie po co ryzykować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki,ale juz po klopocie.Kompletny rozrzad z paskiem,rolkami,pompa wodna,paskiem PK i rolka kupilem za niecale 900zl po rabatach a za robocizne zaplacilem 150zl,wszystko po za serwisem oczywiscie.

 

w podobnej cenie moglbys to zrobic w ASO :)

 

4 lata albo 120tys, ale z tym przebiegiem to juz ostatni dzwonek, w sumie po co ryzykować.

 

5 lat. 120 000 to górna granica

 

---------- Post added at 23:45 ---------- Previous post was at 23:41 ----------

 

Dodam tylko że w serwisie koszt ok 2500zł.

Podobno wymieniają wtedy pompę wodną i dlatego są takie koszty.

 

Koszt można zredukować nawet o 50% Zapraszam na GG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwszej wymianie zaleca się zmianę elementów rozrządu po 70k km.
a jak jest w przypadku 2.0?

Wymiana co 120 tys. tak jest w ksiazce , servisie i na calym swiecie.

 

wydaje mi się, że te najnowsze turbodieselki nie maja już paska rozrządu tylko łańcuch i nie ma żadnej konieczności jego wymiany!!!!

a jednak maja ...

w serwisie powiedziano mi, że wymianka paska co 90'000 km, ale musi jeszcze spojrzeć na numer nadwozia.

To chyba czas zmienic serwis. Mi powiedziano ,ze co 120kkm i przy takim stanie rozrzad byl wymieniony.

Zalecana wymiana na 90 tys.

Gdzie to wyczytales kolego? Na nalepce serwisowej , pod maska jest wzmianka ,ze co 120.

Po pierwszej wymianie zaleca się zmianę elementów rozrządu po 70k km.

a to nowosc , nie wiedzialem o tym. Chyba mechanicy sami takie ploty rozpowszechniaja, aby wiecej kasy sciagac.Ja zmienilem pasek itd jak auto mialo 119kkm. Nic sie nie dzialo i nie balem sie ,ze pasek strzeli. Nastepny zmienie rowniez za 120 kkm jak podaje instrukcja . Jak wszystko jest pozakladane jak nalezy to paskek powienien wytrzymac. Nalezy tez pamietac ,ze producent czesci podaje gwarancje np . TRW na pasek jest 4 lata. Wiec 120kkm lub 4 lata .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość melele

U mnie pasek był zmieniony dopiero przy 130 tk, a co do tego czy pęknie czy nie; pech. Nowy też może strzelić. Natura rzeczy martwych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał raver32

Dzieki,ale juz po klopocie.Kompletny rozrzad z paskiem,rolkami,pompa wodna,paskiem PK i rolka kupilem za niecale 900zl po rabatach a za robocizne zaplacilem 150zl,wszystko po za serwisem oczywiscie.

 

w podobnej cenie moglbys to zrobic w ASO

 

 

Moj wpis w tym temacie jest z przed 2 lat i dotyczył Passata z 2005r. który nie miał już gwarancji fabrycznej.Teraz mam 2007r i wiem,ze wymiana rozrzadu dla tego modelu to 150.000km wiec jeszcze troszke czasu minie.A co do ceny to moze przez Ciebie i wyjdzie podobnie w ASO,ale idac prosto z ulicy nie sadze zeby obyło sie przy tych wszystkich częściach z robocizną mniej niż 2tys zł.

 

---------- Post added at 18:13 ---------- Previous post was at 17:49 ----------

 

Gdzie to wyczytales kolego? Na nalepce serwisowej , pod maska jest wzmianka ,ze co 120.

 

Tak było,później nastąpiła korekta i teraz pierwsza wymiana rozrządu według książki serwisowej to 150.000km.Taką informację dostałem nawet podczas ostatniego przeglądu w ASO w kwietniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymiana co 120 tys. tak jest w ksiazce , servisie i na calym swiecie.

 

 

 

a to nowosc , nie wiedzialem o tym. Chyba mechanicy sami takie ploty rozpowszechniaja, aby wiecej kasy sciagac.Ja zmienilem pasek itd jak auto mialo 119kkm. Nic sie nie dzialo i nie balem sie ,ze pasek strzeli. Nastepny zmienie rowniez za 120 kkm jak podaje instrukcja . Jak wszystko jest pozakladane jak nalezy to paskek powienien wytrzymac. Nalezy tez pamietac ,ze producent czesci podaje gwarancje np . TRW na pasek jest 4 lata. Wiec 120kkm lub 4 lata .

 

Widać cały świat jest mały i mechanicy piszą np. książki serwisowe, bo w nich stoi że pasek fabryczny (w B5, np. AFN) wymienia się po 90k km, a następne zaleca się do 70k km i taka jest praktyka ("Sam naprawiam - VW Passat"). Kolega, któremu wtedy odpowiadałem (Michał Enter) miał właśnie Passata B5.

 

Oprócz tego zwróć uwagę na fakt, że odnosisz się do postów z 2007 roku trudniąc się archeologią, co nie jest tu mile widziane. Tamta dyskusja dawno już wygasła i podano w temacie prawidłowe interwały wymiany rozrządu do 2.0TDI w B6. Polecam regulamin i zasady netykiety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwykle sa przedzialy 90 - 120 lub 120-150

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jako, że temat dosyć stary więc postanowiłem go lekko odświeżyć. Autko zakupiłem w salonie VW w Niemczech przy przebiegu 145 tys km - silnik BMP. Sądziłem, że rozrząd jest wymieniony więc nawet tego nie sprawdzałem. Dopiero w domku przestudiowałem wpisy w książce serwisowej i się zdziwiłem :) Po telefonie do serwisu VW Auto Premium w Poznaniu dowiedziałem się, że faktycznie wymiana rozrządu w modelach na 2007 rok przewidziana jest na 150 tys km. Rozrząd wymieniłem na początku września w w/w serwisie a o to ceny:

1) pompa wody - 195 zł (stara została zdana do regeneracji)

2) pasek zębaty i rolki - 490 zł

3) płyn chłodniczy - 40 zł

4) robocizna - 590 zł

RAZEM : 1315 zł

 

Czas wymiany 4 h

 

Dowiadywałem się oczywiści ile kosztuje taka usługa gdzie indziej. Znajomy mechanik chciał za to samo około 1000 zł. Ciekawostką był serwis VW w Lubinie który za tę usługę chciał 2000 zł :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego w Wawie taka usługa 2500-3000 ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2500 - 3000 zł :eek: Mi przed umówioną wizytą podano cenę 1500-1600 zł. Po wymiane dostałem rabacik na robociznę i jeszcze autko mi umyli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy byłem w serwisie ze swoim Paskiem 2.0 tdi 140km pan mechanik powiedział mi że niemcy dają gwarancję na rozrząd do 120,000 km a w polsce jest to do 90,000 km. Pytanie tylko dlaczego tak jest?! :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO to już sami nie wiedzą co i jak mają kłamać, motają na maksa, no ale... A jak pokażesz czarne na białym, to powiedzą, że się pomylili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podczas wymiany rozrządu dokupiłem w serwisie książeczkę serwisową do mojego modelu - w starej zabrakło już miejsca. W owej książeczce czasookres wymiany paska i rolek jest ustalony na 150 tys km, a przy 90 tys weryfikacja paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

A powiedzcie mi proszę co ile wymiana w B6 1,9 Tdi 77KW z 11.06r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro
Kolego w Wawie taka usługa 2500-3000 ASO

faktycznie wawka przoduje ja we wrocku 1400 pytałem wczoraj u wojtanowicza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam passata z 2006r 2.0tdi 170KM z przebiegiem 96tys.serwisowany w ASO kiedy teraz musze wymienić pasek rozrzadu itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu to bym już wymienił . Święty spokój bezcenny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

szukam napinacza łańcuszka rozrządu do passka 1.8 20v 125 silnik ADR, wie ktoś, gdzie mogę go dostać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam passata z 2006r 2.0tdi 170KM z przebiegiem 96tys.serwisowany w ASO kiedy teraz musze wymienić pasek rozrzadu itp.

Przy nastepnym serwisie wymień jeżeli serwisujesz w ogóle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam passata z 2006r 2.0tdi 170KM z przebiegiem 96tys.serwisowany w ASO kiedy teraz musze wymienić pasek rozrzadu itp.

Jeżeli twój silnik mieści się w definicji "4-cylindrowy silnik z pompowtryskiwaczami" to odpowiedź masz powyżej. Produkowane przed 2007r. - VW zaleca co 120tyś km., produkowane od 2007r. - co 150tyś km. Takie są zalecenia, więc można powiedzieć, że przy 120tyś musisz, a możesz nawet teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności