milesiu Zgłoś #21 Napisano 17 Czerwca 2020 Dawid, bez dowodow nie wolno nikogo posadzac i pamietaj, ze nie kazdy mechanik to zlodziej(tylko 95%). Smierdzaca sprawa, troszke znam ta branze. Badz bardziej czujny jesli to idzie z Twojej kieszeni. To co mozesz to sprawdzaj, a akurat klocki i tarcze mozesz sprawdzic. Ogolnie jak jest wymiana bez dzwonienia to mowie, ze nie zaplace i jest 3 wojna swiatowa. To sa ich typowe zagrywki. Kiedys mi wymienili w B6 zarowke w podswietleniu rejestracji. Zarowka 12zl wymiana 50zl. Ja mam taka zarowke za 30gr a wymiana to dla mnie minuta. Dali jakis rabat kierownika i mi zdjeli kwote. Co do klockow to w B8 nie zmienialem, bo poprzedni wlasciciel to zrobil. Ale w B6 zmienialem i od tamtej pory uwazam, ze jezeli jest mozliwosc to trzeba zakladac ceramiczne klocki. Zalozylem klocki ceramiczne i tarcze ATE, zrobilem 80tys km i mechanika przy zmianie opon pytalem czy do wymiany to mowi, zebym nie walil glupa bo ostatnio wymieniane. Rant na tarczy ledwo wyczuwalny, moze milimetr jest. Klocki nie dojechaly do polowy zgiecia, wiec przy moim stylu jazdy 200tys bym zrobil, chyba ze pod koniec szybciej schodza. Jezdze 3/4 miasto. Nie zakladalem ich jako oszczednosc, myslalem ze szybciej tarcze dojada i bedzie drozej. Zakladalem je bo naczytalem sie ze nie piszcza i NIE PYLA. A teraz sie okazuje ze to oszczednosc. W porownaniu z normalnymi klockami to masz felgi czyste przy ceramice. Sile hamowania ciezko porownac, bo jak zmieniasz stare na nowe to wiadomo ze bedzie lepiej, dodatkowo z innym autem nie porownasz bo moze miec np plyn kilkuletni a Ty masz nowy. Dodatkowo przy wymianie klockow i tarcz nalezaloby rozwazyc wymiane plynu hamulcowego, bo on traci wlasciwosci. Jak nie byl wymieniany co najmniej od 2 lat to wymien, koszt w aso to miedzy 120 a 150zl zalezy jaka promocje maja. Roznica w hamowaniu jest widoczna golym okiem, a to jest zbyt powazna sprawa aby oszczedzac. Po pierwsze aso(wiem ze nie tylko oni) ma maszyne do wymiany ktora nie narobi szkod, po drugie w aso pracuja wymieniacze wymieniajace wg schematu wiec mniejsze ryzyko ze wkreci Ci zly odpowietrznik i sie zabijesz na trasie. Bo po raz pewnie maja jeden rodzaj a po dwa on bierze numer a nie odpowietrznik, wiec jak numer pomyli i wezmie filtr oleju to mu nie bedzie pasowalo Porownujac cene zwyklych ate oraz ceramicznych to dolozylem na przod 80zl a na tyl 70zl. Tarcze zwykle, nie nawiercane nastrzelane czy nacinane katowka, zwykle gladkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid _Harvard Zgłoś #22 Napisano 17 Czerwca 2020 Ale ta wymiana odbyła się bezkosztowo w ramach gwarancji a ja zostałem poinformowany o tym po fakcie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milesiu Zgłoś #23 Napisano 17 Czerwca 2020 Czyli cos nie tak, a im sie szukac nie chce, albo nie wiedza co jest i wymieniaja. Ja z natury podejrzliwy jestem i bym podejrzewal ze propobuja Cie wyrzucic poza gwarancje. Gwarancja minie i to bedzie Twoj problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik88 Zgłoś #24 Napisano 22 Lipca 2020 Pytanie od laika: Auto jest w leasingu i nie ma jeszcze decyzji czy będzie wykup. Są opinie że powinienem klocki/tarcze wymienić w ASO (ok). Ale czy muszą być to części VAG? Jeśli nie muszą być VAG, to coś szczególnie polecacie? Chodzi o tylną oś. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #25 Napisano 4 Sierpnia 2020 Koledzy do 2.0tdi 190 4motion z tylu idą tarcze 300mm ? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #26 Napisano 5 Sierpnia 2020 (edytowane) 23 godziny temu, BartekV napisał: Koledzy do 2.0tdi 190 4motion z tylu idą tarcze 300mm ? ? Na 99% Tył tarcze: 300mm Przód tarcze: 312mm Ale pi VIN lub podając model auta system sam Ci poda jak na tacy, rozmiary tarcz i ewentualnie zasugeruje jakie klocki hamulcowe. https://hamulcesklep.pl/ Edytowane 5 Sierpnia 2020 przez jopstons 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HTN Zgłoś #27 Napisano 8 Sierpnia 2020 (edytowane) Ja tam raz tylko wymieniłem płyn hamulcowy w 10-letbim BMW, w którym nikt nigdy tego nie robił i różnicy żadnej nie odczułem. Moim zdaniem mit. Koszt w zasadzie żaden, więc jak kto woli. Jakby ktoś się zdecydował i wymianiał przelewowo, czy też "dynamicznie" (przelewasz zbiornik ponad stan i upuszczasz na odpowietrzniku z założoną rurką - do słoika), to szkód żadnych nie narobi. Większość warsztatów ma pompki ze zbiornikami i robi to równie dobrze, jak ASO, więc moim zdaniem trzeba najpierw koszty porównać. Co do tarcz, to odradzam Zimmermann w wersji Sport. Cena wysoka, a jakość słaba. Do tego pokryte są jakaś farbą, która przykleja się do piasty i klocka. Hamują też słabo. To z mojego doświadczenia, ale w dzisiejszych czasach możliwe, że trafiłem na podróbkę. Dla tych, co montują sami, polecam kupić sobie zegar i po montażu wkręcić śruby koła i zmierzyć bicie. Ma być <0,05mm na najdalszym możliwym do zmierzenia promieniu. Jeśli jest inaczej, trzeba czyścić piastę, ewentualnie ją zmierzyć. Wszystko udokumentować, żeby później nikt reklamacji nie odmówił, jak się pokrzywią. Tutaj pochwalę firmę Textar - nikt nie dyskutował, przyjęli reklamację i zwrócili pieniądze. Same tarcze hamują super, ale też się zwichrowały po 5.000km jazdy autostradowej. Edytowane 8 Sierpnia 2020 przez HTN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milesiu Zgłoś #28 Napisano 23 Sierpnia 2020 Ogolnie nie ublizajac Tobie to nie masz pojecia. Ja mam nieduze, ale Ty jeszcze mniejsze. Nie chce sie z Toba klocic, tylko nie majac pojecia i piszac bzdury nie dosc ze nikomu nie pomagasz to jeszcze szkodzisz. Nie wiem co za Zimmermanny kupiles, ale generalnie ta farba to jest najbardziej widoczny element dobrych tarcz. Moze chinczyki tez maluja, nie widzialem, ale nie wszystko widzialem. Widzialem natomiast jak kowale zmywaja ta farbe. Ta farba to jest zajebista sprawa, na poczatku hamujesz slabiej, potem klocek ja wydziera i juz jest ok. Poza miejscem chodzenia klocka masz srebrna farbe, po 6 latach dalej mam farbe a nie rdze. Co do plynu hamulcowego, ludzie przez 10 lat oleju potrafia nie wymieniac i tez nie widza roznicy. Plyn traci wlasciwosci, bierze wode. Moze sa potrzebne jakies mikronieszczelnosci na gumkach, nie wiem, nie znam sie. U mnie byla roznica duza, teraz wymienialem w B8 i nie zauwazylem roznicy, bo pewnie byl w dobrym stanie. Ale ja za 120zl mam komfort psychiczny ze wymienilem i jak mi sie zagotuja to nie dlatego ze przydziadowalem i nie wymienilem albo wymienilem u Zdzisia w stodole. Niemiec nie po to wpisal wymiane plynu co 3 lata, bo po 3 latach nie bedziesz mial hamulcow tylko po to ze po 3 latach moga(ale nie musza) spasc wlasciwosci plynu, a to sa hamulce. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sir_Stahu Zgłoś #29 Napisano 4 Maja 2023 Witam, Nie zakładam nowego tematu tylko tu dołączę. Niestety ale spaliłem 10 miesięczne hamulce i muszę wymienić na nowe przod i tyl bo juz czuje duze bicie podczas hamowania. Posiadam Passata B8 2.0 BiTDI 240KM - CUAA rok 2020 z tego co już zauważyłem to przód mam tarcze 340mm a tył 310mm (wentylowany tył nie pełny/lite) ale jeśli to możliwe to prosiłbym o dokładne sprawdzenie po VIN czy sie nie myle i podanie numerów tarcz i klocków przód i tył (w celu weryfikacji) - WVWZZZ3CZLE035377 Dodatkowo chciałbym zapytac czy taki set z Brembo będzie odpowiedni i wytrzyma temperature przy ostrzejszych hamowaniach i nie zwichruje się tak szybko (nie ciągle ale zdarzają się hamowania z 240km/h do 80km/h) no i najważniejsze pytanie jakie klocki dobrać do tych tarcz z przodu 160mm czy 175mm (podejrzewam że w tym by mogło pomóc rozkodowanie po VIN) No i czy warto brać zwykłe klocki czy tez moze wersje SPORT. Ostatnie pytanie, zauważyłem że 2 miesiące temu jak robiłem serwis wymienialem tez plyn hamulcowy i wlany jest DOT4 czy warto teraz wymienić go na DOT5.1 ? bo ten ma podwyższają temperaturę wrzenia płynu względem DOT4 czy taki zabieg mija się z celem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeżutp Zgłoś #30 Napisano 4 Maja 2023 @Sir_Stahu PR-1LA Tarcza przód 1K0615301AD (wentylowana) 340X30 Klocki przód 5Q0698151K PR-1KZ Tarcza tył 1K0615601N (wentylowana!!! ) 310X22 Klocki tył 5G0698451 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach