Skocz do zawartości
Soldi_Wroc

Tarcze i klocki przód i tył B8

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli muszę się przymierzyć do wymiany kompletu tarcz i klocków - przód - to w pierwszej kolejności w B8 2.0 TDI 150 KM. Czy coś konkretnego polecacie - prośba o konkretne sugestie, bo producentów wielu ale chciałbym zasięgnąć Waszej opinii.

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy mi VW  po 11 tyś nie uznał gwarancji na huczące hamulce z tyłu , zamontowałem tarcze i klocki Bosch. Przejechane 13 tyś km i zero hałasów, tarcze gładkie. Zakupiłem za 313 zł  kpl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś nie jestem przekonany do Bosch'a - miałem w Exeo 211KM i nie byłem zadowolony - bardziej celowałbym w coś ceramicznego ale chcę poznać Wasze opinie zanim wymienię :)

 

W związku z tym, iż pomoc tutaj dla mnie była żadna... to może ja komuś pomogę...

Wymieniłem tarcze i klocki przód - wybór padł na:

Tarcze ATE - TEVES  (24.0125-0158.1) wysoko nawęglane

Oznaczenie kontrolne E1 90R-02C0115/1001

Dostępne MAPP-Code

otwór o śr [mm] 15,3

średnica [mm] 312,0

Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25,0

Ilość otworów 2 9

ze śrubami

Minimalna grubość [mm] 22,0

średnica wewnętrzna [mm] 146,0T

yp tarczy hamulcowej wentylowany

średnica otworu centrujacego [mm] 65,0

Ilość otworów 5

średnica otworu [mm] 112,0

Wysokość [mm] 49,9

Powierzchnia pokryty

KLOCKI ATE CERAMIK 13.0470-2785.2

Tarcze po rabatach 375,00 za kpl, tarcze 288,00 brutto.

 

 

 

IMG_7255.JPG

IMG_7258.JPG

IMG_7256.JPG

IMG_7257.JPG

 

 

IMG_7261.JPG

 

 

 

 

IMG_7266.JPG

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie, napisz może teraz jak już się sprawują ;) ile wytrzymały itp ????

pozro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie zrobiłem 3,5 tyś km i wszystko w najlepszym porządku. Pylenia klocków praktycznie nie ma w skuteczność hamowania rewelacyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Soldi_Wroc tloczki z przodu są wkręcane czy wciskane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciskane. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciskany przód. Tył elektrycznie musisz cofnąć. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Już jestem po wymianie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze przód EBC BSD1877 lub EBC USR 1877. Tarcze tył EBC BSD 1416 lub EBC USR 1416. Klocki CERAMIC POWERSTOP EVOLUTION SPORT. Masz spokój na tarcze i klocki na 4 lata. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zrobiona wymiana :

na przód:

Tarcze Hamulcowe DBA 4000 T3

Klocki Hamulcowe GALFER SPORT FDHP 1050

na tył:

Tarcze Hamulcowe EBC ULTIMAX

Klocki Hamulcowe EBC YELLOW STUFF

 

płyn hamulcowy MOTUL BRAKE FLUID DOT 5.1

Przewody w stalowym oplocie Hel

zestaw zamontowany w lipcu 2019

porównanie do oryginałów to wielka poprawa hamowania, pylenie nie jest większe ( na felgach powłoka POLYMER NETSHIELD , więc tylko myjka pod ciśnieniem i czyściutko )

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy któryś z kolegów ma może informację , czy do wymiany przednich tarcz w B8 150km  trzeba odkręcać jarzmo? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem tego w B8 ale wydaje mi się że nie wyjdzie ci tarcza bez ściągnięcia jarzma. Tam jest za mało miejsca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, ryba84 napisał:

Nie robiłem tego w B8 ale wydaje mi się że nie wyjdzie ci tarcza bez ściągnięcia jarzma. Tam jest za mało miejsca. 

z tyłu nie trzeba zdejmować , wymieniałem bez zdejmowania. z przodu wizualnie może by przeszło dlatego pytam :) w drugim aucie w audi a3 wymieniałem z przodu i też obyło się bez. obawiam się to odkręcać bo nie mam podnośnika do dyspozycji tylko zwykły garaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje spróbować i dać znać w temacie. Mnie też szykuje się wymiana tarcz bo rant mają duży. Dojadę te klocki i pójdzie kpl. Również będę robił to sam pod domem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Po jednej stronie klocek ma taka sprężynkę. Czy ma być on od wewnetrznej strony czy zewnetrznej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.05.2020 o 12:01, ryba84 napisał:

Pozostaje spróbować i dać znać w temacie. Mnie też szykuje się wymiana tarcz bo rant mają duży. Dojadę te klocki i pójdzie kpl. Również będę robił to sam pod domem. 

Jestem po wymianie , do przednich tarcz trzeba zdejmować jarzmo

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mój Passat 11.2018 r przy przebiegu 26 tys. Km hamulce z tyłu tak hałasowały przy prędkościach autostradowych że gorzej niż w starym polonezie. Pojechałem z tym do serwisu w Niemczech, ponieważ tu mieszkam. Myślałem że będą robili problemy z wymianą w ramach gwarancji. Pan z serwisu zrobił ze mna jazdę testowa , potwierdził huczenie. Umówiłem termin na weryfikację i po kolejnym sprawdzeniu zamontowali komplet hamulcy na tył. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Spędziłem trochę czasu analizując ofertę tarcz + klocków do Passata BiTDI (przód 340 mm). Rozpiętość cen jest dość spora. Najtańsza markowa oferta za przód i tył zmieści się w 1100 PLN. Najdroższa przebije bez problemu 4000 PLN. Oczywiście ciężko oszacować czy warto wydać 4 razy więcej i co osiągniemy. Z testów hamulców, które namierzyłem w sieci wynikało, że przeważającej liczbie przypadków dla pojedynczego hamowania z prędkości obowiązujących na większości Europejskich dróg różnice pomiędzy markowymi zestawami są symboliczne. Co innego, jeżeli chodzi o wielokrotne hamowanie z prędkości 200-250 km/h.

Tu zachodzi pytanie jakie kryteria przyjąć dla optymalnego wyboru. Jak dotąd nie zdarzyło mi się przegrzać hamulców rozpędzając się do 100 km/h i hamując 15 razy… Pewnie dla kogoś kto bawi się na torze ma to znaczenie. Jak na razie 2 razy w życiu poczułem, że hamulce słabną na długich zjazdach z przyczepą kempingową pomimo agresywnego hamowania silnikiem (2 bieg). Ja przyjąłem następujące kryteria:

- skuteczność hamowania – co najmniej jak fabryczne

- odporność na przegrzanie – jakbym nie jeździł z przyczepą prawdopodobnie bez znaczenia

- trwałość

- pylenie

- mała podatność na zwichrowanie tarcz – to chyba jeden z najczęstszych problemów

Dajcie znać co jeszcze warto według was uwzględnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja  -  podczas przeglądu przy 30 tyś serwis sam z siebie wymienił tarcze z klockami  z tyłu a jest to o tyle  zaskakujące, że przy  przebiegu  ok 14 tysięcy  zgłosiłem  "dudnienie"podczas hamowania dochodzące z tyłu  i wtedy  ASO uznało reklamację i wymienili komplet. Tym razem nie było żadnych objawów nie mniej serwis w trakcie przeglądu stwierdził konieczność wymiany.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności