Soldi_Wroc Zgłoś #1 Napisano 3 Lipca 2019 Powoli muszę się przymierzyć do wymiany kompletu tarcz i klocków - przód - to w pierwszej kolejności w B8 2.0 TDI 150 KM. Czy coś konkretnego polecacie - prośba o konkretne sugestie, bo producentów wielu ale chciałbym zasięgnąć Waszej opinii. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2019 Ja gdy mi VW po 11 tyś nie uznał gwarancji na huczące hamulce z tyłu , zamontowałem tarcze i klocki Bosch. Przejechane 13 tyś km i zero hałasów, tarcze gładkie. Zakupiłem za 313 zł kpl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Soldi_Wroc Zgłoś #3 Napisano 9 Lipca 2019 Ja jakoś nie jestem przekonany do Bosch'a - miałem w Exeo 211KM i nie byłem zadowolony - bardziej celowałbym w coś ceramicznego ale chcę poznać Wasze opinie zanim wymienię W związku z tym, iż pomoc tutaj dla mnie była żadna... to może ja komuś pomogę... Wymieniłem tarcze i klocki przód - wybór padł na: Tarcze ATE - TEVES (24.0125-0158.1) wysoko nawęglane Oznaczenie kontrolne E1 90R-02C0115/1001 Dostępne MAPP-Code otwór o śr [mm] 15,3 średnica [mm] 312,0 Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25,0 Ilość otworów 2 9 ze śrubami Minimalna grubość [mm] 22,0 średnica wewnętrzna [mm] 146,0T yp tarczy hamulcowej wentylowany średnica otworu centrujacego [mm] 65,0 Ilość otworów 5 średnica otworu [mm] 112,0 Wysokość [mm] 49,9 Powierzchnia pokryty KLOCKI ATE CERAMIK 13.0470-2785.2 Tarcze po rabatach 375,00 za kpl, tarcze 288,00 brutto. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz3city Zgłoś #4 Napisano 26 Października 2019 Bardzo ładnie, napisz może teraz jak już się sprawują ile wytrzymały itp ???? pozro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Soldi_Wroc Zgłoś #5 Napisano 26 Października 2019 Na razie zrobiłem 3,5 tyś km i wszystko w najlepszym porządku. Pylenia klocków praktycznie nie ma w skuteczność hamowania rewelacyjna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malyk9 Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2019 @Soldi_Wroc tloczki z przodu są wkręcane czy wciskane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #7 Napisano 14 Listopada 2019 Wciskane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Soldi_Wroc Zgłoś #8 Napisano 14 Listopada 2019 Wciskany przód. Tył elektrycznie musisz cofnąć. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malyk9 Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2019 Dziękuję za odpowiedź. Już jestem po wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aQa Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2020 Tarcze przód EBC BSD1877 lub EBC USR 1877. Tarcze tył EBC BSD 1416 lub EBC USR 1416. Klocki CERAMIC POWERSTOP EVOLUTION SPORT. Masz spokój na tarcze i klocki na 4 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dandi76 Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2020 u mnie zrobiona wymiana : na przód: Tarcze Hamulcowe DBA 4000 T3 Klocki Hamulcowe GALFER SPORT FDHP 1050 na tył: Tarcze Hamulcowe EBC ULTIMAX Klocki Hamulcowe EBC YELLOW STUFF płyn hamulcowy MOTUL BRAKE FLUID DOT 5.1 Przewody w stalowym oplocie Hel zestaw zamontowany w lipcu 2019 porównanie do oryginałów to wielka poprawa hamowania, pylenie nie jest większe ( na felgach powłoka POLYMER NETSHIELD , więc tylko myjka pod ciśnieniem i czyściutko ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisak112 Zgłoś #12 Napisano 8 Maja 2020 Witam, czy któryś z kolegów ma może informację , czy do wymiany przednich tarcz w B8 150km trzeba odkręcać jarzmo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #13 Napisano 8 Maja 2020 Nie robiłem tego w B8 ale wydaje mi się że nie wyjdzie ci tarcza bez ściągnięcia jarzma. Tam jest za mało miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisak112 Zgłoś #14 Napisano 9 Maja 2020 22 godziny temu, ryba84 napisał: Nie robiłem tego w B8 ale wydaje mi się że nie wyjdzie ci tarcza bez ściągnięcia jarzma. Tam jest za mało miejsca. z tyłu nie trzeba zdejmować , wymieniałem bez zdejmowania. z przodu wizualnie może by przeszło dlatego pytam w drugim aucie w audi a3 wymieniałem z przodu i też obyło się bez. obawiam się to odkręcać bo nie mam podnośnika do dyspozycji tylko zwykły garaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #15 Napisano 10 Maja 2020 Pozostaje spróbować i dać znać w temacie. Mnie też szykuje się wymiana tarcz bo rant mają duży. Dojadę te klocki i pójdzie kpl. Również będę robił to sam pod domem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #16 Napisano 11 Maja 2020 Mam pytanko. Po jednej stronie klocek ma taka sprężynkę. Czy ma być on od wewnetrznej strony czy zewnetrznej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pisak112 Zgłoś #17 Napisano 30 Maja 2020 W dniu 10.05.2020 o 12:01, ryba84 napisał: Pozostaje spróbować i dać znać w temacie. Mnie też szykuje się wymiana tarcz bo rant mają duży. Dojadę te klocki i pójdzie kpl. Również będę robił to sam pod domem. Jestem po wymianie , do przednich tarcz trzeba zdejmować jarzmo 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam__1986 Zgłoś #18 Napisano 14 Czerwca 2020 Witam, Mój Passat 11.2018 r przy przebiegu 26 tys. Km hamulce z tyłu tak hałasowały przy prędkościach autostradowych że gorzej niż w starym polonezie. Pojechałem z tym do serwisu w Niemczech, ponieważ tu mieszkam. Myślałem że będą robili problemy z wymianą w ramach gwarancji. Pan z serwisu zrobił ze mna jazdę testowa , potwierdził huczenie. Umówiłem termin na weryfikację i po kolejnym sprawdzeniu zamontowali komplet hamulcy na tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjacek Zgłoś #19 Napisano 16 Czerwca 2020 Cześć, Spędziłem trochę czasu analizując ofertę tarcz + klocków do Passata BiTDI (przód 340 mm). Rozpiętość cen jest dość spora. Najtańsza markowa oferta za przód i tył zmieści się w 1100 PLN. Najdroższa przebije bez problemu 4000 PLN. Oczywiście ciężko oszacować czy warto wydać 4 razy więcej i co osiągniemy. Z testów hamulców, które namierzyłem w sieci wynikało, że przeważającej liczbie przypadków dla pojedynczego hamowania z prędkości obowiązujących na większości Europejskich dróg różnice pomiędzy markowymi zestawami są symboliczne. Co innego, jeżeli chodzi o wielokrotne hamowanie z prędkości 200-250 km/h. Tu zachodzi pytanie jakie kryteria przyjąć dla optymalnego wyboru. Jak dotąd nie zdarzyło mi się przegrzać hamulców rozpędzając się do 100 km/h i hamując 15 razy… Pewnie dla kogoś kto bawi się na torze ma to znaczenie. Jak na razie 2 razy w życiu poczułem, że hamulce słabną na długich zjazdach z przyczepą kempingową pomimo agresywnego hamowania silnikiem (2 bieg). Ja przyjąłem następujące kryteria: - skuteczność hamowania – co najmniej jak fabryczne - odporność na przegrzanie – jakbym nie jeździł z przyczepą prawdopodobnie bez znaczenia - trwałość - pylenie - mała podatność na zwichrowanie tarcz – to chyba jeden z najczęstszych problemów Dajcie znać co jeszcze warto według was uwzględnić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid _Harvard Zgłoś #20 Napisano 17 Czerwca 2020 Taka sytuacja - podczas przeglądu przy 30 tyś serwis sam z siebie wymienił tarcze z klockami z tyłu a jest to o tyle zaskakujące, że przy przebiegu ok 14 tysięcy zgłosiłem "dudnienie"podczas hamowania dochodzące z tyłu i wtedy ASO uznało reklamację i wymienili komplet. Tym razem nie było żadnych objawów nie mniej serwis w trakcie przeglądu stwierdził konieczność wymiany..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach