biggVv Zgłoś #1 Napisano 2 Lipca 2019 Cześć czołem Spotkała mnie przykra sprawa, otóż z niewiadomych i do tej pory nie ustalonych przyczyn, zerwało jeden z zaworków, który ogół ogółów skasował mi motor - uszkodzony wtrysk, min dwa tłoki, głowicy nawet nie sprawdzam....do tego tragicznego momentu silnik perfekt, potwierdził to mu znajomy mechanik, który kupę lat pracuje w grupie VAG. Szukaliśmy jeszcze klina na rozrządzie ale bez skutku.... Jako że jest to już bez żadnego znaczenia, mleko się rozlało, szukam słupka czyli następcy I teraz pytanie właściwe - czy tylko ten sam kod podejdzie czy np poliftowy CGLC bez konieczności zamiany gratów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 3 Lipca 2019 podejdzie Ci CFG*....czyli CFGB , CFGC .....aa i CLLA (EU4 na Rosje bez DPF) No i chyba 140 CFF* tez tego od audi bym nie brał...bo ...bo jest mocowany wzdłóżnie , i nie wiadomo czy mocowanie / łapy nie są inaczej 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3 Napisano 3 Lipca 2019 Według ETKA: CFFA/CFFB/CFGB/CFGC/CLLA to ten sam blok. W przypadku CGLC sam blok w odniesieniu do gołego słupka jest taki sam ale trzeba przekładać kompletny osprzęt (chłodnica oleju, mocowanie filtra oleju, rurki... itp). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biggVv Zgłoś #4 Napisano 3 Lipca 2019 Dzięki Panowie! a jak do tego ma się ECU, wtryski, etc.? Czy przekładka osprzętu wiąże się z partyzantką? Bo mam akurat sprawdzony CGLC i czeka w pogotowiu....jak już wsadzać to nowszy w realnieszym stanie ....co do zaworka to poprzedni właściciel wymieniał rozrząd w ASO. Po paru dniach wrócił bo miał problemy z paleniem i praca silnika - wtedy prawdopodobnie poprawili mocowanie o"ząbek" ... a zawory zostały te same i tak po 50 tys zerwało grzyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 3 Lipca 2019 Jeśli zakładasz inny słupek razem z wtryskami od niego to musisz je zakodować - nic więcej. Pozostaje temat konieczności weryfikacji każdej części, bo może się okazać że z tego CGLC z Audi zostanie tylko skrzynia korbowa i wał z tłokami 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biggVv Zgłoś #6 Napisano 4 Lipca 2019 17 godzin temu, radekrp90 napisał: Pozostaje temat konieczności weryfikacji każdej części, bo może się okazać że z tego CGLC z Audi zostanie tylko skrzynia korbowa i wał z tłokami hehe może lepiej bez eksperymentów ? włożymy CFGC i powinno banglać jak należy tak się jeszcze zastanawiam odnośnie cen samych słupków, są dość spore rozbieżności ... prawie w ogóle nie ma jednostek na aucie, wszystko pozdejmowane kręce się jeszcze wokół pewnego tematu, przebieg znajomy sprawdził już w ASO ale po VINie i teraz pytanie jak zweryfikować że to ten silnik i z tego auta? Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2019 silnik, pomimo braku takiego wymogu, chyba powinien mieć numer seryjny. Przynajmniej w VW zdecydowana większość części ma numer seryjny, albo - przynajmniej - numer partii i datę produkcji. Na silniku też powinno być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2019 ASO nie udostępnia normalnymi drogami takich informacji. Jeśli auto nie było z niewiadomego źródła najczęściej ma na sobie naklejkę z numerem i datą produkcji. Nic więcej raczej nie wyciągniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2019 1 minutę temu, radekrp90 napisał: ASO nie udostępnia normalnymi drogami takich informacji. A nie wystarczy z właścicielem pojechać i się zapytać o numer seryjny silnika? Bo wydaje mi się, że tu po prostu ta sama historia, co z historią serwisową (choć mi ostatnio podali - nie powiem, w którym serwisie - historię mimo, że auto zarejestrowane na leasing). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 5 Lipca 2019 Chodzi o to, że serwisy nie mają dostępu do wyszukania auta po numerze silnika W drugą stronę i owszem. Z tego co raz pytałem, muszą wysyłać prośbę do centrali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #11 Napisano 5 Lipca 2019 (edytowane) 1 minutę temu, radekrp90 napisał: Chodzi o to, że serwisy nie mają dostępu do wyszukania auta po numerze silnika ale ja mówiłem o sprawdzeniu po VIN auta jaki był silnik i jaki jest teraz Jeśli silnik był zakładany nowy to zakładam, że w ASO, więc powinna być dostępna informacja: jaki silnik był fabrycznie, na jaki został wymieniony. Edytowane 5 Lipca 2019 przez Albercik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 5 Lipca 2019 Ok w tą stronę to inna para kaloszy - myślałem że chodziło o dowolny motor ze szrotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biggVv Zgłoś #13 Napisano 5 Lipca 2019 Rewelka Panowie, odpowiedzi bardzo wyczerpujące i co najważniejsze pomocne! Można na Was polegać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach