Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć czołem

Spotkała mnie przykra sprawa, otóż z niewiadomych i do tej pory nie ustalonych przyczyn, zerwało jeden z zaworków, który ogół ogółów skasował mi motor - uszkodzony wtrysk, min dwa tłoki, głowicy nawet nie sprawdzam....do tego tragicznego momentu silnik perfekt, potwierdził to mu znajomy mechanik, który kupę lat pracuje w grupie VAG. Szukaliśmy jeszcze klina na rozrządzie ale bez skutku....

Jako że jest to już bez żadnego znaczenia, mleko się rozlało, szukam słupka czyli następcy

I teraz pytanie właściwe - czy tylko ten sam kod podejdzie czy np poliftowy CGLC bez konieczności zamiany gratów?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podejdzie Ci CFG*....czyli CFGB , CFGC .....aa i  CLLA (EU4   na Rosje bez DPF)

No i chyba 140  CFF* tez 

tego od audi bym nie brał...bo  ...bo  jest mocowany  wzdłóżnie , i nie wiadomo czy mocowanie  / łapy nie są  inaczej 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według ETKA: CFFA/CFFB/CFGB/CFGC/CLLA to ten sam blok.

W przypadku CGLC sam blok w odniesieniu do gołego słupka jest taki sam ale trzeba przekładać kompletny osprzęt (chłodnica oleju, mocowanie filtra oleju, rurki... itp).

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie! a jak do tego ma się ECU, wtryski, etc.? Czy przekładka osprzętu wiąże się z partyzantką? 

Bo mam akurat sprawdzony CGLC i czeka w pogotowiu....jak już wsadzać to nowszy w realnieszym stanie

....co do zaworka to poprzedni właściciel wymieniał rozrząd w ASO. Po paru dniach wrócił bo miał problemy z paleniem i praca silnika - wtedy prawdopodobnie poprawili mocowanie o"ząbek" ... a zawory zostały te same :( i tak po 50 tys zerwało grzyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zakładasz inny słupek razem z wtryskami od niego to musisz je zakodować - nic więcej.

Pozostaje temat konieczności weryfikacji każdej części, bo może się okazać że z tego CGLC z Audi zostanie tylko skrzynia korbowa i wał z tłokami ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, radekrp90 napisał:

Pozostaje temat konieczności weryfikacji każdej części, bo może się okazać że z tego CGLC z Audi zostanie tylko skrzynia korbowa i wał z tłokami ;)

hehe może lepiej bez eksperymentów ? 

włożymy CFGC i powinno banglać jak należy :) 

tak się jeszcze zastanawiam odnośnie cen samych słupków, są dość spore rozbieżności ... prawie w ogóle nie ma jednostek na aucie, wszystko pozdejmowane

kręce się jeszcze wokół pewnego tematu, przebieg znajomy sprawdził już w ASO ale po VINie i teraz pytanie jak zweryfikować że to ten silnik i z tego auta?

Macie jakieś pomysły? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik, pomimo braku takiego wymogu, chyba powinien mieć numer seryjny. Przynajmniej w VW zdecydowana większość części ma numer seryjny, albo - przynajmniej - numer partii i datę produkcji. Na silniku też powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ASO nie udostępnia normalnymi drogami takich informacji.

Jeśli auto nie było z niewiadomego źródła najczęściej ma na sobie naklejkę z numerem i datą produkcji. Nic więcej raczej nie wyciągniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, radekrp90 napisał:

ASO nie udostępnia normalnymi drogami takich informacji.

A nie wystarczy z właścicielem pojechać i się zapytać o numer seryjny silnika? Bo wydaje mi się, że tu po prostu ta sama historia, co z historią serwisową (choć mi ostatnio podali - nie powiem, w którym serwisie - historię mimo, że auto zarejestrowane na leasing).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że serwisy nie mają dostępu do wyszukania auta po numerze silnika ;) W drugą stronę i owszem.

Z tego co raz pytałem, muszą wysyłać prośbę do centrali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, radekrp90 napisał:

Chodzi o to, że serwisy nie mają dostępu do wyszukania auta po numerze silnika

ale ja mówiłem o sprawdzeniu po VIN auta jaki był silnik i jaki jest teraz :) Jeśli silnik był zakładany nowy to zakładam, że w ASO, więc powinna być dostępna informacja: jaki silnik był fabrycznie, na jaki został wymieniony.

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok w tą stronę to inna para kaloszy - myślałem że chodziło o dowolny motor ze szrotu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rewelka Panowie, odpowiedzi bardzo wyczerpujące :) i co najważniejsze pomocne!

Można na Was polegać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności