Jump to content

Recommended Posts

Cześć czołem

Spotkała mnie przykra sprawa, otóż z niewiadomych i do tej pory nie ustalonych przyczyn, zerwało jeden z zaworków, który ogół ogółów skasował mi motor - uszkodzony wtrysk, min dwa tłoki, głowicy nawet nie sprawdzam....do tego tragicznego momentu silnik perfekt, potwierdził to mu znajomy mechanik, który kupę lat pracuje w grupie VAG. Szukaliśmy jeszcze klina na rozrządzie ale bez skutku....

Jako że jest to już bez żadnego znaczenia, mleko się rozlało, szukam słupka czyli następcy

I teraz pytanie właściwe - czy tylko ten sam kod podejdzie czy np poliftowy CGLC bez konieczności zamiany gratów?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

podejdzie Ci CFG*....czyli CFGB , CFGC .....aa i  CLLA (EU4   na Rosje bez DPF)

No i chyba 140  CFF* tez 

tego od audi bym nie brał...bo  ...bo  jest mocowany  wzdłóżnie , i nie wiadomo czy mocowanie  / łapy nie są  inaczej 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według ETKA: CFFA/CFFB/CFGB/CFGC/CLLA to ten sam blok.

W przypadku CGLC sam blok w odniesieniu do gołego słupka jest taki sam ale trzeba przekładać kompletny osprzęt (chłodnica oleju, mocowanie filtra oleju, rurki... itp).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie! a jak do tego ma się ECU, wtryski, etc.? Czy przekładka osprzętu wiąże się z partyzantką? 

Bo mam akurat sprawdzony CGLC i czeka w pogotowiu....jak już wsadzać to nowszy w realnieszym stanie

....co do zaworka to poprzedni właściciel wymieniał rozrząd w ASO. Po paru dniach wrócił bo miał problemy z paleniem i praca silnika - wtedy prawdopodobnie poprawili mocowanie o"ząbek" ... a zawory zostały te same :( i tak po 50 tys zerwało grzyba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zakładasz inny słupek razem z wtryskami od niego to musisz je zakodować - nic więcej.

Pozostaje temat konieczności weryfikacji każdej części, bo może się okazać że z tego CGLC z Audi zostanie tylko skrzynia korbowa i wał z tłokami ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, radekrp90 napisał:

Pozostaje temat konieczności weryfikacji każdej części, bo może się okazać że z tego CGLC z Audi zostanie tylko skrzynia korbowa i wał z tłokami ;)

hehe może lepiej bez eksperymentów 😛 

włożymy CFGC i powinno banglać jak należy :) 

tak się jeszcze zastanawiam odnośnie cen samych słupków, są dość spore rozbieżności ... prawie w ogóle nie ma jednostek na aucie, wszystko pozdejmowane

kręce się jeszcze wokół pewnego tematu, przebieg znajomy sprawdził już w ASO ale po VINie i teraz pytanie jak zweryfikować że to ten silnik i z tego auta?

Macie jakieś pomysły? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik, pomimo braku takiego wymogu, chyba powinien mieć numer seryjny. Przynajmniej w VW zdecydowana większość części ma numer seryjny, albo - przynajmniej - numer partii i datę produkcji. Na silniku też powinno być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASO nie udostępnia normalnymi drogami takich informacji.

Jeśli auto nie było z niewiadomego źródła najczęściej ma na sobie naklejkę z numerem i datą produkcji. Nic więcej raczej nie wyciągniesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, radekrp90 napisał:

ASO nie udostępnia normalnymi drogami takich informacji.

A nie wystarczy z właścicielem pojechać i się zapytać o numer seryjny silnika? Bo wydaje mi się, że tu po prostu ta sama historia, co z historią serwisową (choć mi ostatnio podali - nie powiem, w którym serwisie - historię mimo, że auto zarejestrowane na leasing).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to, że serwisy nie mają dostępu do wyszukania auta po numerze silnika ;) W drugą stronę i owszem.

Z tego co raz pytałem, muszą wysyłać prośbę do centrali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, radekrp90 napisał:

Chodzi o to, że serwisy nie mają dostępu do wyszukania auta po numerze silnika

ale ja mówiłem o sprawdzeniu po VIN auta jaki był silnik i jaki jest teraz :) Jeśli silnik był zakładany nowy to zakładam, że w ASO, więc powinna być dostępna informacja: jaki silnik był fabrycznie, na jaki został wymieniony.

Edited by Albercik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok w tą stronę to inna para kaloszy - myślałem że chodziło o dowolny motor ze szrotu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rewelka Panowie, odpowiedzi bardzo wyczerpujące :) i co najważniejsze pomocne!

Można na Was polegać 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy