Skocz do zawartości
Dyoda

Swap MSA15 na EDC15P+ i licznika z 919 na 920

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Passat B5 1,9TDI 1998 AFN kombi

Problem z kablologią i kodowaniem, po prostu nie wiem za bardzo co dalej.

Zrobiłem SWAP zegarów z 3B0 919 881 na 3B0 920 827A zrobiłem recode i immo tak że tylko prędkościomierz nie działa i sapie o czujnik oleju, który swoją drogą mam zakupiony i założe jak tylko  uporam się z miską oleju od AVG.

Do zielonej wtyczki licznika mam dołożone brakujące przewody (te białe). Dołożone ale nie podłączone bo nie bardzo wiem gdzie. (po za przewodami od czujnika oleju klocków i pasów).

2034845088_wtyczkazielona1.thumb.jpg.9e0d27d211cc04cdc8b3e4d22c6f6317.jpg532960522_wtyczkazielona2.thumb.jpg.6533c62d9bb9e7f07b37dddc9675327a.jpg

Następnie zrobiłem adapter z MSA15 038 906 018P na EDC15P+ 038 906 019GS połączenia sprawdziłem 3razy w/g opisu i instrukcji z forów, google i co tylko dało się znaleźć. Poniżej niektóre ze źródeł.

https://forum.vw-passat.pl/topic/25751-wymiana-licznika-bez-fis-na-fis-passat-3b-i-3bg/

https://forum.vw-passat.pl/topic/46628-wymiana-sterownika-018x-80-pin-na-012x-121pin/

https://forum.vw-passat.pl/applications/core/interface/file/attachment.php?id=43103

https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=614311

EDC2.thumb.jpg.d4f021a686eba041a5c817551c9e9327.jpgEDC3.thumb.jpg.ac16a7d56e833e7ea58c255c7ea576b9.jpgEDC1.thumb.jpg.851a48f7759d0b1e9f7446fc65d39012.jpg

Problem w tym że auto nie odpala.

kody błędów z vag-com

Control Module Part Number: 038 906 019 GS

  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  1525

           Software Coding: 00005

            Work Shop Code: WSC 00028

          4 Faults Found:

18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller

        P1635 - 35-10 - - - Intermittent

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

        P3105 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

        P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17932 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground

        P1524 - 35-10 - - - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

Control Module Part Number: 3B0 920 827 A

  Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08

           Software Coding: 04115

            Work Shop Code: WSC 00000

           5 Faults Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

        29-00 - Short to Ground

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

        30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

        29-10 - Short to Ground - Intermittent

01314 - Engine Control Module

        49-00 - No Communications

01316 - ABS Control Module

        49-00 - No Communications

---------------------------------------------------------------------------

Control Module Part Number: 6N0 909 901

  Component and/or Version: Gateway K<->CAN    0001

           Software Coding: 00002

            Work Shop Code: WSC 00028

3 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

        49-00 - No Communications

01316 - ABS Control Module

        49-00 - No Communications

01320 - Control Module for Climatronic (J255)

        49-10 - No Communications - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

Potrzebował bym żeby mnie ktoś coś podpowiedział, trochę pokierował lub po prostu co dalej.

Edytowane przez Dyoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego że

038 906 019 GS  jest sterownikiem do PD 130km ,a Ty masz AFN

Powinieneś mieć 038 906 012. Chyba że coś zle wkleiłeś do swojego postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

012 mam 3 sztuki ale czytałem gdzieś nie pamiętam gdzie że 019GS to rzadki sterownik bo ma możliwość wyjść po analogu i po CAN i dlatego jest idealny do tego typu akcji bo można go skonfigurować dowolnie. Z reszta ma oznaczenie EDC15P+ więc pinologia powinna być taka sama. Tym bardziej że kabel OBD się komunikuje po linii-K

Edytowane przez Dyoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz pojęcia.018ga z silnika AVG/AFN miał podwójną komunikację ,ale nie był modyfikowany przez ODB.

Co do pinologi ,pomyśl....019 steruje czterema pompowtryskiwaczami a 012 nastawnikiem pompy.T tylko tak ogólnikowo.

Zakładaj to co ma być.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie mogłem pomylić pojęcia przetestuję to ze sterownikiem od skody EDC15VM+ 038 906 012HC bo ma soft podobny do mojego czyli 107KM  i 235Nm. Tak jak już pisałem specem nie jestem, ale lubię majstrować i to od bardzo dawna.

Edytowane przez Dyoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do uruchomienia silnika soft jest bez znaczenia.

Twój silnik uruchomisz nawet na sterowniku z softem od SDI.

Potem wgrywasz odpowiedni soft po ODB. Dedykowany do Twojego auta to AH.Wgrywasz najlepiej MPPS-em.

Edytowane przez marek29
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja...

Trochę mnie nie było bo miałem inne zmartwienia sezon w pracy nieszczelny wydech itp. Ale udało mi się wreszcie uruchomić auto do tego działa obrotomierz i wyłączyć ostrzeżenie o oleju (G266)

Mam trzy sterowniki 038906012 (ES ,HC, M) Najlepiej pasował HC bez jakichkolwiek zmian softu ponieważ wedle VAGEDCSuite miał identyczną moc i moment 107PS i 252Nm.

Niestety nie zauważyłem przy wgrywaniu softu że napięcie mi spadło poniżej 12V i się uwalił przy 4%, ale to nic mam zrobione kopię wszystkich wsadów i wgrałem go do innego sterownika z literą H

i teraz prawi wszystko działa tylko dalej nie widzi czujnika temperatury zewnętrznej nie ma komunikacji z ABS nagle nie dział przepływomierz niby zwarcie do masy, a dziś rano zapaliła się lampka check engine i informacja na FISie EMISIONS WORKSHOP ! i do tego odpala cięzko. Okazało się jeszcze że nie ma przewodów od can-h i can-l we wtyczce do sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2019 o 08:08, marek29 napisał:

Do uruchomienia silnika soft jest bez znaczenia.

Twój silnik uruchomisz nawet na sterowniku z softem od SDI.

Potem wgrywasz odpowiedni soft po ODB. Dedykowany do Twojego auta to AH.Wgrywasz najlepiej MPPS-em.

A miał byś może wsad z wersji AH albo ktokolwiek na forum w wersji oryginalnej ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzięki Marek jesteś kozak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.

Dzięki wsadowi od marek29 samochód odpala normalnie i rawie wszystko jest ok. Nie mogę jedynie uporać się z tymi błędami:

Address 01: Engine
   Controller: 038 906 012 AH
   Component: 1,9l R4 EDC G200SG  2827
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 31480
3 Faults Found:
00000 - End of Output
            35-00 - -
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
            P1523 - 35-10 - - - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
            P1654 - 35-00 - -

Ten pierwszy ma związek z eepromem 24c02 w sterowniku i IMMO ale co i jak nie mogę się doszukać. Dodam tylko tyle że mam kopie wszystkich eepromów 24c02 z moich sterowników i że aktualnie siedzi tam wsad z wersji HC. Po tym jak wgrałem wsad od Marka większość błędów jak i problem z przepływomierzem się rozwiązały ale tych trzech tez bym się chciał pozbyć i mieć "czysto" w zakładce ,SILNIK - BŁĘDY.

Marek jak możesz to pomóż i tym razem.

P.S. co mogę zmienić Coding: 00002 zmieniając wartość, bo w INSTRUMENTS i GATEWAY wiem.

Edytowane przez Dyoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super wielkie Dzięki.

Z tego co rozumiem wsad eeprom załatwi sprawę błędu

00000 - End of Output
            35-00 - -

Tylko nie bardzo wiem jak zmodyfikować kod używając Vagedcsuite dla pozbycia się błędów

17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
            P1523 - 35-10 - - - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
            P1654 - 35-00 - - 

Ewentualnie napisz proszę jakiego softu użyć aby tych zmian dokonać.

A z innej beczki to już dwa razy miałem sytuację że w trakcie jazdy nagle spadła moc a wskaźniku doładowania (bo mam takowy) ciśnienie dochodziło maksymalnie do 0,25-0,30 bara i koniec. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko było znów OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.08.2019 o 22:01, Dyoda napisał:

Tylko nie bardzo wiem jak zmodyfikować kod używając Vagedcsuite dla pozbycia się błędów

17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
            P1523 - 35-10 - - - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
            P1654 - 35-00 - - 

Zmodyfikujesz tylko winols.

Dnia 15.08.2019 o 22:01, Dyoda napisał:

Z tego co rozumiem wsad eeprom załatwi sprawę błędu

00000 - End of Output
            35-00 - -

Powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.

Jak zwykle wielkie dzięki faktycznie pomogło na:

00000 - End of Output
            35-00 - -

natomiast utrata mocy wywołana była przez zawór sterujący gruszką(wymieniłem).

A z tym WinOLS to robiłem podchody na samym początku przygody z modyfikacją wsadu więc może i to zdziałam. Widziałem u ciebie gdzieś że można zrobić upgrde sterownika od poduszek i pewnie to zrobię ale najpierw dokończę konwersję. Popraw mnie jeśli się mylę, jak zmienią sterownik poduszek to przekodowaniu GATEWAY na auto z AIRBAG nie będzie wywalał błędu ?

P.S. nie wiesz może co zrobić z tym czujnikiem temperatury ? bo mnie szczerze mówiąc drażni z lekka

Address 17: Instruments
   Controller: 3B0 920 827 A
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
   Coding: 04105
   Shop #: WSC 00000
   WVWZZZ3BZ3P333864     VWZ7Z0B6548470
2 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
            29-10 - Short to Ground - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dobrze, zanim się coś spierniczy przy wgrywaniu. Pytam ponieważ zdjęcie z linku nie jest już dostępne na forum.

 

17931_1.jpg

17931_2.jpg

Niestety nie zadziałało,na dodatek uwalił się kolejny sterownik i musiałem wszystko przegrać do ostatniego który mi został. Tak że dalej mam to :

17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
            P1523 - 35-10 - - - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
            P1654 - 35-00 - - 

Edytowane przez Dyoda
Aktualizacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie powie ??? A co do aktualizacji projektu to zmieniłem wsad zegarów i mam test obrotomierza i prędkościomierza po przekręceniu stacyjki "needle sweep".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.08.2019 o 21:36, Dyoda napisał:

P.S. nie wiesz może co zrobić z tym czujnikiem temperatury ? bo mnie szczerze mówiąc drażni z lekka

 Address 17: Instruments
   Controller: 3B0 920 827 A
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
   Coding: 04105
   Shop #: WSC 00000
   WVWZZZ3BZ3P333864     VWZ7Z0B6548470
2 Faults Found:
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
            29-10 - Short to Ground - Intermitten

Temat prosty...poczytaj.Musisz zmienić climatronic ,na taki z CAN i podciągnąć Can do zegarów.

Możesz założyć drugi czujnik temperatury do zegarów ,ale to dla mnie .....Wiesz co.

Dnia 23.08.2019 o 09:03, Dyoda napisał:

Niestety nie zadziałało,na dodatek uwalił się kolejny sterownik i musiałem wszystko przegrać do ostatniego który mi został. Tak że dalej mam to :

Nie da się uwalić EDC15.

Jeżeli używasz MPPS ,to przed zapisem o opcjach zaznacz "wolny zapis" i wszystko uratujesz.

W przypadku Twojego auta tylko "na stole" .

Czyli ECU po kablu do interfejsu.W aucie może się nie udać.

Dnia 21.08.2019 o 21:36, Dyoda napisał:

Widziałem u ciebie gdzieś że można zrobić upgrde sterownika od poduszek i pewnie to zrobię ale najpierw dokończę konwersję. Popraw mnie jeśli się mylę, jak zmienią sterownik poduszek to przekodowaniu GATEWAY na auto z AIRBAG nie będzie wywalał błędu ? 

Będzie wywalało.Musiałbyś mieć sterownik AIR od audi ,a on nie pasuje do poduch.

Dnia 21.08.2019 o 21:36, Dyoda napisał:

A z tym WinOLS to robiłem podchody na samym początku przygody z modyfikacją wsadu więc może i to zdziałam

Mi z tym programem też do końca się nie udało.

Napisz do kolegi z forum - miałeś w linku do mojego tematu .

Jemu się udało ,może Ci przerobi wsad.

Ja mam B5 fl ,o tamtym temacie zapomniałem.

1 minutę temu, marek29 napisał:

Widziałem u ciebie gdzieś że można zrobić upgrde sterownika od poduszek i pewnie to zrobię ale najpierw dokończę konwersję. Popraw mnie jeśli się mylę, jak zmienią sterownik poduszek to przekodowaniu GATEWAY na auto z AIRBAG nie będzie wywalał błędu ? 

Będziesz miał tylko kontrolkę poduch w zegarach (po CAN)

Błąd w ECU Crash nadal pozostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Marek

Wow nie żebym narzekał ale nie ma tu nikogo po za tobą ?!

2 godziny temu, marek29 napisał:

Możesz założyć drugi czujnik temperatury do zegarów ,ale to dla mnie .....Wiesz co. 

Wybacz ale nie znam cię i nie wiem co ci po głowie chodzi.

Co do sterownika to nie używam MPPS-a ale zamierzam kupić tylko na eBay-u jest tego tyle że nie wiem który bądz czym się kierować. Faktycznie jak programowałem moim kabelkiem GALLETTO 1260 na stole to zawsze było dobrze, a jak w aucie to już wiesz że dwa  razy wywaliło błąd zapisu. Czekam na podstawkę do AM29F400 do programatora to będę mógł ożywić te sterowniki, za które dałem 20€ od sztuki już z wysyłką na eBay-u więc tragedii nie ma.

2 godziny temu, marek29 napisał:

Jeżeli używasz MPPS ,to przed zapisem o opcjach zaznacz "wolny zapis" i wszystko uratujesz.

Cenna wskazówka dzięki.

2 godziny temu, marek29 napisał:

Temat prosty...poczytaj.Musisz zmienić climatronic ,na taki z CAN i podciągnąć Can do zegarów.

A mógł byś napisać jak oszczędzę sobie godzin szukania a zdaję się że Ty wiesz.

Co do forum to mam niesmak bo sam prę lat temu byłem mocno aktywny na innym forum nie związanym z motoryzacją i choć 20-sta osoba pytała mnie o to samo to zawsze starałem się pomóc. Ponieważ wiem, że początki są trudne i nawet proste rzeczy mogą być na początki niezrozumiałe i zawiłe, a jak już pisałem to przygodę z motoryzacją zacząłem trochę  ponad 2,5 roku temu.

Nie zrozum mnie źle, ale jestem Ci bardzo wdzięczny za pomoc (jak jakimś dziwnym trafem się spotkamy ja stawiam) bo na pewno cześć problemów zajęła by mi dłużej a cześć pewnie by nadal istniała.

Myśląc logicznie mam passata pomogą mi na forum passata a po za twoją pomocą najwięcej dowiedziałem się z forów golfa audi i zagranicznych.

I szczerze mówiąc gdybym nie miał cząstki nadziei że pomożesz albo że będzie cisza w eterze to bym sobie darował fatygę pisania tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2019 o 22:18, Dyoda napisał:

Możesz założyć drugi czujnik temperatury do zegarów ,ale to dla mnie .....Wiesz co. 

Chodziło mi że to trochę robienie dziadostwa.

Jeżeli wszystko co do tej pory zrobiłeś w swoim samochodzie jest na zasadzie "jak fabrycznie" ,to zamiast zakładać drugi czujnik temperatury zewnętrznej lepiej

założyć climatronic z FL.Będzie jak fabrycznie.

Dnia 27.08.2019 o 22:18, Dyoda napisał:

 

Co do sterownika to nie używam MPPS-a ale zamierzam kupić tylko na eBay-u jest tego tyle że nie wiem który bądz czym się kierować

Tutaj Ci nie pomogę.

Ciężko po wyglądzie ocenić jakość "ryżowego" interfejsu.

Mam znajomego który sprowadza fejsy.Zawszę kupuję od niego.

Dnia 27.08.2019 o 22:18, Dyoda napisał:

A mógł byś napisać jak oszczędzę sobie godzin szukania a zdaję się że Ty wiesz.

Też nie mogę zlokalizować tego wątku.

Ja tego nie przerabiałem ponieważ miałem ręczną klimę.

Pozdrawiam

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności