Miksior Zgłoś #1 Napisano 30 Czerwca 2019 Witam serdecznie Przymierzam sie do zmiany samochodu z mojego leciwego juz paska B5 i zakochalem sie w VW CC - mega podoba mi sie sylwetka tego auta, wiem ze mechanicznie to glownie jest to passat b7, jednak mam kilka pytan do uzytkownikow tego samochodu bo dla mnie to dosc powazny zakup i nie chcialbym utopic kasy lecz miec samochod na lata i jednak kupic go sercem Jesli chodzi o silnik to szukam 2.0 tdi w manualu (nie jestem przekonany do automatow, wiem ze jak cos poleci to koszta zaczynaja sie od 5 w gore, a jednak te samochody maja nalatane 150-250 tys (a przynajmniej tyle podaja przebieg w ogloszeniach)). Rozgladam sie za wersja 177km natomiast jest ich bardzo malo (prawie wszystkie 177 to juz DSG), znacznie latwiej znalesc wersje 140 km. Podpowiedzcie prosze na co zwrocic uwage przy kupnie auta? Jak dotad jezdzilem swoim paskiem b5 w dieslu, oraz passatem B6 mojego taty (2.0 140 km). Zdaje sie ze CC wychodzily juz tylko w CR? nie na pompowtryskach? B6 mialy tendencje do gnicia - CC tez maja tak slaba blache? (gdy ogladalem z tata paski b6 to na 4 sztuki kazda miala widoczna rdze). Jak spalanie? tez przyzwoite ze mozna zamknac sie w 6 litrach? Jak wyglada utrzymanie auta? Co jest takim kosztownym "kamieniem milowym" czego nie przeskoczymy jak dwumasa co okolo 200 tys km? Turbo? moze cos innego? Jesli chodzi o moj B5 to duzo rzeczy naprawialem sam (osprzet silnika typu alternator, napinacze paska, kompletne zawieszenie, uklad hamulcowy) pewnie w CC juz bedzie gorzej z naprawami samemu. Moze jakies drogie inne typowe bolaczki? Jak sie sprawuje to DCC (dopasowujace zawieszenie)? jest to awaryjna sprawa? jak z czesciami zawieszenia? Standard czy przez to ze jest to skladowa automatycznego systemu cena jest kilkukrotnie wyzsza? Moze ktores konkretnie silniki (sa 140 konne, 170 oraz 177) sa szczegolnie nieudane badz udane? Bede wdzieczny za kazda rade odnosnie tego o co spytalem oraz tego jak szukac samochodu, nie wiem czy w dzisiejszych czasach w nowszych samochodach (czyli po 2012) juz warto patrzec na przebieg podany w ogloszeniu czy nadal to moze byc wartosc wpisana z palca... Ktore elementy wyposazenia warto miec? Wiecie - w moim B5 to luksusow nie mialem, manualna klima i... to by bylo na tyle Zerkalem tez na klasycznego passata b7 - tutaj ceny podobnej wersji i silnika sa z reguly 5-10 tys nizsze, wynika to pewnie z faktu ze CC jest znacznie mniej na rynku i za samo nadwozie trzeba tyle doplacic Pozdrawiam. Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xydeify Zgłoś #2 Napisano 1 Lipca 2019 Zawieszenie tańsze niż w B5 utrzymanie w manualu na niskim poziomie, pamiętać o oleju i filtrach. W moim mniemaniu , koszty utrzymania tego pojazdu w porównaniu do samochodów tego segmentu innych marek wychodzi bardzo w porzadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #3 Napisano 3 Lipca 2019 Dnia 1.07.2019 o 11:54, xydeify napisał: Zawieszenie tańsze niż w B5 Przy DCC to nie takie tańsze Jeden amortyzator 750-1000 zł. W serwisie jeszcze drożej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #4 Napisano 3 Lipca 2019 2 godziny temu, Albercik napisał: Przy DCC to nie takie tańsze Jeden amortyzator 750-1000 zł. W serwisie jeszcze drożej Mam od 2010 i nic do roboty jak wychodzi co roku na przeglądach... A komfort jazdy bajka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #5 Napisano 3 Lipca 2019 2 godziny temu, Dreyfus napisał: Mam od 2010 i nic do roboty jak wychodzi co roku na przeglądach... A komfort jazdy bajka Ja nie mówię , że to złe jest. Napisałem tylko, że jak już się spitoli, to wychodzi drożej, jak cały wielowahacz do B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #6 Napisano 3 Lipca 2019 Nie wiem ile teraz do b5 kosztuje zawiasów do b6 wychodzi 4 tysie ale jak zaś na 10 lat przynajmniej starczy nie ma źle ? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miksior Zgłoś #7 Napisano 4 Lipca 2019 a silniki? Jest jakas roznica miedzy wersjami np z 2012 roku a rokiem 2014? wychodzily wersje 140, 170 i 177 KM, jakies wieksze roznice? poluje w wersje 170 bo 177 z tego co ogladam wychodzily od 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #8 Napisano 4 Lipca 2019 Ja mam teraz 170KM z MY2013 i jest spoko, choć trochę głośny jest w stosunku do mojego 140KM z MY2008. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #9 Napisano 6 Lipca 2019 Dnia 30.06.2019 o 12:16, Miksior napisał: jak dwumasa co okolo 200 tys km? Turbo? Na to tez jest lekarstwo, wystarczy nie jezdzic na niskich obrotach i dwumasa wytrzyma grubo ponad 200 tysięcy bez dotykania i sam jestem tego przykładem Co do turbo tez wystarczy co i raz je przedmuchać na drodze oraz nie gasić od razu auta a i na zimnym nie piłować to turbawka też przeżyje silnik. Wszystko kwestia tego jak poprzedni właściciel używał auto. O ile dwumas to się da łatwo sprawdzić przy zakupie tak turbiny już nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10 Napisano 6 Lipca 2019 Godzinę temu, boroskym napisał: O ile dwumas to się da łatwo sprawdzić przy zakupie tak turbiny już nie. Dlatego u mnie przy pierwszym serwisie po zakupie, robiłem zawór dv na nowszy typ ogólnie łańcuszek i osprzęt, wyszło że w turbo lata ta stopka która je trzyma i mimo że turbo niby sprawne ale przez to nie jest ok wleciało inne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach