Skocz do zawartości
Miksior

VW CC - model po 2012 - utrzymanie/zakup

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Przymierzam sie do zmiany samochodu z mojego leciwego juz paska B5 i zakochalem sie w VW CC - mega podoba mi sie sylwetka tego auta, wiem ze mechanicznie to glownie jest to passat b7, jednak mam kilka pytan do uzytkownikow tego samochodu bo dla mnie to dosc powazny zakup i nie chcialbym utopic kasy lecz miec samochod na lata i jednak kupic go sercem :D

Jesli chodzi o silnik to szukam 2.0 tdi w manualu (nie jestem przekonany do automatow, wiem ze jak cos poleci to koszta zaczynaja sie od 5 w gore, a jednak te samochody maja nalatane 150-250 tys (a przynajmniej tyle podaja przebieg w ogloszeniach)). Rozgladam sie za wersja 177km natomiast jest ich bardzo malo (prawie wszystkie 177 to juz DSG), znacznie latwiej znalesc wersje 140 km. Podpowiedzcie prosze na co zwrocic uwage przy kupnie auta? Jak dotad jezdzilem swoim paskiem b5 w dieslu, oraz passatem B6 mojego taty (2.0 140 km). Zdaje sie ze CC wychodzily juz tylko w CR? nie na pompowtryskach? B6 mialy tendencje do gnicia - CC tez maja tak slaba blache? (gdy ogladalem z tata paski b6 to na 4 sztuki kazda miala widoczna rdze). Jak spalanie? tez przyzwoite ze mozna zamknac sie w 6 litrach?

Jak wyglada utrzymanie auta? Co jest takim kosztownym "kamieniem milowym" czego nie przeskoczymy jak dwumasa co okolo 200 tys km? Turbo? moze cos innego? Jesli chodzi o moj B5 to duzo rzeczy naprawialem sam (osprzet silnika typu alternator, napinacze paska, kompletne zawieszenie, uklad hamulcowy) pewnie w CC juz bedzie gorzej z naprawami samemu. Moze jakies drogie inne typowe bolaczki?

Jak sie sprawuje to DCC (dopasowujace zawieszenie)? jest to awaryjna sprawa? jak z czesciami zawieszenia? Standard czy przez to ze jest to skladowa automatycznego systemu cena jest kilkukrotnie wyzsza? 

Moze ktores konkretnie silniki (sa 140 konne, 170 oraz 177) sa szczegolnie nieudane badz udane?

Bede wdzieczny za kazda rade odnosnie tego o co spytalem oraz tego jak szukac samochodu, nie wiem czy w dzisiejszych czasach w nowszych samochodach (czyli po 2012) juz warto patrzec na przebieg podany w ogloszeniu czy nadal to moze byc wartosc wpisana z palca...

Ktore elementy wyposazenia warto miec? Wiecie - w moim B5 to luksusow nie mialem, manualna klima i... to by bylo na tyle

Zerkalem tez na klasycznego passata b7 - tutaj ceny podobnej wersji i silnika sa z reguly 5-10 tys nizsze, wynika to pewnie z faktu ze CC jest znacznie mniej na rynku i za samo nadwozie trzeba tyle doplacic

Pozdrawiam. Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie tańsze niż w B5 :D utrzymanie w manualu na niskim poziomie, pamiętać o oleju i filtrach. W moim mniemaniu , koszty utrzymania tego pojazdu w porównaniu do samochodów tego segmentu innych marek wychodzi bardzo w porzadku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.07.2019 o 11:54, xydeify napisał:

Zawieszenie tańsze niż w B5 :D

Przy DCC to nie takie tańsze :P Jeden amortyzator 750-1000 zł. W serwisie jeszcze drożej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Albercik napisał:

Przy DCC to nie takie tańsze :P Jeden amortyzator 750-1000 zł. W serwisie jeszcze drożej :P

Mam od 2010 i nic do roboty jak wychodzi co roku na przeglądach... A komfort jazdy bajka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dreyfus napisał:

Mam od 2010 i nic do roboty jak wychodzi co roku na przeglądach... A komfort jazdy bajka

Ja nie mówię , że to złe jest. Napisałem tylko, że jak już się spitoli, to wychodzi drożej, jak cały wielowahacz do B5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile teraz do b5 kosztuje zawiasów do b6 wychodzi 4 tysie ale jak zaś na 10 lat przynajmniej starczy nie ma źle ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a silniki? Jest jakas roznica miedzy wersjami np z 2012 roku a rokiem 2014? wychodzily wersje 140, 170 i 177 KM, jakies wieksze roznice? poluje w wersje 170 bo 177 z tego co ogladam wychodzily od 2014

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz 170KM z MY2013 i jest spoko, choć trochę głośny jest w stosunku do mojego 140KM z MY2008.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2019 o 12:16, Miksior napisał:

jak dwumasa co okolo 200 tys km? Turbo?

Na to tez jest lekarstwo, wystarczy nie jezdzic na niskich obrotach i dwumasa wytrzyma grubo ponad 200 tysięcy bez dotykania i sam jestem tego przykładem :) Co do turbo tez wystarczy co i raz je przedmuchać na drodze oraz nie gasić od razu auta a i na zimnym nie piłować to turbawka też przeżyje silnik. Wszystko kwestia tego jak poprzedni właściciel używał auto.  O ile dwumas to się da łatwo sprawdzić przy zakupie tak turbiny już nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, boroskym napisał:

O ile dwumas to się da łatwo sprawdzić przy zakupie tak turbiny już nie. 

Dlatego u mnie przy pierwszym serwisie po zakupie, robiłem zawór dv na nowszy typ ogólnie łańcuszek i osprzęt, wyszło że w turbo lata ta stopka która je trzyma i mimo że turbo niby sprawne ale przez to nie jest ok wleciało inne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności