Skocz do zawartości
nico851

Kontrolki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj żona pojechała samochodem i na autostradzie wyskoczyła jej na desce taka o to choinka 

received_531579437378436.jpeg

Czy spotkał się ktoś z czymś takim co mogło się wydarzyć? Wiadomo auto trzeba podpiąć do kompa ale fizycznie jeszcze auta nie mam bo jeszcze nie wróciło. I dla tego pytam czy ktoś się spotkał z owym problemem bo nie wiem czy może tak wrócić... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsyłam logi z VCDS:

Adres 03: ABS/hamulce        Plik etykiet: 3AA-614-109.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3AA 614 109 BK    HW: 3AA 614 109 BK
   Komponent: J104   C2 450M VDD9 0024  
   Weryfikacja: --H07---    Numer seryjny: 00000006143473
   Kodowanie: 0003513
   Kod serwisu: WSC 05311 000 00000
   VCID: 77FD5DDE06CD42FC10-8022

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00287 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny prawy (G44) 
            008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00111000
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 1
                    Przebieg: 217188 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2013.11.19
                    Czas: 07:34:29

             Ramka zamrożona:
                    Prędkość: 128.0 km/h
                    Wartość Hex: 0x0000
                    Bity binarnie: 00000000 00000000
                    Napięcie: 12.50 V
                    Bity binarnie: 00011111
                    Zliczanie: 27
                    Wartość Hex: 0x0000

01325 - Sterownik układu kontroli ciśnienia w oponach (J502) 
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01100100
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 8
                    Wew.licznik błędów: 217
                    Przebieg: 217188 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2013.11.19
                    Czas: 07:34:39

             Ramka zamrożona:
                    Prędkość: 115.0 km/h
                    Wartość Hex: 0x0001
                    Bity binarnie: 00000000 00000000
                    Napięcie: 13.00 V
                    Bity binarnie: 00011111
                    Zliczanie: 191
                    Wartość Hex: 0x0000

00287 - Układ ABS; czujnik prędkości koła; tylny prawy (G44) 
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00111000
                    Priorytet błędu: 1
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 1
                    Przebieg: 217188 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2013.11.19
                    Czas: 07:34:29

             Ramka zamrożona:
                    Prędkość: 128.0 km/h
                    Wartość Hex: 0x0000
                    Bity binarnie: 00000000 00000000
                    Napięcie: 12.50 V
                    Bity binarnie: 00011111
                    Zliczanie: 27
                    Wartość Hex: 0x0000

Oraz taki błąd:

 

Adres 55: Zasięg świateł (J745)       Plik etykiet:. 5M0-907-357-V3.clb
   Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 F    HW: 7L6 907 357 C
   Komponent: AFS-ECU       H04 0111  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: --------------
   Kodowanie: 029200000B000200
   Kod serwisu: WSC 05311 115 00000
   Zbiór danych ASAM: EV_HeadlRegulVWAFSPt 002016
   ROD: EV_HeadlRegulVWAFSPt_VW46.rod
   VCID: 377D9DDE8E4D82FCD0-8062

   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 3D0 941 329 B    HW: 3D0 941 329 B  Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
   Komponent: LeiMo links  H04 0012 
   Kodowanie: 230000

   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 3D0 941 329 B    HW: 3D0 941 329 B  Plik etykiet: 3D0-941-329.CLB
   Komponent: LeiMo rechts  H04 0012 
   Kodowanie: 230000

Znaleziono 1 błąd:
13705987 - Magistrala danych 
          U1123 00 [137] - odebrana wartość usterki
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie
przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 8
                    Wew.licznik błędów: 217
                    Przebieg: 217188 km
                    Data: 2019.06.29
                    Czas: 07:34:28
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na usterkę elektryczną. Ale ciężko dokładnie powiedzieć - ilość błędów, które się pojawiły w tym samym momencie jest zaskakująca. Wygląda to trochę jak usterka czujnika ABS (wtedy wywali ręczny i wspomaganie), ale dlaczego w Xenonie masz błąd jednocześnie to nie wiem. Chyba, że masz Xenon skrętny to może być to powiązane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam bixenony sekretne. Czytałem gdzieś podobny problem i wychodzi że czujnik ABS jeżeli ma awarie to nie działa dużo rzeczy ABS ESP start stop, auto hold i pewnie wychodzi że światła też są powiązane. Pytanie czy ja tak mogę jeździć bo mamy weekend a potrzebuje się poruszać samochodem...??? Dodam że błędy się skasowały ale przy hamowaniu czuje ABS i zaraz na nowo wyskakują te błędy i już wtedy hamuje normalnie no ale błędy świecą... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy się kasują, bo auto, dopóki stoi, nie wie, że ma walnięty czujnik. Jak naciskasz na hamulec - auto myśli, że jedno koło się nie kręci i zaczyna pulsować hamulcem. Jednak koło nadal się nie kręci, więc się poddaje i wywala błąd. Widząc błąd - auto nie hamuje normalnie, bo nie działa układ ABS, więc trochę ryzykowne przy nagłym hamowaniu.

Czy możesz jeździć? Dopóki nie świeci Ci się nic na czerwono - możesz jeździć warunkowo. Ale radzę jak najszybciej to naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię jutro się zabieram za to tylko mam jeden dylemat jak sprawdzić czy to czujnik czy może piasta ta magnetyczna ponoć ona też może być winna. Nie chce na darmo wywalać kasy w błoto. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że gdyby padł czujnik sam w sobie to byś miał błąd braku sygnału, a nie niezrozumiałego sygnału. Ale to już tylko moje domysły, więc nie umiem Ci odpowiedzieć wiążąco. Ja bym zamienił czujniki stronami i zobaczył czy błąd będzie na tym samym kole (piasta) czy na drugim (czujnik).

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię. Czujnik może i da się przełożyć ale piasty już nie. Ale przynajmniej czujnik wyeliminuje. Dzięki kolego za odpowiedzi. Przynajmniej jeden coś pomógł:) pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, nico851 napisał:

Przynajmniej jeden coś pomógł:)

Wiesz, niektórzy mają życie poza Forum, a ta garstka, która go nie ma - nie koniecznie musi się znać na danym zagadnieniu. Ja też przypadkiem dzoś jestem, bo jest taki upał, że ledwo żyję i mi się nudzi. Forum to nie zgraja mechaników, którzy tylko czekają, aż im zadasz pytanie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kicha czujniki są prawe i lewe i nie da się ich przełożyć aby wyeliminować czy jest czujnik uszkodzony i teraz pojęcia nie mam czy kupić czujnik czy piaste .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co tańsze?

Albo kup czujnik używany za parę zł i sprawdzisz.

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Zależało mi aby części mi doszły dzisiaj więc zamówiłem piaste i chciałem również czujnik ale czujnika nie było tylko był by na jutro więc zamówiłem samą piaste złożyłem do kupy wszystko i powiem że jak na razie wszystko śmiga jak należy. Zobaczmy co będzie dalej ale myślę że to była piasta winowajcą, bo ta obwódka magnetyczna była już strasznie skorodowana i kawałek gdzieś tam odpadł. Także mam nadzieję że będzie hulać... Kolego Albercik twoje przepuszczenia nie poszły w las:) dzięki raz jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Ogólnie - oczywiście, że piastę mógł szlag trafić, choć najczęściej padają czujniki. A dokładniej nie padają, tylko sie brudzą. Czasem wystarczy je przeczyścić i też działają dalej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie Panowie. Minął coś ponad rok od momentu kiedy założyłem wyżej wymieniony temat. I ponad rok temu wymieniłem piaste w tylnym prawym kole. Powiedzcie czy możliwe jest to że w lekko ponad rok elektromagnes na piascie szlak trafił? Bo znowu zaświeciły mi się te same kontrolki. Pierwsza myśl pewnie to samo tylko w drugim kole. Podłączyłem komputer i masz dalej to samo... Ten sam błąd to samo koło i te same kontrolki... Możliwe jest to że w takim czasie by to padło? Czy może czujnik tym razem...? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mało prawdopodobne. Ja bym zaczął od sprawdzenia dokładnie wiązki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązki, znaczy przewód który idzie do czujnika ABS mam rozumieć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozebrałem prawą stronę zdjąłem piaste i wygląda jak nowa więc piasta tu nie jest problemem. Przejrzałem przewód który idzie do czujnika wydaje się być ok, a przejrzałem go pod nadkole do miejsca gdzie wchodzi już głębiej więc nie ma możliwości go dalej obejrzeć. Zostaje czujnik. Innego pomysłu nie mam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności