Skocz do zawartości
Albercik

2.0TDI CFGB - 1000 obr/min, nie działa start-stop

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Pierwszy dzień jeżdżenia nowym nabytkiem i pierwsze pytanie/problem. Wczoraj wieczorem przejechałem spory kawałek po odebraniu auta (ok. 35 km) z czego 20 po drodze ekspresowej, nie żałując ropy. Wszystko git. Ostatnie 15 km - jazda przez miasto, wszystko git.

Dziś rano, wyjeżdżam spod domu, silnik ma 1000 obr/min na postoju, spalanie 1.3 L/h. Start-stop nie mógł działać bo zimny silnik. Zawiozłem dziecko do przedszkola, odpalam, przejechałem kawałek do dentysty - wszystko w normie. Wyjeżdżam od dentysty - znowu 1000 obr/min. Ponieważ obok mam drogę ekspresową - wjechałem na nią i but. Zjechałem 10 km dalej i wszystko w normie. przejechałem z trzy km przez miasto - znowu 1000 obrotów. I tak cały czas, aż do pracy (jakieś 12 km). Start-stop pokazuje tylko przekreślone A i nie wyłącza silnika. Wentylator na chłodnicy wyje jakby miał odlecieć.

W CBAB, gdy wypalał się DPF, oprócz podniesionych obrotów, słychać było też takie szuranie/grzechotanie z silnika jak się dodało gazu na luzie. Tutaj nie ma tego dźwięku. Dobry znajomy mówi, że te silniki mogą tak mieć, że zależnie od zapotrzebowania na klimę/grzanie, temperaturę, fazę księżyca - mogą po prostu podnieść sobie obroty. Dla pewności wyłączyłem klimatyzację (o zgrozo - przy 34. st. na dworze), ale nic to nie zmieniło.

Zajrzałem do ECU celem sprawdzenia filtra DPF. Oto rezultat:
1027688951_2019-06-26(2).thumb.png.47362f954a1dc11308a2d3c81dee44ab.png

Jest czym się przejmować? Trochę lipa, żeby tak chodził cały czas bo albo się ugotuje, albo (przynajmniej) skopci cysternę paliwa...

Z góry dzięki za pomysły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie ma się czemu dziwić, mam aktualnie to samo. Obroty się podnoszą bo klimatyzacja chodzi jak szalona i zapotrzebowanie na energię jest duże, stąd wskazówka obrotomierza na 1000-1300obr/min. Sam czasem dostaję głupawki, czy DPF się aktualnie wypala, czy też nie ale radzę sobie z tym podchodząc do rury wydechowej, bo jak się wypala to czuć też charakterystyczny zapach spalin. Start& Stop nie włączy ci się także jak jest zbyt gorąco w kabinie w stosunku do nastawionej temperatury, bo silnik musi napędzać sprężarkę klimy. Ten system działa nie tylko odczytując temp. silnika ale również temp. w kabinie. Ma być spełnionych wiele czynników. wyobraź sobie, że stoisz w korku i S&S wyłącza samochód a po chwili sauna w kabinie. Także tu wiele czynników jest do spełnienia (odnośnie działania S&S). Podsumowując: wg mnie wszystko jest ok.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ale że przy wyłączonej klimie jest tak samo?

Jaki zapach masz na myśli? W B6 przy wypalaniu mi śmierdzi takim jakby plastikiem palonym, ale to spod maski czuć, a nie z rury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie - da się sprawdzić VCDS czy jest aktywna procedura wypalania DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Albercik napisał:

Hmm, ale że przy wyłączonej klimie jest tak samo?

Jaki zapach masz na myśli? W B6 przy wypalaniu mi śmierdzi takim jakby plastikiem palonym, ale to spod maski czuć, a nie z rury.

Mam na myśli charakterystyczny zapach z rury wydechowej TYLKO podczas wypalania DPFa. Włączona klimatyzacja nie ma tu nic do rzeczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, grabson7 napisał:

Mam na myśli charakterystyczny zapach z rury wydechowej TYLKO podczas wypalania DPFa

Będę musiał zbadać ten zapach. Sprawdziłem wczoraj w blokach pomiarowych, że mimo 1000 rpm - nie ma aktywnego żądania regeneracji filtra. Dodatkowo rozmawiałem ze znajomym, który ma bardzo młodą Skodę z podobnym silnikiem i mówi, że też tak ma - jak jest mega gorąco, albo mega zimno - auto trzyma 1000 rpm i nie chce spaść do normalnych.

Czyli, wygląda na to, że wszystko w normie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Albercik napisał:

Będę musiał zbadać ten zapach. Sprawdziłem wczoraj w blokach pomiarowych, że mimo 1000 rpm - nie ma aktywnego żądania regeneracji filtra. Dodatkowo rozmawiałem ze znajomym, który ma bardzo młodą Skodę z podobnym silnikiem i mówi, że też tak ma - jak jest mega gorąco, albo mega zimno - auto trzyma 1000 rpm i nie chce spaść do normalnych.

Czyli, wygląda na to, że wszystko w normie :)

Na pewno jest w normie, nie przejmuj się tym bo się będziesz tylko wkur...a samochód ma być dla Ciebie a nie Ty jego niewolnikiem. I żebyś nie myślał, że olewam wypalanie. Ja bardzo pilnuję tego i jak zauważam wypalanie to rzadko kiedy muszę przerwać ten proces.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, grabson7 napisał:

nie przejmuj się tym bo się będziesz tylko wkur...a samochód ma być dla Ciebie a nie Ty jego niewolnikiem

Heh, po B6, z którym działy się różne rzeczy przy wypalaniu filtra - jestem deczko przewrażliwiony ;)

 

Wkurza mnie zaś, że nie zapala się kontrolka na desce w czasie wypalania filtra. IMO powinna się świecić ikonka DPF na zielono i od razu by było wiadomo, że trzeba pocisnąć na obwodnicę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, grabson7 napisał:

Na pewno jest w normie

Dziś znacznie chłodniej - od rano auto chodziło jak zegarek, gasło na każdym skrzyżowaniu. Miałeś rację :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jak jest gorąco to te obroty se podnosi. Swoją drogą dobrze że trafiłem na ten temat bo też myślałem że DPF się ciągle wypala a start stop mam na stałe wylaczony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Patryk211088 napisał:

U mnie też jak jest gorąco to te obroty se podnosi. Swoją drogą dobrze że trafiłem na ten temat bo też myślałem że DPF się ciągle wypala a start stop mam na stałe wylaczony

Ja akurat mam na stałe wyłączony, zresztą sam to robiłem VCDS-em i jestem z tego bardzo zadowolony.

Edytowane przez grabson7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaczynajmy kolejnej dyskusji o S/S, bo będzie temat rzeka. Jak odkąd mam go na stałe w aucie to bardzo go cenię i nie rozumiem wyłączania go. Ale jedni nie lubią mieć S/S, a inni chcą mieć znaczek Audi na felgach w VW :P

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności