Jump to content
radekrp90

Wymiana modułów na pochodzące z B7

    Recommended Posts

    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Od jakiegoś czasu porządkuję co większe tematy na forum ale jednak najlepiej będzie to chyba zebrać w jednym miejscu.

    Rozchodzi się o przebudowanie elektryki Passata B6 na tą z Passata B7.

    Poniżej w punktach elementy i konsekwencje ewentualnie pytania. W napływie informacji będę uzupełniał pierwszy post.

    • Licznik 3AA (z B7 z BCM) lub 3C8 (z VW CC z BCM) w miejsce 3C0 (z B6 z Bordnetz) lub 3C8 (z Passata CC z Bordnetz):
      • Co zyskujemy:
        • Możliwość wyboru języka polskiego
        • Możliwość współpracy z ostatnimi systemami wspomagającymi:
          • Wspomaganie parkowania: PLA 2.0 (?),
          • Asystent pasa ruchu: Side Assist,
          • Monitorowanie ciśnienia w oponach z wyświetlaniem ciśnienia (dla modułu TPMS-High 3AA),
          • Graficzna prezentacja działania systemu Lane Assist (dla kamery 3AA)
          • Rozpoznawanie znaków (dla kamery 3AA)
          • Piktogram Light Assist
          • Możliwość zaprogramowania opcji "Ile paliwa do zatankowania" (wymagana modyfikacja EEPROM)
      • Konsekwencje:
        • Pozbawiamy się dostępu do Menu Comfort -> wymagany GW 7N0 i Moduł Komfortu 3AA
        • Brak menu Light&Vision ->wymagany BCM
        • Konieczność zmiany stanu licznika
    • Moduł komfortu 3AA w miejsce 3C0:
      • Co zyskujemy:
        • Przywrócenie Menu Comfort w liczniku 3AA
        • Pełna współpraca z Gateway 7N0 (?)
      • Konsekwencje:
        • Brak blokady kierownicy -> wymagany GW 7N0 i pompa ABS 3AA lub 3C0 _109 HW25
        • Konieczność zastosowania sterowników drzwi 4-tej generacji (?)
    • Gateway 7N0 zamiast 3C0:
      • Co zyskujemy:
        • Obsługa Menu Comfort w liczniku 3AA (?)
        • Obsługa sterowników podłączanych do szyny CAN-Extended*, dotyczy sterowników:
          • Radar tempomatu adaptacyjnego: ACC-3AA,
          • Kamera asystentów (Lane Assist, Light Assist, Sign Assist) 3AA,
          • Moduł TPMS-High-3AA z wyświetlaniem ciśnienia,
          • Asystent Pasa Ruchu - Side-Assist,
        • Obsługa zegarka z Passata B7/ VW CC (szyna LIN),
        • Obsługa alternatora LIN (dla systemu Start&Stop z B7),
        • Obsługa modułu akumulatora LIN (dla systemu Start&Stop z B7),
        • Obsługa zestawu multimedialnego Discovery Media lub Composition Media w wersji PQ (?)
        • Możliwość uruchomienia Systemu wykrywającego zmęczenie kierowcy (tzw. przerwa na kawę)**
      • Konsekwencje:
        • Błąd blokady kierownicy - konieczność zmiany okablowania***
        • ??
    • Pompa hamulcowa ABS 3AA:
      • Co zyskujemy:
        • Obsługa systemu wspomagania parkowania PLA 2.0 (?),
        • System kontroli ciśnienia w oponach, pośredni - TPMS via ABS obsługiwany z licznika,
        • Obsługa modułu hamulca postojowego EPB 3AA (?),
      • Konsekwencje:
        • Konieczność stosowania modułów GW 7N0, Komfort 3AA oraz EPB 3AA (?),
        • Wraz z modułem EPB 3AA - wymagana zmiana tunelu środkowego na pochodzący z B7/CC z dwukierunkowym przyciskiem hamulca ręcznego,
        • Błąd blokady kierownicy w przypadku braku GW 7N0  i Modułu Komfortu 3AA (?),
        • Konieczność wymiany czujników ABS dla tylnej osi na wersję z B7
        • ??
    • Kamera systemów wspomagających 3AA:
      • Co zyskujemy:
        • Obsługa systemu Lane Assist "2-giej" generacji****
        • Obsługa systemu Sign Assist (dla licznika 3AA),
        • Obsługa systemu Light Assist (dla BCM oraz licznika 3AA)
      • Konsekwencje:
        • Konieczność zastosowania Gateway 7N0
    • Sterownik koła kierownicy 5K0 953 569_ (źródło - Instrukcja Wolfe: https://forum.vw-passat.pl/topic/61040-wymiana-modułu-kierownicy-3c0953549-5k0953569😞
      • Co zyskujemy:
        • Obsługa maglownicy 3-ciej generacji
        • Obsługa Momentary Switch ->uruchamianie i wyłączanie świateł drogowych pchnięciem (manetka wraca na pozycję zerową)
      • Konsekwencje:
        • Konieczność posiadania maglownicy 3-ciej generacji (1K0 909 144 lub APA 5N1 909 144)
        • Konieczność wykonania modyfikacji wiązki połączeniowej,
        • Dla aut do roku modelowego 2007 -> konieczne zastosowanie rezystora,

    *       Dotyczy Gateway 7N0 wyposażonych w szynę CAN-Extended.
    **     Dotyczy Gateway 7N0 wyposażonych w odpowiedni software.
    ***   Wymagana pompa ABS 3C0_109 z HW25.
    **** Wymagana maglownica 3-generacji z obsługą Lane Assist -> musi być dostępny odpowiedni kanał adaptacji

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Teraz pytanie do Was - czy to ma sens?

    Pytania otwarte:

    • Montaż kamery przedniej 3AA:
      • Wymagania:
        • Licznik 3AA
          • Które 3C0 da się przeflaszować?
        • Moduł komfortu 3AA (?),
        • Gateway 7N0.
        • Jakie elementy jeszcze są brakujące?
    • Side Assist:
      • Wymagania:
        • Licznik 3AA:
          • Czy każdy licznik 3AA ma piktogram Side Assist?
        • Moduł komfortu 3AA (?),
        • Gateway 7N0.
        • Jakie elementy jeszcze są brakujące?
    • Like 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2012
    Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

    Licznik 3AA w miejsce 3C0 lub 3C8 (dotyczy tylko Passata CC na Bordnetz):

    Wymiana licznika 3C0 na 3C8 ma ten sam skutek. Dodatkowo - oprócz utraty menu Comfort - tracimy też menu Lights&Vision.

    Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

    Moduł komfortu 3AA w miejsce 3C0:

    Tak samo, jak przy wymianie GW i pompy ABS - tracimy blokadę kierownicy.

    Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

    Obsługa sterowników podłączanych do szyny CAN-Extended

    Nie każdy GW 7N0 obsługuje CAN-EXT.

    Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

    Pompa hamulcowa ABS 3AA:

    Również tracimy blokadę kolumny.

    Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

    Czy to wystarczy czy te elementy ciągną za sobą jakieś inne?

    Nie wiadomo jaki masz magiel. Zazwyczaj trzeba zmienić przekładnię, żeby uruchomić asystenta pasa ruchu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Magiel mam odpowiedni - (5N1 jeśli dobrze pamiętam, Generacja 3 czy coś w ten deseń - ogólnie ma kanał odpowiedzialny za adaptację Lane Assist oraz Park Assist).

    Co do GW 7N0 - oczywiście masz racje, musi mieć obsługę CAN-EXT ale to niejako mój skrót myślowy na początek, bo tabelka odnośnie numerów obsługujących tę linię jest w temacie odnośnie GW.

    Jeśli chodzi natomiast o licznik 3C8, z tego co pamiętam te, które były montowane w Passacie CC (czyli gdy był Bordnetz) działają w Passacie B6 z pełną obsługa Menu Komfortu. Dopiero te z VW CC są takie jak 3AA - przynajmniej tak wynika z tematu o licznikach ale może coś przekręciłem.

    To może inaczej - proszę w takim razie o uzupełnienie kolejnych punktów gdybym przeprowadzał zmiany w następujących krokach/etapach:

    • Chcę mieć obsługę CAN-EXT lub obsługę Discovery Media PQ, lub nie wiem co jeszcze wymagającego GW 7N0:
      • Zakładam GW 7N0 ->
        • Tracę Blokadę kierownicy... ale wystarczy, że ją przepinuję wiązkę i działa ale nie mam Menu Komfort?
        • Zakładając montaż najlepiej wyposażonego GW zyskuję obsługę modułów CAN-EXT
          • Mogę zamontować kamerę wielofunkcyjną 3AA?
          • Lane Assist będzie działało na maglownicy z B6 obsługującej Lane Assist?
          • Aby działało Light Assist muszę zmienić Bordnetz na BCM?
          • Aby działało Sign Assist muszę mieć odpowiedni licznik oraz RNS510 w odpowiedniej wersji?
        • Co jeszcze zyskuję?
        • Co jeszcze tracę?
        • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
      • Zmienię licznik na 3AA (lub jeśli się da zmienię oprogramowanie):
        • Aby działało Menu Komfort muszę również zmienić Moduł Komfortu?
        • Co jeszcze zyskuję?
        • Co jeszcze tracę?
        • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
      • Zmieniam Moduł Komfortu:
        • Czy blokada kierownicy zadziała bez pompy 3AA czy wystarczy GW 7N0 i odpowiednia instalacja?
        • Co jeszcze zyskuję?
        • Co jeszcze tracę?
        • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
      • Zmieniam Bordnetz na BCM:
        • Co jeszcze zyskuję?
        • Co jeszcze tracę?
        • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
      • Zmieniam pompę ABS na 3AA:
        • Co jeszcze zyskuję?
        • Co jeszcze tracę?
        • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
      • Zmieniam moduł EPB na 3AA:
        • Co jeszcze zyskuję?
        • Co jeszcze tracę?
        • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?

    Jeśli są jeszcze jakieś moduły proszę o dodawanie w postach opisów w schemat jak powyżej razem z powiązaniami z innymi modułami. Ja na koniec zrobię z tego mapę i dodam w pierwszym poście, i na koniec się to podklei.

    Każda informacja jest istotna, nawet jeśli już gdzieś o tym jest na forum, bo czasami nie sposób wszystkiego ogarnąć :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2012
    13 minut temu, radekrp90 napisał:

    Tracę Blokadę kierownicy... ale wystarczy, że ją przepinuję wiązkę i działa

    I tak i nie. Blokada zadziała tylko jak szybko wyjmiesz kluczyk ze stacyjki. Jeśli zostawisz go na chwilę w stacyjce - blokada już nie działa.

    14 minut temu, radekrp90 napisał:

    Zmienię licznik na 3AA (lub jeśli się da zmienię oprogramowanie):

    tutaj najlepiej jakby się @turek wypowiedział czy da się 3C0 flashować na 3C8/3AA.

     

    23 minuty temu, radekrp90 napisał:

    Jeśli są jeszcze jakieś moduły proszę o dodawanie w postach opisów w schemat jak powyżej razem z powiązaniami z innymi modułami.

    Jak chcesz bawić się w PLA2.0 to zapomniałeś o najważniejszym, bez którego PLA nie ruszy - moduł PDC ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    No, że trzeba zmienić moduł PDC na PLA to rozumiem, ale co jeszcze?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2012

    Nie pamiętam, przy którym komponencie, ale któryś (bcm, komfort albo epb) wymaga zmiany przycisku ręcznego na ten z B7 (przy lewarku biegów) i razem z tym - przycisk start/stop (jak masz kessy). Do tego panel z przyciskami po prawej stronie z przyciskami od PDC i park assist. Krótko mówiąc: przekładka tunelu na B7.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    To przy EPB-3AA + ABS-3AA - przynajmniej tyle wynika z forum.

    Widzę, że zainteresowanie tematem jest "ogromne" :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2012

    I tak musisz ABS zmienić do tego moda, więc ciśniemy na grubo.

    Ja ostatnio zrobiłem podobnego moda - chciałem mieć PLA2.0 żeby mieć OPS360 więc... kupiłem B7 i teraz go powoli doposażam ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Nie ja nie chcę zakładać PLA 2.0 (jak już to PLA 1.5 bo zagra na modułach z B6 jakie już mam). Temat powstał, bo chcę zebrać wszystko w jedno miejsce - jedyne nad czym myślałem to kamera 3AA z Lane Assist i Light Assist ale ilość elementów do wymiany sprawia, że w moim odczuciu jest to totalnie bez sensu i już wolałbym założyć ACC jako królik doświadczalny, bo już jedno CAXA w Rosji jeździ z ACC :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2007

    żeby w ogóle była blokada kierownicy na module komfortu i GW z B7 musi być pompa ABS 3C0 z minimum HW025

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006
    Dnia 30.06.2019 o 11:52, Albercik napisał:

    I tak i nie. Blokada zadziała tylko jak szybko wyjmiesz kluczyk ze stacyjki. Jeśli zostawisz go na chwilę w stacyjce - blokada już nie działa.

    Po przepinowaniu blokady, zmianie komfortu na 3aa, gw 7n0 z pompą min 3c0xxx109?

     

    Do pompy 3aa potrzeba wymienić czujniki abs na tylnych kołach, zmiana jest w wiązce, pompa siedzi niżej, trzeba ją podwyższyć żeby pod przewody hamulcowe pasowała, sterownik EPB na 3aa i panel przycisków z B7.

    Do dyskusji podpiąłbym jeszcze moduł kiery zintegrowany ze zwijakiem 5k0 oraz sterowniki drzwi 4gen i magiel 3 gen.

    Edited by Wolfe

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    @Wolfe Precyzyjniej - co i dlaczego :)

    O czujnikach zapomniałem w przypadku pompy ABS.

    Teraz kwestia pompy 3C0_109 z HW25 -> potrzebna jest zmiana kodowania aby działała blokada czy zwyczajnie działa? Po prostu mamy GW 7N0, Moduł Komfortu 3AA i pompę ABS 3C0_109 HW25 i śmiga?

    Magiel 3gen to roczniki 2008+ z tego co pamiętam.

    Jeśli chodzi o sterowniki drzwi - tego nie znalazłem.

    Moduł kierownicy również proszę o wyjaśnienie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2007

    Pompy od 3c0_109M mają HW025. Nawet jak pompa jest niezakodowana to blokada zaczyna działać. No i oczywiście ELV tez trzeba w kostce delikatnie zmodyfikować ale o tym już było wyżej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006

    Moduł kierownicy to ten co już masz u siebie, te co słysz pod koniec produkcji B6. Co do reszty w wolnej chwili napiszę coś od siebie.

    Zmiana w ELV

     

     

    D992DC54-C0B0-4B35-976F-D604794899F0.jpeg.38c6610ae8f30dee3182da7d62ae78ad.jpeg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB) DSG
    Rok prod: 2012
    20 minut temu, Wolfe napisał:

    Zmiana w ELV

    Ale przy takim podłączeniu blokada nie będzie działała normalnie na pompie 3C0. Dopiero na pompie 3AA z komfortem 3AA.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2007

    Albercik przy takiej zmianie będzie działała ale pompa 3C0 musi mieć HW025 o czym pisałem wyżej. Sprawdzone na moim aucie 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Czy w takim wypadku wymaga się czegoś jeszcze od samej pompy (zmiany kodowania, dodatkowej ponownej adaptacji)?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2007

    Radekro90 tyle co w instrukcji Daku o wymianie pompy. Jak już jest w aucie taka pompa to nic nie trzeba robić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    @Albercik @CULTUS3 @Wolfe Dziękuję za dotychczasową dyskusję i pomoc w temacie.

    Uzupełniłem pierwszy post i dodałem znaki zapytania w niepewnych miejscach.

    Do tego proszę o wyjaśnienie zapoczątkowanych tematów, tutaj pytanie do @Wolfe, który zapoczątkował je:

    -> Kiedy trzeba mieć moduły drzwi 4-gen? Wymaga tego Moduł Komfortu 3AA czy wynika to z czegoś innego?
    -> Pisząc o module kierownicy 5K0 masz na myśli manetki z tzw. miękkim włączaniem świateł drogowych (bez pozycji stabilnej w położeniu świateł drogowych)? To moduł stosowny od (chyba) października 2009 i w np.: w moim B6 tego nie ma, chyba że piszesz o czymś innym. Jeśli chodzi o coś innego proszę o info o co dokładnie chodzi (jak pamiętam było coś jeszcze z czujnikiem skrętu ale może mylę)
    -> Co z maglownicą gen-3? Jakie wymagania i konsekwencje? Jedyne co wiem/pamiętam to że jest potrzebna dla Lane Assist oraz Park Assist.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 177KM (CFGC) DSG
    Rok prod: 2005

    Moduł kierownicy  5K0   to moduł, a manetki to manetki, .....2 osobne części

    manetki z momentary swich lub bez , z Assistance button lub bez 

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy