Skocz do zawartości
radekrp90

Wymiana modułów na pochodzące z B7

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, CULTUS3 napisał:

Możliwe, najciekawsze jest to że z immo (25) da się połączyć a to ta sama puszka.

Wcale nie dziwne - IMMO nie potrzebuje informacji ze stacyjki, tylko terminal 15. Inaczej byłoby to nielogiczne. Jak wsadzisz kluczyk w pozycję zapłon - stacyjka podaje sygnał T15 na moduł IMMO, który ma odczytać kluczyk i pozwolić (lub nie) na start silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli teoretycznie komfort też powinien ruszyć po podaniu wszystkich napięć, a praktycznie wymaga jeszcze informacji po can z stacyjki. No nic trzeba kupić stacyjkę i bawić się dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podajesz T15 na Gateway?

I jaki masz komfort? bo jak immo z kessy to jeszcze musi kluczyk przeczytać. Tzn. jak kessy nie znajdzie kluczyka to nie włączy zapłonu (jak mi padła bateria w kluczyku to nie odpalał nawet po wsadzeniu go w stacyjkę, nie włączał się też zapłon - po prostu komunikat "key not found" i tyle). Czyli wychodzi na to, że to IMMO w ogóle podaje informację i wzbudzeniu do Gatewaya, a ten budzi pozostałe moduły jak dostanie zezwolenie.

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komfort 3c0 bez kessy. Wszystko podłączone. Licznik normalnie łączy się z vcds na stole przez GW i radio też. Może komfort potrzebuje info po canie że jest zapłon. A reszta sterowników już nie koniecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licznik na bank budzony jest z terminala 15, a nie po CAN. Radio - odwrotnie. Sprawdź na tych elementach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko. I tak chce zrobić pełną instalacje do podłączenia na stole więc i tak kupię stacyjkę tym bardziej że to nie duży koszt akurat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, CULTUS3 napisał:

więc i tak kupię stacyjkę

Tylko komfort przydał by się z kluczykiem razem, bo jak nie "wyczuje" właściwego klucza to nie odpali "zapłonu" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to mieć tzw. zestaw odpaleniowy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takiego pająka z GW, licznikiem (czerwony/biały do wyboru- są obie wtyczki), radiem, MDI i czymś tam jeszcze. Teraz chcę do tego dodać BCM i komfort właśnie. Ale stacyjkę mam zrobioną na przełączniku (docelowo, instalacja ma trafić na... łódkę) i działa. Już mi chodzi też po głowie, żeby z tej instalacji sterować rozrusznikiem silnika (jak wymienię kiedyś silnik na taki z rozrusznikiem :P ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie:

                Address 25: Immobilizer       Labels: 3C0-959-433-25.clb
Control Module Part Number: 3AA 959 433 B    HW: 3C0 959 433 AR
  Component and/or Version:    IMMO         043 0407
           Software Coding: 
            Work Shop Code: WSC 131071 1023 2097151
           Additional Info: 3C0905861G     ELV          027 0380   
           Additional Info: Geraet 2097151
                      VCID: 387EA5444B876F8672-806C
1 Fault Found:

02827 - Wake-Up request via ESP 
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 240
                    Mileage: 192531 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2006.14.19
                    Time: 17:15:59

Błąd spowodowany ABS z B6? Coś może to powodować czy błąd z kategorii do olania?

Przestawiałem ostatnio DSR i TCS w maglownicy i były błędy w ABS ale po wyłączeniu tego i skasowaniu to nadal się wyświetla. Gdzie szukać problemu chyba, że nie ma problemu :D

Autoscan w załączniku.

Log-WVWZZZ3CZAP001234-191550km-119023mi.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam z kolejnymi pytaniami.

ABS 3AA, EPB 3AA oraz BCM - czy obojętne jaki się bierze czy są jakieś wersje, które czegoś mogą nie obsługiwać czy coś w ten deseń?

Precyzyjniej:

  • EPB 3AA:
    • Najtańsze są w rewizji "H".
    • Jest jeszcze nowsza rewizja "J" ale nie wiem czym się różnią?
  • ABS 3AA:
    • Jakieś konkretne HW szukać, bo samo odblokowanie ACC/TPMS to już kwestia EEPROM co wiem.
  • BCM:
    • Zależy mi na FLA i obsłudze alternatora LIN (wiem, że to gateway obsługuje ale chcę aby dało się to w BCM zakodować żeby mi nie bił obrotów silnika bez potrzeby)
    • Rain Closing nie jest mi aż tak potrzebny, ale niby są jakieś opcje na update sterownika.

Z góry dzięki za wszelkie informacje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, radekrp90 napisał:

EPB 3AA:

  • Najtańsze są w rewizji "H".
  • Jest jeszcze nowsza rewizja "J" ale nie wiem czym się różnią?

 

Bierz co tańsze.

 

3 godziny temu, radekrp90 napisał:

BS 3AA:

  • Jakieś konkretne HW szukać, bo samo odblokowanie ACC/TPMS to już kwestia EEPROM co wiem.

 

Chyba każda ma HW 07

 

3 godziny temu, radekrp90 napisał:

BCM:

  • Zależy mi na FLA i obsłudze alternatora LIN (wiem, że to gateway obsługuje ale chcę aby dało się to w BCM zakodować żeby mi nie bił obrotów silnika bez potrzeby)
  • Rain Closing nie jest mi aż tak potrzebny, ale niby są jakieś opcje na update sterownika.

 

To już w innym temacie ktoś Ci pisał bierz H, ma wszystko czego potrzebujesz, a można trafić w dobrej kasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie pompy z B7 mają HW07 i wszystkie da się zrobić na wersję pod ACC/TPMS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wolfe napisał:

To już w innym temacie ktoś Ci pisał bierz H, ma wszystko czego potrzebujesz, a można trafić w dobrej kasie.

Opisywał to @nTomek
w odniesieniu do obsługi świateł, wolałem jednak dopytać gdyby było coś jeszcze, bo wiem że muszę na wersję dla S&S uważać.

Dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie witam i podbijam temat, może ktoś kiedyś na czymś takim złapał poślizg. Zegary zmienione na mfa premium+, w fazie pierwszej tylko one i dekory b7 potem za ciosem na odłączonym aku trafiły pompa abs b7, komfort 3aa, gw 7n0, EPB też od b7. I wtedy oto po skończonej fazie 2 pojawiają się schody z załączonego zdjęcia. Dodam że nowy komfort ma przepisany pin immo, blokada kierownicy działa poprawnie po przepinowaniu mostek 10 do 8, samochód „pali, jeździ, skręca i hamuje”. Czasem od przypału wyskakuje „nie wykryto kluczyka”, ale w czasie jazdy tylko immo active. Ktoś podpowie co mogło pójść nie tak?

0C545556-C020-4612-B0C0-AA17668BFE39.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

immo jest w trybie uczenia kluczy 

wprowadzono 6 kluczy , ale zadnego nie douczono poprawnie .. i jak nie ukończysz procedury poprawnie , tak zostanie 

przepisanie samego PIN immo nic nie da, trzeba przepisac  cały obszar immo lub przelutowac całą  pamięc o ile  cos kojaze 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@vL3G10Nv

Sam przekopiowales dane z immo do nowego komfortu?  Bo wychodzi na to że dodano kolejne klucze, bo raczej wątpię żebyś 6 kluczyków miał.

Czasem nie masz kessy?

Trzeba w adaptacjach spróbować wpisać normalna ilość kluczy, które posiadasz, czyli np 2 i.na nowo zakodować kluczyki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W modyfikacji pomagał mi jeden z kolegów który w klubie jest znacznie dłużej ode mnie i robi zegary na bieżąco, wszystko działało dobrze gdy założyłem zegar i dekory z b7. Fis mimo braku multifuncji z poziomu manetki przechodził sprawnie do kolejnych okien. Po przyjeździe na urlop do kraju wzięliśmy się za fazę drugą czyli przekładka pompy abs, komfortu, gw, EPB, przepinowanie blokady kolumny. Skończyliśmy robotę, chłopaki pojechali do domów a ja składałem samochód do kupy dalej, po zapięciu aku wyjeżdżając z garażu zauważyłem błędy na liczniku, jeden z szarym kluczem pokazuje że nie wykryto kluczyka ale pokazuje się sporadycznie, drugi jak na zdjęciu aktywne immo. Rzecz w tym że sprawdziłem błędy kodowań, poprawiłem je i adaptacje, błędy poznikały, immo nie wykazuje błędów ale na zegarach wisi dalej. Próbowałem od nowa usuwania kluczy i adoptowania ich przez vcds ale to również nic nie dało. Znalazłem instrukcje wg której chciałem zrobić procedurę przyuczenia kluczy lecz nie mogę wejść w dostęp upoważniony z racji braku pinu. Pin immo znam ale ten pin nie otwiera opcji wg instrukcji. Co jeszcze mogę spróbować zrobić?

79A10F8A-9056-4396-AEAF-116F69BC7502.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat już trochę się zakurzył ale mam pytanie, póki co czysto edukacyjne, odnośnie ECU dla TSI (ale cały czas w nawiązaniu do adaptacji sterowników z B7):

1. Czy można samym wsadem (sgo/frf) zrobić ze sterownika np z Golfa 6 sterownik do Passata (różnią się literkami na końcu)?

2. Co trzeba mieć i wykonać aby przełożyć ECU w pojeździe? Prawdę mówiąc pogubiłem się z tym już trochę i wiem że trzeba mieć PIN z nowego ECU, ze starego też trzeba mieć? Jeśli tak to czy da się jakoś "tanio" odczytać je we własnym zakresie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 - tak i nie 

np ECU z  DPF podjdzie do auta bez DPF, ale  ECU bez DPF  nie podejdzie do auta z DPF , mowa tu o fizycznych elemenach któe sa odpowiedzialne za  czujniki cisnień itp 

2 - najprościej to zrobic immo off 

ada[ptacja przez PIN to immo 4 tylko, czyli  max 2005, poczytaj   na rosstech procedury adaptacji immo 4 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności