Skocz do zawartości
radekrp90

Wymiana modułów na pochodzące z B7

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu porządkuję co większe tematy na forum ale jednak najlepiej będzie to chyba zebrać w jednym miejscu.

Rozchodzi się o przebudowanie elektryki Passata B6 na tą z Passata B7.

Poniżej w punktach elementy i konsekwencje ewentualnie pytania. W napływie informacji będę uzupełniał pierwszy post.

Na początek legenda skrótów stosowanych dalej:

  • CECM - Bordnetz, sterownik elektroniki pokładowej stosowany w Passacie B6 i Passacie CC. Numery części  3C0-937-049, 3C8-937-049
  • BCM - sterownik elektroniki pokładowej stosowany w Passacie B7 i CC. Numery części  3AA-937-087
  • GW - Gateway, sterownik zarządzający komunikacją realizowaną pomiędzy sterownikami z wykorzystaniem szyn CAN ora LIN.
    • GW 3C0 - wersja stosowana w Passacie B6 i Passacie CC, brak obslugi szyny CAN-Extended
    • GW 7N0 - wersja stosowana w Passacie B7 i CC (i innych autach z roczników 2010+)
  • CCM - Moduł komfortu

-> Zestaw wskaźników (pop. liczniki/zegary)

Wraz z z aktualizowaną platformą Passata B7 wprowadzono nową rewizję tzw. białych liczników. Wizualnie (poza wersjami z kolorowym ekranem) różnic nie ma znaczących jest jednak ich kilka i moga być istotne przy modyfikacjach.

Podstawowa różnica to inny protokół komunikacyjny z elektroniką pokładową. Powoduje to szereg problemów związanych z dostępem do opcji (moduł komfortu i oświetlenie).

Aby zachować pełną funkcjonalność zmiana licznika musi być przeprowadzona wraz ze zmianą pozostałych modułów (Gateway, BCM, CCM)

Cytat
  • Licznik 3AA (z B7 z BCM) lub 3C8 (z VW CC z BCM) w miejsce 3C0 (z B6 z Bordnetz) lub 3C8 (z Passat CC z Bordnetz):
    • Co zyskujemy:
      • Możliwość wyboru języka polskiego -> dla SW406+
      • Możliwość wyboru licznika Premium (kolorowy) lub Premium 3D (menu 3D)
      • Możliwość współpracy z ostatnimi systemami wspomagającymi:
        • PLA2.0 - Asystent Parkowania
        • Side Assist - Asystent pasa ruchu
          • Licznik musi mieć odpowiedni SW
          • Licznik musi mieć piktogram/diodę
        • TPMS-High - Monitorowanie ciśnienia w oponach z wyświetlaniem ciśnienia (z modułem TPMS 3AA)
        • Graficzna prezentacja działania systemu Lane Assist (dla kamer 3AA/3Q0)
          • SW406+
        • Sign Assist - Rozpoznawanie znaków (dla kamery 3AA/3Q0)
        • Light Assist - Asystent świateł drogowych
    • Możliwe modyfikacje
      • Możliwość zaprogramowania opcji "Ile paliwa do zatankowania" (wymagana modyfikacja EEPROM)
      • Nowa wersja stagingu (z płynnym rozjaśnianiem)
    • Konsekwencje i uwagi
      • Pozbawiamy się dostępu do Menu Comfort -> wymagany Gateway 7N0 oraz Moduł Komfortu 3AA
      • Brak menu Light&Vision -> wymagany BCM
      • Konieczność zmiany stanu licznika
      • Dla liczników z SW1000+ występuje ochrona komponentu -> istotne w przypadku montażu radioodtwarzaczy typu MIB2 (np.: Discover Media)

 

Cytat
  • Moduł komfortu 3AA w miejsce 3C0:
    • Co zyskujemy:
      • Przywrócenie Menu Comfort w liczniku 3AA
      • Pełna współpraca z Gateway 7N0 (?)
    • Konsekwencje:
      • Brak blokady kierownicy -> wymagany GW 7N0 i pompa ABS 3AA lub 3C0 _109 HW25
      • Konieczność zastosowania sterowników drzwi 4-tej generacji (?)
    • Uwagi:
      • Istnieje możliwość aktualizacji z modułu komfortu 3C0 do 3AA poprzez plik flash-sgo bez konieczności ingerencji w EEPROM/IMMO

 

Cytat
  • Gateway 7N0 zamiast 3C0:
    • Co zyskujemy:
      • Obsługa Menu Comfort w liczniku 3AA i module komfortu 3AA
      • Obsługa sterowników podłączanych do szyny CAN-Extended*, dotyczy sterowników:
        • Radar tempomatu adaptacyjnego: ACC-3AA,
        • Kamera asystentów:
          • 3C0 -> Lane Assist (jak w B6 - bez wizualizacji w MFA),
          • 3AA -> Lane Assist, Light Assist, Sign Assist (tylko z RNS510/310)
          • 3Q0 -> Lane Assist, Light Assist, Sign Assist -> wymagana wersja oprogramowania SW16xx
        • Moduł TPMS-High-3AA z wyświetlaniem ciśnienia,
        • Asystent Pasa Ruchu - Side-Assist,
      • Obsługa zegarka z Passata B7/ VW CC (szyna LIN2),
      • Obsługa alternatora LIN oraz monitorowania akumulatora (dla systemu Start&Stop z B7, LIN1),
      • Obsługa zestawu multimedialnego Discovery Media lub Composition Media w wersji PQ ->wymagane SW1663, dla starszych Gateway 7N0 z HW poniżej HH55, konieczna modyfikacja w postaci zmiany EEPROM (z wersji 4kB na 8kB).
      • Możliwość uruchomienia Systemu wykrywającego zmęczenie kierowcy (tzw. przerwa na kawę)**
    • Konsekwencje:
      • Błąd blokady kierownicy ->konieczność zmiany okablowania przy module blokady kierownicy***
      • Brak komunikatów (np.: ciśnienie oleju) w przypadku braku licznika 3AA
      • ??

 

Cytat
  • Pompa hamulcowa ABS 3AA:
    • Co zyskujemy:
      • Obsługa systemu wspomagania parkowania PLA 2.0
      • System kontroli ciśnienia w oponach, pośredni - TPMS via ABS obsługiwany z licznika
      • Obsługa modułu hamulca postojowego EPB 3AA w połączeniu z przełącznikiem dwukierunkowym w konsoli środkowej
    • Konsekwencje:
      • Konieczność stosowania modułów Gateway 7N0, Mod. Komfort 3AA oraz EPB 3AA wraz z przełącznikiem w konsoli środkowej,
      • Błąd blokady kierownicy w przypadku braku Gateway 7N0  i Modułu Komfortu 3AA,
      • Konieczność wymiany czujników ABS dla tylnej osi na wersję z B7 (w przypadku montażu PLA 2.0) - wersja rozpoznająca kierunek ruchu
      • ??

 

Cytat
  • Kamera systemów wspomagających 3AA:
    • Co zyskujemy:
      • Obsługa systemu Lane Assist "2-giej" generacji****
      • Obsługa systemu Sign Assist (dla licznika 3AA),
      • Obsługa systemu Light Assist (dla BCM oraz licznika 3AA)
    • Konsekwencje:
      • Konieczność zastosowania Gateway 7N0

 

Cytat
  • Sterownik koła kierownicy 5K0 953 569_ (źródło - Instrukcja Wolfe: https://forum.vw-passat.pl/topic/61040-wymiana-modułu-kierownicy-3c0953549-5k0953569?
    • Co zyskujemy:
      • Obsługa maglownicy 3-ciej generacji
      • Obsługa Momentary Switch ->uruchamianie i wyłączanie świateł drogowych pchnięciem (manetka wraca na pozycję zerową)
    • Konsekwencje:
      • Konieczność posiadania maglownicy 3-ciej generacji (1K0 909 144 lub APA 5N1 909 144)
      • Konieczność wykonania modyfikacji wiązki połączeniowej,
      • Dla aut do roku modelowego 2007 -> konieczne zastosowanie rezystora,

*       Dotyczy Gateway 7N0 wyposażonych w szynę CAN-Extended.
**     Dotyczy Gateway 7N0 wyposażonych w odpowiedni software.
***   Wymagana pompa ABS 3C0_109 z HW25.
**** Wymagana maglownica 3-generacji z obsługą Lane Assist -> musi być dostępny odpowiedni kanał adaptacji

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz pytanie do Was - czy to ma sens?

Pytania otwarte:

  • Montaż kamery przedniej 3AA:
    • Wymagania:
      • Licznik 3AA
        • Które 3C0 da się przeflaszować?
      • Moduł komfortu 3AA (?),
      • Gateway 7N0.
      • Jakie elementy jeszcze są brakujące?
  • Side Assist:
    • Wymagania:
      • Licznik 3AA:
        • Czy każdy licznik 3AA ma piktogram Side Assist?
      • Moduł komfortu 3AA (?),
      • Gateway 7N0.
      • Jakie elementy jeszcze są brakujące?
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

Licznik 3AA w miejsce 3C0 lub 3C8 (dotyczy tylko Passata CC na Bordnetz):

Wymiana licznika 3C0 na 3C8 ma ten sam skutek. Dodatkowo - oprócz utraty menu Comfort - tracimy też menu Lights&Vision.

Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

Moduł komfortu 3AA w miejsce 3C0:

Tak samo, jak przy wymianie GW i pompy ABS - tracimy blokadę kierownicy.

Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

Obsługa sterowników podłączanych do szyny CAN-Extended

Nie każdy GW 7N0 obsługuje CAN-EXT.

Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

Pompa hamulcowa ABS 3AA:

Również tracimy blokadę kolumny.

Dnia 26.06.2019 o 10:25, radekrp90 napisał:

Czy to wystarczy czy te elementy ciągną za sobą jakieś inne?

Nie wiadomo jaki masz magiel. Zazwyczaj trzeba zmienić przekładnię, żeby uruchomić asystenta pasa ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magiel mam odpowiedni - (5N1 jeśli dobrze pamiętam, Generacja 3 czy coś w ten deseń - ogólnie ma kanał odpowiedzialny za adaptację Lane Assist oraz Park Assist).

Co do GW 7N0 - oczywiście masz racje, musi mieć obsługę CAN-EXT ale to niejako mój skrót myślowy na początek, bo tabelka odnośnie numerów obsługujących tę linię jest w temacie odnośnie GW.

Jeśli chodzi natomiast o licznik 3C8, z tego co pamiętam te, które były montowane w Passacie CC (czyli gdy był Bordnetz) działają w Passacie B6 z pełną obsługa Menu Komfortu. Dopiero te z VW CC są takie jak 3AA - przynajmniej tak wynika z tematu o licznikach ale może coś przekręciłem.

To może inaczej - proszę w takim razie o uzupełnienie kolejnych punktów gdybym przeprowadzał zmiany w następujących krokach/etapach:

  • Chcę mieć obsługę CAN-EXT lub obsługę Discovery Media PQ, lub nie wiem co jeszcze wymagającego GW 7N0:
    • Zakładam GW 7N0 ->
      • Tracę Blokadę kierownicy... ale wystarczy, że ją przepinuję wiązkę i działa ale nie mam Menu Komfort?
      • Zakładając montaż najlepiej wyposażonego GW zyskuję obsługę modułów CAN-EXT
        • Mogę zamontować kamerę wielofunkcyjną 3AA?
        • Lane Assist będzie działało na maglownicy z B6 obsługującej Lane Assist?
        • Aby działało Light Assist muszę zmienić Bordnetz na BCM?
        • Aby działało Sign Assist muszę mieć odpowiedni licznik oraz RNS510 w odpowiedniej wersji?
      • Co jeszcze zyskuję?
      • Co jeszcze tracę?
      • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
    • Zmienię licznik na 3AA (lub jeśli się da zmienię oprogramowanie):
      • Aby działało Menu Komfort muszę również zmienić Moduł Komfortu?
      • Co jeszcze zyskuję?
      • Co jeszcze tracę?
      • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
    • Zmieniam Moduł Komfortu:
      • Czy blokada kierownicy zadziała bez pompy 3AA czy wystarczy GW 7N0 i odpowiednia instalacja?
      • Co jeszcze zyskuję?
      • Co jeszcze tracę?
      • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
    • Zmieniam Bordnetz na BCM:
      • Co jeszcze zyskuję?
      • Co jeszcze tracę?
      • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
    • Zmieniam pompę ABS na 3AA:
      • Co jeszcze zyskuję?
      • Co jeszcze tracę?
      • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?
    • Zmieniam moduł EPB na 3AA:
      • Co jeszcze zyskuję?
      • Co jeszcze tracę?
      • Co jeszcze muszę wymienić aby zyskać brakującą funkcjonalność?

Jeśli są jeszcze jakieś moduły proszę o dodawanie w postach opisów w schemat jak powyżej razem z powiązaniami z innymi modułami. Ja na koniec zrobię z tego mapę i dodam w pierwszym poście, i na koniec się to podklei.

Każda informacja jest istotna, nawet jeśli już gdzieś o tym jest na forum, bo czasami nie sposób wszystkiego ogarnąć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, radekrp90 napisał:

Tracę Blokadę kierownicy... ale wystarczy, że ją przepinuję wiązkę i działa

I tak i nie. Blokada zadziała tylko jak szybko wyjmiesz kluczyk ze stacyjki. Jeśli zostawisz go na chwilę w stacyjce - blokada już nie działa.

14 minut temu, radekrp90 napisał:

Zmienię licznik na 3AA (lub jeśli się da zmienię oprogramowanie):

tutaj najlepiej jakby się @turek wypowiedział czy da się 3C0 flashować na 3C8/3AA.

 

23 minuty temu, radekrp90 napisał:

Jeśli są jeszcze jakieś moduły proszę o dodawanie w postach opisów w schemat jak powyżej razem z powiązaniami z innymi modułami.

Jak chcesz bawić się w PLA2.0 to zapomniałeś o najważniejszym, bez którego PLA nie ruszy - moduł PDC ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby w ogóle była blokada kierownicy na module komfortu i GW z B7 musi być pompa ABS 3C0 z minimum HW025

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2019 o 11:52, Albercik napisał:

I tak i nie. Blokada zadziała tylko jak szybko wyjmiesz kluczyk ze stacyjki. Jeśli zostawisz go na chwilę w stacyjce - blokada już nie działa.

Po przepinowaniu blokady, zmianie komfortu na 3aa, gw 7n0 z pompą min 3c0xxx109?

 

Do pompy 3aa potrzeba wymienić czujniki abs na tylnych kołach, zmiana jest w wiązce, pompa siedzi niżej, trzeba ją podwyższyć żeby pod przewody hamulcowe pasowała, sterownik EPB na 3aa i panel przycisków z B7.

Do dyskusji podpiąłbym jeszcze moduł kiery zintegrowany ze zwijakiem 5k0 oraz sterowniki drzwi 4gen i magiel 3 gen.

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wolfe Precyzyjniej - co i dlaczego :)

O czujnikach zapomniałem w przypadku pompy ABS.

Teraz kwestia pompy 3C0_109 z HW25 -> potrzebna jest zmiana kodowania aby działała blokada czy zwyczajnie działa? Po prostu mamy GW 7N0, Moduł Komfortu 3AA i pompę ABS 3C0_109 HW25 i śmiga?

Magiel 3gen to roczniki 2008+ z tego co pamiętam.

Jeśli chodzi o sterowniki drzwi - tego nie znalazłem.

Moduł kierownicy również proszę o wyjaśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy od 3c0_109M mają HW025. Nawet jak pompa jest niezakodowana to blokada zaczyna działać. No i oczywiście ELV tez trzeba w kostce delikatnie zmodyfikować ale o tym już było wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł kierownicy to ten co już masz u siebie, te co słysz pod koniec produkcji B6. Co do reszty w wolnej chwili napiszę coś od siebie.

Zmiana w ELV

 

 

D992DC54-C0B0-4B35-976F-D604794899F0.jpeg.38c6610ae8f30dee3182da7d62ae78ad.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Wolfe napisał:

Zmiana w ELV

Ale przy takim podłączeniu blokada nie będzie działała normalnie na pompie 3C0. Dopiero na pompie 3AA z komfortem 3AA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albercik przy takiej zmianie będzie działała ale pompa 3C0 musi mieć HW025 o czym pisałem wyżej. Sprawdzone na moim aucie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim wypadku wymaga się czegoś jeszcze od samej pompy (zmiany kodowania, dodatkowej ponownej adaptacji)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radekro90 tyle co w instrukcji Daku o wymianie pompy. Jak już jest w aucie taka pompa to nic nie trzeba robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Albercik @CULTUS3 @Wolfe Dziękuję za dotychczasową dyskusję i pomoc w temacie.

Uzupełniłem pierwszy post i dodałem znaki zapytania w niepewnych miejscach.

Do tego proszę o wyjaśnienie zapoczątkowanych tematów, tutaj pytanie do @Wolfe, który zapoczątkował je:

-> Kiedy trzeba mieć moduły drzwi 4-gen? Wymaga tego Moduł Komfortu 3AA czy wynika to z czegoś innego?
-> Pisząc o module kierownicy 5K0 masz na myśli manetki z tzw. miękkim włączaniem świateł drogowych (bez pozycji stabilnej w położeniu świateł drogowych)? To moduł stosowny od (chyba) października 2009 i w np.: w moim B6 tego nie ma, chyba że piszesz o czymś innym. Jeśli chodzi o coś innego proszę o info o co dokładnie chodzi (jak pamiętam było coś jeszcze z czujnikiem skrętu ale może mylę)
-> Co z maglownicą gen-3? Jakie wymagania i konsekwencje? Jedyne co wiem/pamiętam to że jest potrzebna dla Lane Assist oraz Park Assist.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł kierownicy  5K0   to moduł, a manetki to manetki, .....2 osobne części

manetki z momentary swich lub bez , z Assistance button lub bez 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MajorDobra, racja - pomyliłem elementy ;)

Punkt dopisany w pierwszym poście - ale ponownie to raczej zarys niż komplet wiedzy. Tematu na forum chyba o tym nie było?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Kiedy trzeba mieć moduły drzwi 4-gen? Wymaga tego Moduł Komfortu 3AA czy wynika to z czegoś innego?

Chodzi o moduł komfortu i BCM - kwestia różnicy w komunikacji. Jak masz 3-gen to chyba jest P&P, ale jak masz starsze to trzeba dołożyć jeszcze LIN z przednich do tylnych, jak dobrze pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to tak - moduły 3gen mają komunikację lin z tylnymi drzwiami. Co zmienia/daje Gen4? Moduły 3AA są np.: dla mojego auta jako część zamienna wiec dla rocznika modelowego 2009 są P&P.

EDIT: Pierwszy post uzupełniony o informacje o Module 5K0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ...

wydaje mi się ze 3AA920880 i 880A  (Software  0206) nie obsługuje LA ...wiem ze Golf 6 , Touran z takim niskim SW nie obsługiwał LA, owszem ...LA działalo (kontrolka zielona) ale linii na LCD nie było 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Co zmienia/daje Gen4? Moduły 3AA są np.: dla mojego auta jako część zamienna wiec dla rocznika modelowego 2009 są P&P.

Gen4 to inne możliwości kodowania (np. składanie lusterek z pilota itd.) oraz komunikacja z komfortem 3A, czego na Gen3 nie ma - Gen4 są kompatybilne wstecznie z komfortem 3C (ale też chyba tylko któregoś SW). Gen3 można znaleźć kompatybilne z komfortem 3A, ale tylko z aut testowych CC z końca produkcji i to jest jeden wielki eksperyment taki moduł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności