HubK Zgłoś #1 Napisano 1 Marca 2019 Cześć, Jestem w trakcie zakupu Octavii 2.0 TDI 150 KM z silnikiem CRMB. Auto ma przejechane 110 tys. km i co mnie zdziwiło miało wymieniony właśnie rozrząd. Byłem zdziwiony i dopytywałem, co było powodem – otóż padła pompa wody. Wrzuciłem zapytanie do wujka google o pompy wody w tych silnikach i głównie pojawiły mi się jakieś wątki dotyczące Skody i Seata. Mam Passata B8 z silnikiem 2.0 TDI 150 KM o oznaczeniu CRLB. Czy słyszeliście, czy w tych jednostkach również pojawiają się problemy z pombą wody? Mam 136 tys. nalotu, nie myślałem czekać z rozrządem do 210 tys. km, jak zaleca producent, ale liczyłem zrobić go przy 180 tys. Ale ten przypadek z Octavią zasiał we mnie trochę niepokoju. Czy w silnikach CRLB też występują problemy z pompą wody i przy moich aktualnych 136 tys. km może paść w każdej chwili? Jeśli coś będzie z nią nie tak, to jakie są tego oznaki? Znalazłem kilka wątków dotyczących rozrządu, ale opinie są różne. Jak uważacie kiedy powinienem zrobić rozrząd w moim Pasku z silnikiem CRLB? I ostatnie pytanie – jakie są różnice pomiędzy CRLB, a CRMB? Trochę łudzę się, że te problemy w Skodach, czy Seatach wynika po prostu z gorszych materiałów zastosowanych w markach z nieco niższej półki, niż VW. Będę wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam, Hubert Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roobertt Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2019 Witam Czas na wymianę rozrządu i pompę. Chcę wstawić oryginał. Nie wiem jednak, który to oryginał a sprzedawcą niema co wierzyć na słowo. Czy możecie wskazać firmę a jak jest możliwość to link lub nr części? Passat B8 Variant, 2.0 TDI BM 150KM, produkcja 03.2015 Z góry serdeczne dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2019 Oryginał to część z logo producenta ,(chyba że chcesz oryginał skf , ina itd ) poza tym jeden z producentów napinacza dał d... i piszczała rolka na wolnych obrotach. Oryginalny pasek jest na 210 000 tyś. km , naprawdę wieżysz że w zamienniku pasek wytrzyma tyle .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #4 Napisano 24 Czerwca 2019 Trzeba byc killerem aby wierzyc ze oryginalny wytrzyma 210.000 i miec spokojny sen ze jutro przy 190000 ci nie peknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roobertt Zgłoś #5 Napisano 24 Czerwca 2019 Ludzie przeczytajcie co napisaliście. Ja nie pytam ile wytrzyma oryginalny pasek. Jakie rozrządy polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2019 6 godzin temu, loki7777 napisał: Trzeba byc killerem aby wierzyc ze oryginalny wytrzyma 210.000 i miec spokojny sen ze jutro przy 190000 ci nie peknie. Znam przypadki że wytrzymało 200 tyś.Choć sam bym tyle nie wytrzymał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2019 Oryginał to Dayco . Rolki Litens Canada ( mogą być w pudełkach INA, FAG, RUV, GEAtes). Pompa wody- włoski wytwór zapewne. Parę lat temu byłem w fabryce pomp wody we Włoszech. Na końcu linii produkcyjnej pompy były pakowane w kartony różnych marek , min org VW. A na pierwszy montaż do fabryk w ogóle nie są pakowane w pudełka tylko w specjalne skrzynio-palety. Ot taka dygresja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darus30 Zgłoś #8 Napisano 27 Czerwca 2019 Ja dzisiaj oddałem na rozrząd swój nowy nabytek, na oryginale przejechane 209 tys, użytkowany 95% trasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #9 Napisano 7 Maja 2020 Witam Mam przejechane 196 tyś i zaczyna słychać rozrząd (piski) plus delikatnie ubywa płyn chłodniczy. Zamawiam części. Na hurtowni mają cały zestaw INA. O ile pasek czy rolki były ok z tej firmy to nie pamiętam bym brał pompę wody z logo INA. Wiecie może jaką daje INA pompę do swoich rozrządów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryba84 Zgłoś #10 Napisano 16 Września 2020 Wymieniłem rozrząd na 209 tyś. Przesłona pompy ewidentnie miała problemy z płynnym zamykaniem/otwieraniem. Jeśli chodzi o pasek to wygląda jakby mógł przejechać kolejne 209 tyś. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach