Skocz do zawartości
Wilfred

B4 kompatybilność części 1z - AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

To mój pierwszy post na forum, także chciałem się przywitać. ?

Przed napisaniem nowego tematu pogrzebałem w wujku Google, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje zapytanie, dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Jeżeli temat się powielił to usunę go.

Jestem Poloneziarzem a nie VAGowiczem, dlatego proszę o wyrozumiałość i ew. łopatologiczne wytłumaczenie (niektóre Wasze skróty myślowe mogą mi nic nie mówić, tak jak niektórym Wam nasze, Polonezowskie. ?).

Do meritum. Kupiłem do firmy budowlanej B4 Variant AFN (spokojnie, mimo ciężkiej pracy regularnie dbam o niego, także z zewnątrz ani wewnątrz nie wygląda jak typowy samochód budowlańca. ?), mam też na placu B4 Variant, ale 1z. Moje pytanie brzmi: jakie części są kompatybilne z 1z do AFN ? Chciałbym przed wywózką do huty 1z (zgnity) powybierać części, które mogą się przydać i być w zapasie do AFN. Podobno pompa z 1z pasuje do AFN, tylko jest słabsza (generuje podobno do 145-150km), czy to prawda, że pasuje P&P i seryjny AFN pojedzie na niej ? Turbo podobno nie pasuje a jak z samym słupkiem z 1z, po uzbrojeniu w osprzęt z AFN będzie to samo ?

Mam jeszcze parę pytań, ale nie wiem czy to odpowiedni dział na nie (najwyżej usunę i zadam we właściwym miejscu; nie chce 10 wątków tworzyć).

-dużo jest roboty aby szyberdach przerzucić ?

-dużo jest roboty aby elektryczną regulacje reflektorów przerzucić (obok podświetlenia licznika mam jeszcze drugie pokrętło, domyślam się, że to właśnie od regulacji świateł przednich) ?

-AFN jest troszkę przymulony (chodzi jak 1z a może nawet ciut słabiej). Czy to może być przepływomierz, czy szukać gdzie indziej przyczyny ?

-jakie są wymiary paska wentylatora chłodnicy (mam klimatyzację i mam dodatkowy wiatrak na chłodnicy) ?

 

To chyba tyle pytań na chwilę obecną. Z góry dzięki. ?

Edytowane przez Wilfred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@WilfredSłupek z grubsza jest ten sam (jest trochę różnic ale nie przejmował bym się nimi w obrębie mocy 90-110 koni).

Kolektory są inne, inne są rury, inne są pompy (powinien odpalić ale może być problem z dawką paliwa i kątem wtrysku na wyższych obrotach). AFN ma większe wtryski.

Inne są sprzęgła i skrzynie biegów (AFN na koło dwumasowe).

Inne są hamulce (AFN ma 280 mm i piasty 5x100, 1Z 256 mm i piasty 4x100). Inne są przednie wahacze i zwrotnice.

Regulacja reflektorów jest do przełożenia, czasami nawet jest instalacja już w aucie.

Szyberdachu według mnie nie opłaca się - wycięcie dachu, spawanie mocowań to droga przez mękę.

Co do paska - ktoś musiałby zmierzyć, bo zamiennika nie ma chyba.

Edit: Pasek ma oznaczenie: 2PJ845

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź. :)

Pasek już zamontowany (udało mi się dostać jego oznaczenia 2h przed Twoim postem). Czyli jak skrzyni i sprzęgło się różni, ale blok jako-tako jest taki sam to przy następnej wymianie sprzęgła mogę wrzucić do AFN całą skrzynie wraz z jednomasą z 1z ?  Czy otwory w dzwonie nie będą pasować pod otwory w bloku 1z ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz nawet przerzucić samo koło jednomasowe ze sprzęgłem. Do skrzyni "siądzie". W drugą stronę się nie da (do 1Z nie założysz DKZ, bo ma mniejszy dzwon skrzyni).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Dziękuje bardzo za pomoc. :)

Jak coś mi się przypomni to będę pisać. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam raz jeszcze,

Sprzęgło zaczęło u mnie niedomagać. Wysprzęglik jest okej, więc dwóch mechaników powiedziało, że trzeba skrzynie zdjąć i zajrzeć do sprzęgła. Nie wiadomo jeszcze co się zepsuło, ale myślę od razu czy by nie przerzucić całego sprzęgła z jednomasą z 1Z i tutaj pytanie czy na 1000% jest P&P do AFN ? Oba są hydrauliczne. Czy skrzynie będę musiał zmieniać czy nie ? Jeżeli tak to otwory na pewno pasują do siebie ? Nie chciałbym oddać jednomasy do regeneracji (tarcza i docisk) jak się okazę później, że do skrzyni z dwumasą nie będzie pasować a skrzynia z jednomasą nie podejdzie na otwory w AFN. Chciałbym się na 1000% upewnić czy wszystko będzie pasować. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasuje - wielu takiego "moda" robiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności