Skocz do zawartości
KubaS1888

Prośba o analize logów - 1.8T AWT (bez LPG)

Rekomendowane odpowiedzi

Tragedii nie ma. 

Do sprawdzenia jest szczelność. 

No i pasuje zrobić jeszcze inne logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, zwonko napisał:

Tragedii nie ma. 

Do sprawdzenia jest szczelność. 

No i pasuje zrobić jeszcze inne logi.

Jakich brakuje? Postaram się zrobić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

002+033 dyn robi się na obu paliwach. Przed każdym z tych logów kasuje się korekty-tj. trzeba skasować błędy, nawet jeśli błędów nie ma.

033 statyczny ze zmianą paliw. Poszukaj po moich postach jak.

Na przepływie trochę brakuje, stąd pewnie lekko ubogo. Dlatego zalecam najpierw szczelność.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciąż mam błąd ubogiej mieszanki , korekty po 25% i pali jak smok.
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi gdzie szukać problemu?


Odma cała sprawdzona, wymienione uszkodzone elementy, bleeder valve wymieniony na oryginalny, pancakce valve też.
Większość podciśnień jest usunięta (w tym ezektor, combi valve, sai - sprzętowo i software'owo).
Turbina świeża po regeneracji w jednej z lepszych firm, czyszczone zasilanie i spływ oleju, nowy kolektor wydechowy (żeliwny chinol), nowy olej, nowy duży filtr oleju. 
TIP (gumowy) nowy. Wszystkie przewody od turbo sprawdzone.

Nowa uszczelka kolektora ssącego, nowe ori gniazda wtrysków, oringi wtrysków.

Pompa paliwa nowa Magneti Marelli, filtr paliwa MAHLE. Wtryski sprawdzane i są ok.
Ciśnienie paliwa również w normie.
Rozrząd wymieniony w marcu, świece nowe itp.

Logi:
002 + 033 http://vaglogi.pl/log-002_033_cR9u84.html
003 + 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_xePSP9.html 

115 + 118 http://vaglogi.pl/log-115_118_JIzx6T.html

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele tu się nie nadiagnozuje. Wg tego co piszesz wszystko sprawne i sprawdzone. Zakładając, że wszystko co wymieniłeś kupiłeś sprawne (a niestety w dzisiejszych czasach nowe nie równa się sprawne), a wszystkie rzeczy zostały dobrze sprawdzone (chodzi mi o szczelność i ciśnienie paliwa) to zostają dwie rzeczy:

- wydech - wiem, że nowy, ale chinol i pytanie czy dobrze przylega itp czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Tylko sprawdzenie fizyczne
- sonda. Zrób log statyczny 033 tak 4 minuty. Zrób log 002+033 z jazdy, nie strikte dynamiczny, przyspieszaj zwalniaj gwałtownie mniej gwałtownie itp. Zrób logi statyczne grup 034+036+037

Z innych rzeczy, ktoś CI przeszkadzał w logu 002+033? Odczuwasz jakieś objawy poza spalaniem? Brak mocy, wypadające zapłony?
Turbo CI przeładowuje btw więc z tą regeneracją to chyba nie do końca umiejętnie ktoś robił (chyba że regenerował inny a montował i regulował inny). No chyba że to nie orginalne turbo.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po montazu i kilkuset kilometrach ogladalem okolice kolektora i nie widać, zeby gdzies tam puszczal spaliny.

Bląd ubogiej mieszanki byl przed regeneracja turbo i wymiana kolektora. Po prostu turbina byla w stanie agonalnym a pękniety kolektor wyszedł przy okazji. Nie byl pękniety na wylot ale stwierdzilem ze jak juz na wierzchu to lepiej wymienie.

Turbine montowalem sam i nie regulowałem sztangi bo nakrętka kontrująca jest pomalowana farbą ( gwaracnja), moge jedynie pojechac do firmy co ją regenerowali, pokazac logi i poprosić zeby to poprawili.

Kolektor i turbo poskrecane na nowych szpilkach, nakrętkach i uszczelkach jak coś.

Przy logu 02+033 nikt nie przeszkadzal. Gaz w podlodze i tyle. Czasami czuć ze silnik zakuleje przez moment ale to na wolnych obrotach. W czasie jazdy raczej nic nie czuc ale kiedys jak robiłem loga to przy wysokich obrotach zaczął szarpać jakbym wciskał gaz/ hamulec/ gaz. Obstawiłem ze była to wina rozpadającego sie turbo. Jak sie nagrzeje to mam wrażenie że lapie muła troche. Jak silnik zimny to ma wiecej mocy.

Powiem szczerze ze tyle razy szukałem juz nieszczelności, kazdy przewod co najmniej dwa razy rozbieralem i ogladalem z kazdej strony, sprawdzalem szczelność kompresorem i tez nic nie znalazłem.

 

Ok, jutro porobie logi tych grup co napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Nerwuss napisał:

Przy logu 02+033 nikt nie przeszkadzal

To dziwne bo widać jakieś skoki na przepływie.
Co też ciekawe to górą mieszanka zaczyna lepiej wyglądać.
Skoro kolektora jesteś pewny to została Ci sonda... No ewentualnie, ale to chyba rzadkość w tych autach... ECU. Chyba że ktoś coś namodził przy nieumiejętnej obróbce softu.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak kupilem samochod to mial jakiś "program", ale słaby, turbo padało, check co jakiś czas się swiecił i uboga mieszanka więc kolega z forum (Grucha) mi pomógł i wgrał stockową mape, pozniej byly usuwane jeszcze zaworki spod kolektora, sai i combi valve. Jak ECU bylo by skopane to nie zobaczył by tego?

A przepływka wyszla  dobrze na tym logu?

Bo kogo nie zapytam to każdy sprawdz przeplywke, sprawdz przeplywke, jak odlaczylem raz przeplywomierz i sie troche przejechalem to szarpal na jalowych ale LTFT było na -0.8% tylko na postoju korekta rosła. Z podlączoną przeplywką jest na odwrót, na postoju jak silnik pracuje to korekta na poziomie doslownie kolo 2% ale jak tylko dodam gazu od razu leci w gore.

 

Dzisiaj po pracy skocze do garazu, zrobie logi te o ktore prosiłeś i obejrzę jeszcze wydech. Ale nie wydaje mi się żeby tam była jakakolwiek nieszczelność. Ani nie slychać popierdywania, ani nie widac osmolonych miejsc. 

 

Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej zapomnialem wspomnieć wczesniej, mam Tiptronica i wywala mi bląd od mechanicznej pompy podcisnienia a dokładnie to 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure. Jednak obstawiam uszkodzony czujnik podcisnienia przy serwie. Bo pompa działa i przewod od pompy rowniez jest szczelny.

Ale chyba to nie ma wpływu na korekte mieszanki.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, Nerwuss napisał:

Jak ECU bylo by skopane to nie zobaczył by tego?

Nie odpowiem ale wydaje mi się, że nie zobaczy tego tak łatwo. Chyba, że jeździł z Tobą i wszystko sprawdzał.

6 godzin temu, Nerwuss napisał:

A przepływka wyszla  dobrze na tym logu?

 

W miare. Przepłwykę sprawdza się na dwie rzeczy:

1) wskazanie około 80%moc przy 6000RPM. Ciężko stwierdzić dokładnie ale na pewno jesteś blisko.

2) równy przebieg wykresu RPM-MASS FLOW. U Ciebie są skoki, ale nie wiadomo czy spowodowane mieszanką czy czym...

6 godzin temu, Nerwuss napisał:

A przepływka wyszla  dobrze na tym logu?

No bo w 1.8T to najczęściej pada. Taki wiek że czas na wymianę. 

6 godzin temu, Nerwuss napisał:

jak odlaczylem raz przeplywomierz i sie troche przejechalem to szarpal na jalowych

To na koniec zrób log dynamiczny i statyczny z odpietym przepływomierzem.

6 godzin temu, Nerwuss napisał:

Ani nie slychać popierdywania, ani nie widac osmolonych miejsc. 

Weź ze sobą kawałe kpapieru, niewielki paragon, i jedź blisko wydechu, obserwuj czy nie drga.

 

6 godzin temu, Nerwuss napisał:

Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej zapomnialem wspomnieć wczesniej, mam Tiptronica i wywala mi bląd od mechanicznej pompy podcisnienia a dokładnie to 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure. Jednak obstawiam uszkodzony czujnik podcisnienia przy serwie. Bo pompa działa i przewod od pompy rowniez jest szczelny.

Ale chyba to nie ma wpływu na korekte mieszanki.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17887/P1479/005241

Opis błędu na końcu zobacz... No ale skoro szczelność sprawdzałeś... sam nie wiem. Tu znowu coś piszą o alternatorze:

https://a4-klub.pl/topic/285361-17887-brake-boost-vacuum-kilka-innych-błędów/

Jak prąd będzie kiepski to będzie wszystko warioawć... Sprawdzałeś napięcie w przepłwyce?

Kompresja jak?

 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis błędu sprawdzałem. Odma była uszkodzona jak kupiłem, wymieniłem wszystko, oring, zawleczka, kolanko, trojnik, zaworek ori, rurka metalowa umyta benzyna i przedmuchana powietrzem sprężonym. Zawor przy tipie ten okragly z membranka tez nowy ori. Trojnik przy pokrywie zaworów caly, sciagalem go i ogladalem. Takze odma na 100% szczelna. Ezektora u mnie nie ma bo zostal wyrzucony, oprocz odmy sa raptem 2 czy 3 przewody podcisnienia, wiekszośc przewodow nowa, stare są tylko od filtra węglowego ale też je oglądałem.

U mnie jest czujnik podciśnienia przy samym serwie i myśle ze on jest winowajcą błedu pompy.

Kompresjii nie mierzyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zwonko napisał:

Dzięki za lekturę, poczytam dziś wieczorem. 

Z elektryką to raczej nie ma nic wspólnego, ładowanie jest, żadnych błędów oprócz pompy vacum i ubogiej mieszanki od grudnia bo tyle go mam. Co dzień odpala normalnie, nawet w zimie w mrozy.

 

Dobra więc tak:

002+033 zwykła jazda -> http://vaglogi.pl/log-002_033_GwvdV.html

004+006 statyczny -> http://vaglogi.pl/log-004_006_M2d1rT0.html

034+036+037 statyczny -> http://vaglogi.pl/log-034_036_037_91HBSG.html
033 statyczny -> http://vaglogi.pl/log-033_Sq60D8o.html

Edytowane przez Nerwuss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wygląda OK. Naprawdę nie widzę czego się czepić... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

17 minut temu, zwonko napisał:

Wszystko wygląda OK. Naprawdę nie widzę czego się czepić... 

oprócz nieszczęsnej korekty mieszanki :P
Nie wiem, spróbuję jeszcze popatrzeć na te podciśnienia, może dołożę dodatkowy zaworek zwrotny i wymienię ten czujnik podciśnienia przy serwie.
Może to coś da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no korekta jest... po wcisnieciu gazu tragiczna. Nie wiem skąd. Tak to wygląda że sonda działa jak trzeba, korekta po wysokości, zużycie sondy w normie tez dobrze.. Zrób co wiesz że jest źle...
Możesz też sprawdzić szczelność wg tego filmiku, może się jeszcze coś znajdzie. Od 5:47

 

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że wczoraj w pracy mialem chwile, wiec pozatykałem 3 krócce z kolektora ssącego i przewody z tych króćców. Czyli wszelkie podcisnienia ktore miałem, lącznie z odmą. I wciąż korekty po dodaniu gazu po 25%.

Może nie sprawdzałem identycznie szczelnosci kolektora jak na filmiku, ale psikałem benzyna po polączeniach i sluchalem czy obroty nie wzrastają. Niestety nic nie zauważylem. 

Zrobie w weekend jeszcze logi z odłączonym MAF. Bo moze to on coś swiruje jednak.

Ewentualnie moze wydatek paliwa wtrysków. Sprawdzałem je jak podaja paliwo ( w sensie jak rozpryskują) ale nie mierzylem wydatku.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2019 o 21:35, Nerwuss napisał:

Ciśnienie paliwa również w normie.

Tzn jakie?  i jak sprawdzane?

Jakie są korekty w grupie 032?

Co Ci poradził Grucha w tej sprawie oprócz poprawionego softu? On zna się na diagnostyce jak mało kto.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, marecki3575 napisał:

Tzn jakie?  i jak sprawdzane?

Co Ci poradził Grucha w tej sprawie oprócz poprawionego softu? On zna się na diagnostyce jak mało kto.

Testerem do spr. ciśnienia paliwa, na jałowych okolo 3.5 bar, po odłączeniu podcisnienia od regulatora wzrasta do 4. Przy dodawaniu gazu utrzymuje te 3.5bara. pod obciążeniem nie moglem sprawdzić bo miałem dostępny jakiś chiński tester z krótkim przewodem i nie miałem go jak wyjąć spod maski.

Pompa paliwa ( magneti marelli)  i filtr paliwa (mahle) nowe . W koszu z pompą wszystko ok, zbiornik czysciutki. 

Grucha powiedział zeby podmienić przeplywke. I poki co czekam na wypłate i bede podmienial. Najwyzej jak sie okaze ze nic to nie zmienia to zwrócę bo mam taka możliwość. Oryginał Boscha oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypadało by zrobić ten test ciśnienia pod butem, wartość wtedy powinna skoczyć do 5bar, u mnie tak jest. Bo 25 w plusie (+długie czasy wtrysku) to dla mnie sygnał padającej pompy, ale skoro jest nowa (choć nie zawsze nowe równa się sprawne)

Ale zacznij od tej przepływki najpierw.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności