Skocz do zawartości
hameti

Passat B5 1.8T AWT - Brak mocy, prośba o analizę logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno kupiłem Passata B5 z 2003r i od samego początku zaczęły się problemy. Auto zachowuje się tak jakby miało ok. 100KM, wszelkie autka z 1.8 125km, lub TDI 90KM mi odjeżdżają mimo że mam pedał wciśnięty w podłogę, brak mocy jest coraz bardziej odczuwalny na każdym kolejnym biegu, a najbardziej na wzniesieniach, czasami coś samo się przestawia i ma trochę więcej mocy, ale to nadal nie jest 150KM. Wszystkie świece + cewki nowe, turbo po regeneracji,  kompresja: 1cyl: 10.9 2cyl: 10.9 3cyl: 10.6 4cyl: 10.8
Komputer nie pokazuje błędów po zrobieniu logów, po trasie ok. 100-200 km czasami pokaże błąd sondy, passat ma jeszcze dziwną przypadłość, w trakcie jazdy przy zmianie biegów po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła (tyczy się tylko obrotów powyżej 2000) wzrastają obroty o ok. 100RPM i dopiero spadają
Poniżej wstawiam logi, proszę o ocenę co może być nie tak

Samochód: Passat B5 FL 2003 
SIlnik: 1.8T AWT 150KM

Statycznie:
000: http://vaglogi.pl/log-000_qwvv5v.html
Dynamicznie:
002+033: http://vaglogi.pl/log-002_033_S5463h.html
003+020: http://vaglogi.pl/log-003_020_nFl4W0.html
115+118: http://vaglogi.pl/log-115_118_xelJL71.html

Dodatkowo zrobiłem logi na A4 przy wyższej prędkości gdzie jeszcze bardziej odczuwalny był brak mocy, każdy log z pedałem gazu wciśniętym do końca, logi trochę się rożnią od tych przy niskiej prędkości
002+033: http://vaglogi.pl/log-002_033_OJ5H8m4.html - Nie mam pojęcia czemu tutaj obroty zawiesiły się na 3000RPM, przeciągnąłem go przynajmniej do 3500RPM
003+020: http://vaglogi.pl/log-003_020_T5uN8.html
115+118: http://vaglogi.pl/log-115_118_YWF4518.html

I tutaj jeszcze jeden log na A4 gdzie najbardziej odczuwalny był brak mocy:
115+118: http://vaglogi.pl/log-115_118_m1yu4z.html

Z góry dzięki

Edytowane przez hameti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T w dieslu :)  W benzynie masz czerwone koło 6500 i dotąd robimy logi (no 6200 styknie).
No i logi robimy od 1500 z butem do oporu, aż do tych 6200. Te z autostrady nic nikomu nie dadzą.

Prawdopodobnie masz siekniętą przepływkę. Zawyża. A zalanemu się średnio jeździ. Najlepiej załatwić jakąś na podmiankę.
ta przypadłość o której mówisz to na inną część forum. Ja się na tym nie znam, ale generalnie może to być kwestia sprzęgła w nieodpowiednim stanie i jeśli ono ślizga to pożegnaj się z mocą bo nie ma co przenieść napędu. Może jakiś czujnik sprzęgła (https://a4-klub.pl/topic/380127-podnoszące-się-obroty-przy-wciśnięciu-sprzęgła/), a może to w ogóle normalne... wzrost nie jest jakiś duży.
No chyba że autko ma LPG i ta przypadłość jest na LPG, to obstawiałbym co innego. Jeśli ma LPG to wypada skontrolaować co jest pod maską (tylko nie po papierach, a fizycznie)

Pocieszające jest to, że to raczej nie turbo bo to pompuje jak TRZA.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem został rozwiązany dopiero teraz. Dla potomnych:
Mechanik zdiagnozował, że miałem założoną przepływkę od 1.8T ale od innej wersji niż AWT, przez co mi go cały czas zalewało. Po założeniu nowej (też bosch, ale inny nr części) wszystko wróciło do normy i passat ma moc. Przy okazji było też lewe powietrze na ezektorze, więc został zmieniony. Kolejny problem to późne wstawanie turbo bo od ok. 2500-2800 RPM, ale nie jest to specjalnie uciążliwe.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja tego wcale nie napisałem. Twoja była sieknięta. Przpeływki (oczywiście nie zaleca się tego robić) ale są zamienne miedzy silnikami. Pomijając stare w których nie było bosha.

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, dzięki :) Nie zmieniłem jej sam bo mechanik mi powiedział że jest sprawna, no ale skoro są zamienne to była najwyraźniej sieknieta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności