Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Problem u mnie wygląda następująco...

Od czasu do czasu rano mam problem z odpaleniem auta, kręci długo lub kręci i gaśnie sam, wyskakuje czasami również błąd od systemu Start/Stop.
Pod komputerem nie ma żadnych błędów, nic związanego z rozruchem, układem paliwa itp.

Dokonałem już kilka napraw, tj.:
- wymiana filtra paliwa
- wymiana czujnika temp. paliwa oraz na listwie CR (zapomniałem nazwy).
- regeneracja wtrysków - stare były już kiepskie, słabe dawki, teraz jest pod tym względem igła!
- oczyściłem czujnik rozrządu

Passat 2.0 TDI 150KM 2015, 225 tys. km.

Po regenracji, samochód przez tydzień odpalał na dotyk - jak nowy.
Dwa razy już rano zdarzyło się, że znowu dłużej kręci po 3-4 sekundy.

Gdzie szukać rozwiązania problemu?
 

Cześć wszystkim!

Problem u mnie wygląda następująco...

Od czasu do czasu rano mam problem z odpaleniem auta, kręci długo lub kręci i gaśnie sam, wyskakuje czasami również błąd od systemu Start/Stop.
Pod komputerem nie ma żadnych błędów, nic związanego z rozruchem, układem paliwa itp.

Dokonałem już kilka napraw, tj.:
- wymiana filtra paliwa
- wymiana czujnika temp. paliwa oraz na listwie CR (zapomniałem nazwy).
- regeneracja wtrysków - stare były już kiepskie, słabe dawki, teraz jest pod tym względem igła!
- oczyściłem czujnik rozrządu

Passat 2.0 TDI 150KM 2015, 225 tys. km.

Po regenracji, samochód przez tydzień odpalał na dotyk - jak nowy.
Dwa razy już rano zdarzyło się, że znowu dłużej kręci po 3-4 sekundy.

Gdzie szukać rozwiązania problemu?
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, biszkopt napisał:

regeneracja wtrysków - stare były już kiepskie, słabe dawki, teraz jest pod tym względem igła!

Wiem że tym nie pomogę ale z ciekawości ile kosztuje taka regeneracja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edit:

Wczoraj jak wspomniałem, dłużej kręcił rano. Wyłączyłem silnik. Odpaliłem ponownie i odpalił na dotyk, idealnie bez zająknięcia.

Po południu zrobiłem diagnostykę Goodmannem co prawda ale błędy to błędy... Wyskoczył błąd 4-tej świecy i czujnika wałka rozrządu.
Czekam do kolejnego "zająknięcia" i jadę na komputer...

Ktoś może rozwiązał problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.12.2018 o 08:52, auto85 napisał:

Najmniejszego.

przetarlem go tylko papierem kuchennym i wkrecilem na miejsce.

tylko pytanie czy dobry czujnik wykrecilem,czy to daktycznie ten o ktorym mowa:-)

 

11 godzin temu, biszkopt napisał:

Edit:

Wczoraj jak wspomniałem, dłużej kręcił rano. Wyłączyłem silnik. Odpaliłem ponownie i odpalił na dotyk, idealnie bez zająknięcia.

Po południu zrobiłem diagnostykę Goodmannem co prawda ale błędy to błędy... Wyskoczył błąd 4-tej świecy i czujnika wałka rozrządu.
Czekam do kolejnego "zająknięcia" i jadę na komputer...

Ktoś może rozwiązał problem?

U mnie teraz prawie każdego ranka ciężko odpala, częściej ciężko niż od dotyku. Kręci tak jakby chciał a nie może, czasem łapie i przerywa. Sam nie wiem co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, grzybk napisał:

 

U mnie teraz prawie każdego ranka ciężko odpala, częściej ciężko niż od dotyku. Kręci tak jakby chciał a nie może, czasem łapie i przerywa. Sam nie wiem co robić?

Leć po kolei myślę poza czujnikami temp. paliwa i na listwie bo chyba tylko bezsensownie wydana kasa...
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem. Powoli mnie to irytuje i szukam rozwiązania. Pare wątków niżej też jest opisany ten problem. Może tu przyczyna? Proszę oto link:

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 9.07.2019 o 21:27, rafus1984 napisał:

Witam. Już tydzień jestem po wymianie samego zaworu ( śruby ) wszystko zrobiłem sam w ciągu godziny i od momentu wymiany - auto kręci jak nowe od strzała. Mam nadzieję że tak zostanie i że w końcu uporałem się z tym problemem.

Kierowałem się uwagami kilku kolegów z forum za co bardzo dziękuję ale znalazłem też film na YT który dokładnie pokazuje co jest nie tak i jak to naprawić, radzę zobaczyć wszystkim którzy mają podobne problemy. Pozdrawiam

 

Kolego i jak pomogła wymiana ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, xplone napisał:

 

Kolego i jak pomogła wymiana ?

W moim przypadku pomogło w 100% , zawór wymieniałem z końcem czerwca od tamtej pory ani razu auto się nie zajękło przy rozruchu,  czy pierwszy czy wtórny rozruch kręci jak szalony a przed wymianą problem z rozruchem występował średnio 2 razy w tygodniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, rafus1984 napisał:

W moim przypadku pomogło w 100% , zawór wymieniałem z końcem czerwca od tamtej pory ani razu auto się nie zajękło przy rozruchu,  czy pierwszy czy wtórny rozruch kręci jak szalony a przed wymianą problem z rozruchem występował średnio 2 razy w tygodniu. 

Powiedz mi po podałeś ceny w euro i zamawiales to gdzieś na ebay. Nie można tego kupić nigdzie w polsce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, xplone napisał:

Powiedz mi po podałeś ceny w euro i zamawiales to gdzieś na ebay. Nie można tego kupić nigdzie w polsce 

Jasne że można musisz popytać w sklepach lub ASO ja mam znajomego w ASO Skody, podałem mu numer części i po godzinie dostałem informację od niego że z jego zniżkami sam zawór wyjdzie mnie gdzieś w okolicy 370 zł.

Zacząłem szukać po znanych serwisach aukcyjnych i właśnie tam znalazłem ten zawór za kwotę 200 zł z dostawą oczywiście nowy. ( Przed zakupem zobacz różnicę w kołnierzu zaworu abyś nie kupił tego samego co VW fabrycznie montowało) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, rafus1984 napisał:

Jasne że można musisz popytać w sklepach lub ASO ja mam znajomego w ASO Skody, podałem mu numer części i po godzinie dostałem informację od niego że z jego zniżkami sam zawór wyjdzie mnie gdzieś w okolicy 370 zł.

Zacząłem szukać po znanych serwisach aukcyjnych i właśnie tam znalazłem ten zawór za kwotę 200 zł z dostawą oczywiście nowy. ( Przed zakupem zobacz różnicę w kołnierzu zaworu abyś nie kupił tego samego co VW fabrycznie montowało) 

Sprawdzałeś po tym numerze 03L906455C ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, xplone napisał:

Sprawdzałeś po tym numerze 03L906455C ?

Tak. Dokładnie ten. 

Poniżej foto z opakowania po zaworze (stary na pamiątkę został) :)

IMG_20190828_190538.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, rafus1984 napisał:

Tak. Dokładnie ten. 

Poniżej foto z opakowania po zaworze (stary na pamiątkę został) :)

IMG_20190828_190538.jpg

Data produkcji tego zaworku to 19.09.2016. Mój samochód jest z 2016r. Musiałbym sprawdzić budowę mojego żeby nie kupić takiego samego. Bo jak rozumiem wada jest w samej konstrukcji a nie w zużyciu tej części ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xplone napisał:

Data produkcji tego zaworku to 19.09.2016. Mój samochód jest z 2016r. Musiałbym sprawdzić budowę mojego żeby nie kupić takiego samego. Bo jak rozumiem wada jest w samej konstrukcji a nie w zużyciu tej części ?

W czy jest wada to niewiem, być może właśnie jest to konstrukcja zaworu, być może zużycie zaworu przez który płynie olej, być może to właśnie on   a właściwie jego jakość , częstotliwość wymian itd. ma wpływ na zurzywanie się tej części. Ciężko powiedzieć, najlepiej wymontuj swój zaworek i zobacz co masz w środku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, rafus1984 napisał:

W czy jest wada to niewiem, być może właśnie jest to konstrukcja zaworu, być może zużycie zaworu przez który płynie olej, być może to właśnie on   a właściwie jego jakość , częstotliwość wymian itd. ma wpływ na zurzywanie się tej części. Ciężko powiedzieć, najlepiej wymontuj swój zaworek i zobacz co masz w środku.

Faktycznie może lepiej na początek sprawdzić ewentualnie przeczyścić ten zawór. Zanim kupować nowy.

Powiedz mi żeby go odkręcić dodatkowo należy jak rozumiem rozebrać obudowę od rozrządu i zablokować wałek. Bo na tym filmie na YT nie pokazywał że blokuje wałek rozrządu.

Ktoś jeszcze pisał o czyszczeniu czujnika:

Dnia 30.12.2018 o 21:59, auto85 napisał:

Przed czyszczeniem

brudny byl,jakas oleista substancja byl pokryty.

po czyszczeniu tak to wyglada

image.jpeg

image.jpeg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xplone napisał:

Faktycznie może lepiej na początek sprawdzić ewentualnie przeczyścić ten zawór. Zanim kupować nowy.

Powiedz mi żeby go odkręcić dodatkowo należy jak rozumiem rozebrać obudowę od rozrządu i zablokować wałek. Bo na tym filmie na YT nie pokazywał że blokuje wałek rozrządu.

Ktoś jeszcze pisał o czyszczeniu czujnika:

 

Mimo iż czyściłem czujnik położenia wałka rozrządu, to błąd wracał było to bezskuteczne, ale możesz spróbować nie zaszkodzi a roboty na 5 minut, na Filmie nie ma pokazanego jak blokuje wałek rozrządu, ale jest omówione gdzie włożyć blokadę (w moim przypadku za blokadę posłużyło wiertło 6 mm)aby go zablokować bez ściągania osłony i stosowania blokad na koła zębate. Dokładnie w 16 minucie filmu jest pokazane miejsce serwisowe gdzie wkłada się blokade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak informacyjnie,to ja czyscilem czujnik walka,u mnie to pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rafus1984, Czy możesz podać jaki masz numer obudowy tego zaworu, czy jest to 03L 109 096 czy 03L 109 096 B.  Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, pkucharc napisał:

@rafus1984, Czy możesz podać jaki masz numer obudowy tego zaworu, czy jest to 03L 109 096 czy 03L 109 096 B.  Dzięki

Jak widać na zdjęciu bez literki B

IMG_20190902_202147.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rafus1984Dzięki że znalazłeś chwilkę czasu, w weekend podejmę się podmianki tego zaworu u siebie.  Fajnie że opisałeś że da się to zrobić poprzez elektrozawór. Jeszcze jedno pytanie,  a jak ustawiałeś punt 0 na wałku, kręciłeś kołami na podnośniku, czy od spodu wałem. 

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności