Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, Marek3 napisał:

Identyczny mam problem tylko sporadycznie , sprawdź czy występuje u ciebie nastawnik wałka rozrzadu

Tak

w sumie to sam już nie wiem oznaczenie silnika to CUAA szukając po schematach znalazłem coś takiego:

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2015/drive_standart/793/hg_ug/109/subcategory/109040/part_id/4166566/lang/o

 

rozrząd co prawda był zmieniany 2 miesiące temu ale nie mam pojęcia jak było wcześniej bo wymieniłem od razu po zakupie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem zazwyczaj występuje on gdy temperatura na zewnątrz jest około 8-10 stopni i mniej wtedy faktycznie dłużej kręci. Od 16 stopni wzwyż nie zauważam problemu i zawsze pali od strzała. Natomiast problem znika przy niskich temperaturach jak dwukrotnie podgrzeje świece(sprawdzałem w ASO nie wykazały one błędów więc jeszcze ich nie wymieniam).

Myślałem o nastawniku rozrządu żeby go wykręcić i zobaczyć w jakim stanie ale strasznie mało miejsca, a jeszcze nad nim lecą jakieś przewody które skutecznie utrudniają dostęp.

Edytowane przez Devias21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już próbowałem wyeliminować na razie najprostszą metodą próbowałem czy nie jest to wina kluczyka przykładałem go blisko czytnika, wymieniłem baterię, grzałem świecie manualnie bez zapalania dopiero po drugim razie, próbowałem nawet odblokowywać samochód z pilota a nie keylessa myślałem że może coś sie zacina z odcięciem zapłonu - alarmu, niestety i tak się zdarzało, napisz mi jak sprawdzić ten nastawnik rozrządu i gdzie on się znajduje. Czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić ten objaw monitorując pracę zapalania przez VCDa? 

Może są jakieś parametry które są resetowane lub źle ustawione względem aktualnego ustawienia rozrządu które on sam za każdym dłuższym postojem sobie poddaje korekcie.

Jak zbadać to przez VCDs ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaglądnij do poniższego tematu na 2 stronie będziesz miał położenie tego czujnika co prawda w silniku 150km ale 240 jest w tym samym miejscu tylko trochę przysłoniony przez przewody.

I tam również inni użytkownicy 2.0TDI walczyli z tematem ciężkiego odpalania ale w silniku 150km

https://forum.vw-passat.pl/topic/61231-czasem-rano-ciężko-odpala/?page=2

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sprawdzę wyczyszczę ten czujnik i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Devias21 napisał:

Mam identyczny problem zazwyczaj występuje on gdy temperatura na zewnątrz jest około 8-10 stopni i mniej wtedy faktycznie dłużej kręci. Od 16 stopni wzwyż nie zauważam problemu i zawsze pali od strzała. Natomiast problem znika przy niskich temperaturach jak dwukrotnie podgrzeje świece(sprawdzałem w ASO nie wykazały one błędów więc jeszcze ich nie wymieniam).

Myślałem o nastawniku rozrządu żeby go wykręcić i zobaczyć w jakim stanie ale strasznie mało miejsca, a jeszcze nad nim lecą jakieś przewody które skutecznie utrudniają dostęp.

W bitdi jest ciasno najlepsza jest wymiana filtra oleju w skrzyni dsg normalnie w tdi można go wymienić ale w bitdi jest tyle gratów że albo je demontować trzeba albo zrzucać cała skrzynie do wymiany.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana czujnika wałka na 99 % ,nie rozwiąże problemu , w moim przypadku wymiana nastawnika rozwiązała problem , teraz pali na jeden obrót rozrusznika.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2019 o 21:35, Marek3 napisał:

Wymiana czujnika wałka na 99 % ,nie rozwiąże problemu , w moim przypadku wymiana nastawnika rozwiązała problem , teraz pali na jeden obrót rozrusznika.. 

Jaki to koszt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.06.2019 o 00:31, xplone napisał:

Jaki to koszt ?

270 zł oficjalna cena 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

270 zł to czujnik elektromagnetyczne,  jeśli chodzi o sam nasatwnik to już jakieś 250€ . Pytanie teraz co trzeba wymieniać. 

Screenshot_20190701-084043_eBay.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.06.2019 o 12:40, xplone napisał:

Mam problem z długim rozruchem rano, nie zawsze sporadycznie, rano bez względu na fakt czy jest zimno czy ciepło kręci dłużej. W VCDsie nie ma błędów silnika. Po pierwszym zapaleniu każde następne jest od strzała bez problemowe. Problem nie występuje za każdym razem nie wiem od czego to zależy. Macie jakieś pomysły ?

Cześć kolego mam ten sam problem :-( znalazłeś przyczynę awarii?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie działałem w temacie u mnie dalej loteria

Dnia 2.07.2019 o 12:11, Dominik7191 napisał:

 

Wymieniałeś już nastawnik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Już tydzień jestem po wymianie samego zaworu ( śruby ) wszystko zrobiłem sam w ciągu godziny i od momentu wymiany - auto kręci jak nowe od strzała. Mam nadzieję że tak zostanie i że w końcu uporałem się z tym problemem.

Kierowałem się uwagami kilku kolegów z forum za co bardzo dziękuję ale znalazłem też film na YT który dokładnie pokazuje co jest nie tak i jak to naprawić, radzę zobaczyć wszystkim którzy mają podobne problemy. Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam że nie demontowałem i zamieniałem całej obudowy nastawnika jak jest to pokazane w filmie, zamówiłem tylko nowy zawór taki sam jak na filmie, (seryjnie miałem zamontowany ten stary - różnica w dolnym kołnierzu zaworu ) wykręciłem tylko czarną ubudowe elektrozawóru, blokada na wałek tak jak na filmie ( tylko jedna blokada) bez ściągania osłony rozrządu. Wykręcenie starego zaworu i wkręcenie nowego.

Jeśli to nie pomoże to zostanie wymiana całego nastawnika ale jestem dobrej nadziei że wymiana samego zaworu pomoże - czas pokaże .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.07.2019 o 21:27, rafus1984 napisał:

Witam. Już tydzień jestem po wymianie samego zaworu ( śruby ) wszystko zrobiłem sam w ciągu godziny i od momentu wymiany - auto kręci jak nowe od strzała. Mam nadzieję że tak zostanie i że w końcu uporałem się z tym problemem.

Kierowałem się uwagami kilku kolegów z forum za co bardzo dziękuję ale znalazłem też film na YT który dokładnie pokazuje co jest nie tak i jak to naprawić, radzę zobaczyć wszystkim którzy mają podobne problemy. Pozdrawiam

 

Jemu to bardzo długo pali u mnie to pokręci lekko dłużej ale nie aż tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.07.2019 o 21:38, rafus1984 napisał:

Zaznaczam że nie demontowałem i zamieniałem całej obudowy nastawnika jak jest to pokazane w filmie, zamówiłem tylko nowy zawór taki sam jak na filmie, (seryjnie miałem zamontowany ten stary - różnica w dolnym kołnierzu zaworu ) wykręciłem tylko czarną ubudowe elektrozawóru, blokada na wałek tak jak na filmie ( tylko jedna blokada) bez ściągania osłony rozrządu. Wykręcenie starego zaworu i wkręcenie nowego.

Jeśli to nie pomoże to zostanie wymiana całego nastawnika ale jestem dobrej nadziei że wymiana samego zaworu pomoże - czas pokaże .

Witaj.Mam pytanko,gdzie kupowałeś ten zawór i blokade do wałka.Możesz podać numery tych części.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer części to:  03L906455C

A za blokadę użyłem wiertła 6mm, gdyż długo się zastanawiałem nad zestawem blokad, i nie widziałem sensu kupowania całego kompletu aby użyć tylko jedenej blokady która też miała 6mm średnicy.

Zakupiłem  na eBay'u

Edytowane przez rafus1984
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, rafus1984 napisał:

Numer części to:  03L906455C

A za blokadę użyłem wiertła 6mm, gdyż długo się zastanawiałem nad zestawem blokad, i nie widziałem sensu kupowania całego kompletu aby użyć tylko jedenej blokady która też miała 6mm średnicy.

Zakupiłem  na eBay'u

Dzięki wielkie,będe działał.Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś z jakim momentem ma być dokręcony ten zawór?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Marek3 napisał mi przed wymianą śruby, żeby dokręcać z siłą 50nm, (Dane z elsy) i tak też zrobiłem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności