Skocz do zawartości
grzybk

czasem rano ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 3.08.2018 o 22:34, grzybk napisał:

czyli nadal nic nie wiemy, szkoda

i co zrobili Ci z tym nastawnikiem?  czy chodzi tylko o regulację rozrządu?

Tak, na gwarancji na szczęście. Problem pojawia się w okolicach 60tys km. To kwestia jakiejś części więc regulacja nic tu nie pomoże. O sprawie dowiedziałem się na niemieckim forum Skody bo w serwisie tylko mnie zdiagnozowali i nic z tego nie wychodziło bo problem raz się pojawiał a raz nie a samochód nie mogłem im zostawić na cały tydzień. Jak im w końcu powiedzialem o nastawniku to mnie potraktowali niepoważnie a za tydzień byla info z serwisów Skody właśnie, że są z tym problemy.

Dnia 15.08.2018 o 15:01, krojcu napisał:

W końcu udało mi się sprawdzić błędy  (sorry że tak długo przeprowadzka) ,faktycznie mam błąd czujnika wałka rozrządu . Wiadomo ile taki nastawnik kosztuje ? Ma ktoś jakieś numery ?

Ok 3tys zł. 

Edytowane przez Niagara
Błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie sprawę załatwiła wymiana wakum pompy odpala rano i jest cicho. Nie kręci też bez zapłonu tylko od razu odpala.  Koszt oryginalnej wakum pompy to 1200 wymiana 400. Nowa wakum pompa jest inaczej zrobiona więc problem nie powinien się powtórzyć. Pozdrawiam. 

A taki objaw miałem rano 

Jedno jest pewne jeśli ktoś ma auto na gwarancji. Nie dajcie się zwieść że tak ma być żądajcie wymiany w ramach gwarancji w Lubinie odmawiają. Powodzenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm . U mnie po wymianie rozrządu i oleju problem się zmniejszył.  Po długim postoju , jak do tej pory zapalił ciężej .tzn , kręcił dłużej ,ale  nie jak zapowietrzony...tylko parę obrotów dłużej.  A jeśli chodzi o błędy..to według obd eleven , to był czujnik wałka . Zaś po skasowania błędów , i odczytania błędów w trakcie wymiany rozrządu było coś z DPF ( maszyna diagnostyczna BOSCH wydruk mam gdzieś leżeć)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono. Koledzy wiadomo coś więcej w tym temacie? Mój pasek sporadycznie ciężko odpala (długo kręci) wiem że to sporadycznie i można dać sobie spokój z naprawą ale drażni mnie to że auto 3 letnie kreci gorzej niż nie jeden 12-15 letni samochod. Po podpięciu obd11 wyskoczył błąd P034100 - czujnik położenia wałka rozrządu. Czy da się wymienić tylko ten czujnik bez ściągania rozrządu? Jakieś magiczne dojście do niego?  Czy to jest to samo co ten nastawnik faz rozrządu?. Jak ktoś posiada wiedzę w tym temacie bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Edytowane przez rafus1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żaden problem , jak ściągniesz pokrywę silnika , będzie centralnie w na środku pokrywy zaworów :) 

P.S mam ten sam problem teraz , dokładnie te same objawy i błędy .wymieniam już ten czujnik ze 3 miesiące ,ale nigdy nie umiem dotrzeć do ASO po nowy .

Edytowane przez krojcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam objaw. Czujnik wymieniałem ale nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło wyczyszczenie czujnika wałka rozrządu ( lekkie opiłki) .  Do tego momentu  raz na 2 tyg ciężej odpalał na desce pojawiał się komunikat usterka systemu start/stop oraz błąd czujnika wałka rozrządu . Dd wyczyszczenia przejechałem 15 k km .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez czasami odpala dluzej jak zwykle,okolo sekundy dlyzej,dzieje sie tak raz na tydzien,auto garazowane.

pokazcie na zdjeciu gdzie ten czujnik sie znajduje to go sobie przeczyszcze.

Zadnych bledow przy tym nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W/w post kolegi Krojcu pomógł zlokalizować czujnik za co dziękuję. Narazie go wyczyściłem, nie był specjalnie w złej kondycji więc zastanawia mnie kiedy błąd się powtórzy - póki co spokoj.

Screenshot_20181230-190025.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten?

image.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed czyszczeniem

brudny byl,jakas oleista substancja byl pokryty.

po czyszczeniu tak to wyglada

image.jpeg

image.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, auto85 napisał:

Przed czyszczeniem

brudny byl,jakas oleista substancja byl pokryty.

po czyszczeniu tak to wyglada

image.jpeg

image.jpeg

 

witaj, rozumiem, że nie było żadnego problemu z odkręceniem tego czujnika oraz jego czyszczeniem. Co użyłeś do czyszczenia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najmniejszego.

przetarlem go tylko papierem kuchennym i wkrecilem na miejsce.

tylko pytanie czy dobry czujnik wykrecilem,czy to daktycznie ten o ktorym mowa:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , to jest ten :) warto było jeszcze kontakt sprayem popryskać wtyczkę dla pewności .

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie juz prawie 2 tyg po czyszczeniu czujnika i jest OK.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czujnik Halla (położenia wałka) a nie zmiennych faz rozrządu, które to pojęcie nie istnieje w dieslu z powodu jego zwłoki zapłonu (poza chyba jakimś pomysłem Mitsubishi, mniej lub bardziej sensownym...). On raczej szwankuje jak silnik jest ciepły i nie chce odpalić; no chyba, że jest zabrudzony, a jak jest zabrudzony to trzeba dojść czym i dlaczego, bo to może być bardziej niebezpieczne.

Jakby kogoś interesowały wnętrzności naszych EA288: http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf

Mój też miał chwilę, że lipnie odpalał, ale co się dziwić, jak serwis nie dokręcił pokrywy filtra paliwa (1mm przerwy po jednej stronie) i układ przez noc się zapowietrzał...

Z innych przyczy może być: 

- bateria (szczególnie, jak sypie błędami po odpaleniu; i wcale nie wystarczy, żeby był na tyle mocny, żeby zakręcić)

- rozrusznik zdycha i nie wkręca silnika na minimalne obroty wymagane do aktywacji układu wtryskowego (szczególnie przy aktywnie stosowanym Start-Stop)

- czujnik temperatury paliwa (już zresztą wspomniany)

- czujnik doładowania turbiny (taki przykład przerabiałem w Peugeocie 508, ale można go sprawdzić i w Passacie)

- czujnik ciśnienia w szynie Common Rail

... i wiele pomniejszych, które najlepiej sprawdzać punkt po punkcie, jeśli ECU nie sypie błędami.

Edytowane przez HTN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak pisalem wyzej...czyszczenie rego czujnika pomoglo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolejny tydzien auto stoi na mrozach i po czyszczeniu czujnika odpala momentalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z długim rozruchem rano, nie zawsze sporadycznie, rano bez względu na fakt czy jest zimno czy ciepło kręci dłużej. W VCDsie nie ma błędów silnika. Po pierwszym zapaleniu każde następne jest od strzała bez problemowe. Problem nie występuje za każdym razem nie wiem od czego to zależy. Macie jakieś pomysły ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, xplone napisał:

Mam problem z długim rozruchem rano, nie zawsze sporadycznie, rano bez względu na fakt czy jest zimno czy ciepło kręci dłużej. W VCDsie nie ma błędów silnika. Po pierwszym zapaleniu każde następne jest od strzała bez problemowe. Problem nie występuje za każdym razem nie wiem od czego to zależy. Macie jakieś pomysły ?

Identyczny mam problem tylko sporadycznie , sprawdź czy występuje u ciebie nastawnik wałka rozrzadu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności