Skocz do zawartości
daniel270

Wyciągnięcie alternatora 2.0 tdi CFGB

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ladowaniem,raz jest 14.5V raz 12.9V. 13.4V.

Chce wymienić regulator napięcia, sprzęgło alternatora I może komutator.

Tak przyglądając się to za wiele miejsca nie ma żeby włożyć ręce. Da się to jakoś wyjść bez zdejmowania wielu części?  Nie dysponuje podnosnikem więc wszystko będę chciał robić z góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o rekuperacji w swoim samochodzie zanim zaczniesz coś wymieniać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się, czyli zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie prądnicy (alternatora) i wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą w zależności od stopnia sprawności silnika, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy może być obniżone. Na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości. Możliwe jest nawet całkowite wyłączenie alternatora. A to odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto zawsze optymalnie naładowany akumulator zasila instalację elektryczną wystarczająca ilością energii także podczas faz z silnikiem wyłączonym przez system Start-Stop (na przykład na czerwonym świetle). Aby wykorzystywać rekuperację, potrzebne jest specjalne oprogramowanie dla systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowane oprogramowanie modułu sterowania silnika.
Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/system-rekuperacji-vt55217.htm"

 opisane jest że te skoki napięcia ładowania występują  podczas jazdy.

Natomiast ja mierzyłem te napięcia na postoju ewentualnie po jakiejś trasie. 

Edytowane przez daniel270
Oraz występuje miganie oświetlenia wewnątrz samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli akumulator jest już wystarczająco naładowany to nie ma sensu ładować go na postoju kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach. 

U mnie często obserwuję napięcie w okolicach 13V w czasie normalnej jazdy czy na postoju i nie uważam by coś złego się działo z alternatorem. 

Sprawdź sobie to napięcie w czasie hamowania silnikiem. 

Mając jakiś kabel diagnostyczny można (chyba) wymusić pełne ładowanie w każdych warunkach. 

Podobny efekt jest gdy odpina się kabel o czujnika prądu na minusowej klemie akumulatora. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator jest już wyciągnięty, komutator juz średnio wyglądał dlatego zostanie wymieniony na nowy tak jak i regulator napięcia.
W innym samochodzie za migające oświetlenie wewnętrzne odpowiadał regulator napięcia. Wymieniłem i światła świecą jednostajnie.  W passacie dzieje się to samo. Zobaczymy jak jutro będzie bo przyjdą nowe części. 

Oczywiście nie mówię ze nie masz racji ale zaobserwowałem to już w moim roboczym samochodzie Renault Kangoo 1.5dci jak i samochodzie brata Opel Vectra 1,6.

Kolejnym problemem to było pierwsze odpalanie silnika, raz zapalił po ok 7 obrotach, na drugi dzień juz odpalał przy ok 15 obrotach. ( to było ok 2 tyg temu). I od tamtej pory zacząłem sprawdzać to ładowanie. Przy rozruchu napięcie spadało do ok 10V więc tragedii z baterią jeszcze nie ma ale za niedługo bede sie rozglądał za nową bo nie wymieniana od nowości

Wymienię te elementy i dam znać czy coś pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony komutator, regulator napięcia oraz łożyska alternatora.

Co zauważyłem. ?

Auto pali na jakieś 5 obrotów od kilku dni.

Częściej  wlacza się system start&stop.

Ładowanie 14.4 trzyma, nie faluje 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpowie ktoś jak wymontować alternator w b6 2.0 TDI CR? Wg etki demontaż kompresora, pas przedni itp. Nie ma możliwości inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już po wymianie. Dla tych co będą wymieniać alternator. Wymontować wiatraki, filtr paliwa na bok, zbiorniczek płynu chłodz. na bok, odkręcić poduszkę silnika, odsunąć na maxa do tylu i altek wyjdzie, na styk ale wyjdzie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności