daniel270 Zgłoś #1 Napisano 11 Czerwca 2019 Mam problem z ladowaniem,raz jest 14.5V raz 12.9V. 13.4V. Chce wymienić regulator napięcia, sprzęgło alternatora I może komutator. Tak przyglądając się to za wiele miejsca nie ma żeby włożyć ręce. Da się to jakoś wyjść bez zdejmowania wielu części? Nie dysponuje podnosnikem więc wszystko będę chciał robić z góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 11 Czerwca 2019 Poczytaj o rekuperacji w swoim samochodzie zanim zaczniesz coś wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel270 Zgłoś #3 Napisano 12 Czerwca 2019 (edytowane) "Rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się, czyli zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie prądnicy (alternatora) i wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą w zależności od stopnia sprawności silnika, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy może być obniżone. Na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości. Możliwe jest nawet całkowite wyłączenie alternatora. A to odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto zawsze optymalnie naładowany akumulator zasila instalację elektryczną wystarczająca ilością energii także podczas faz z silnikiem wyłączonym przez system Start-Stop (na przykład na czerwonym świetle). Aby wykorzystywać rekuperację, potrzebne jest specjalne oprogramowanie dla systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowane oprogramowanie modułu sterowania silnika. Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/system-rekuperacji-vt55217.htm" opisane jest że te skoki napięcia ładowania występują podczas jazdy. Natomiast ja mierzyłem te napięcia na postoju ewentualnie po jakiejś trasie. Edytowane 12 Czerwca 2019 przez daniel270 Oraz występuje miganie oświetlenia wewnątrz samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #4 Napisano 12 Czerwca 2019 Jeśli akumulator jest już wystarczająco naładowany to nie ma sensu ładować go na postoju kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach. U mnie często obserwuję napięcie w okolicach 13V w czasie normalnej jazdy czy na postoju i nie uważam by coś złego się działo z alternatorem. Sprawdź sobie to napięcie w czasie hamowania silnikiem. Mając jakiś kabel diagnostyczny można (chyba) wymusić pełne ładowanie w każdych warunkach. Podobny efekt jest gdy odpina się kabel o czujnika prądu na minusowej klemie akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel270 Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2019 Alternator jest już wyciągnięty, komutator juz średnio wyglądał dlatego zostanie wymieniony na nowy tak jak i regulator napięcia. W innym samochodzie za migające oświetlenie wewnętrzne odpowiadał regulator napięcia. Wymieniłem i światła świecą jednostajnie. W passacie dzieje się to samo. Zobaczymy jak jutro będzie bo przyjdą nowe części. Oczywiście nie mówię ze nie masz racji ale zaobserwowałem to już w moim roboczym samochodzie Renault Kangoo 1.5dci jak i samochodzie brata Opel Vectra 1,6. Kolejnym problemem to było pierwsze odpalanie silnika, raz zapalił po ok 7 obrotach, na drugi dzień juz odpalał przy ok 15 obrotach. ( to było ok 2 tyg temu). I od tamtej pory zacząłem sprawdzać to ładowanie. Przy rozruchu napięcie spadało do ok 10V więc tragedii z baterią jeszcze nie ma ale za niedługo bede sie rozglądał za nową bo nie wymieniana od nowości Wymienię te elementy i dam znać czy coś pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel270 Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2019 Wymieniony komutator, regulator napięcia oraz łożyska alternatora. Co zauważyłem. ? Auto pali na jakieś 5 obrotów od kilku dni. Częściej wlacza się system start&stop. Ładowanie 14.4 trzyma, nie faluje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku2911 Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2019 Witam. Podpowie ktoś jak wymontować alternator w b6 2.0 TDI CR? Wg etki demontaż kompresora, pas przedni itp. Nie ma możliwości inaczej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku2911 Zgłoś #8 Napisano 22 Czerwca 2019 Już po wymianie. Dla tych co będą wymieniać alternator. Wymontować wiatraki, filtr paliwa na bok, zbiorniczek płynu chłodz. na bok, odkręcić poduszkę silnika, odsunąć na maxa do tylu i altek wyjdzie, na styk ale wyjdzie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach