Jump to content
daniel270

Wyciągnięcie alternatora 2.0 tdi CFGB

Recommended Posts

Mam problem z ladowaniem,raz jest 14.5V raz 12.9V. 13.4V.

Chce wymienić regulator napięcia, sprzęgło alternatora I może komutator.

Tak przyglądając się to za wiele miejsca nie ma żeby włożyć ręce. Da się to jakoś wyjść bez zdejmowania wielu części?  Nie dysponuje podnosnikem więc wszystko będę chciał robić z góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj o rekuperacji w swoim samochodzie zanim zaczniesz coś wymieniać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Rekuperacja pomaga możliwie optymalnie wykorzystać energię zużywaną podczas jazdy. Przy hamowaniu i toczeniu się, czyli zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, zwiększane jest napięcie prądnicy (alternatora) i wykorzystywane do intensywnego ładowania akumulatora. Dzięki takiemu sterowaniu prądnicą w zależności od stopnia sprawności silnika, i w ten sposób zawsze optymalnie naładowanemu akumulatorowi, napięcie prądnicy może być obniżone. Na przykład przy przyspieszaniu lub stałym utrzymywaniu żądanej prędkości. Możliwe jest nawet całkowite wyłączenie alternatora. A to odciąża silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Ponadto zawsze optymalnie naładowany akumulator zasila instalację elektryczną wystarczająca ilością energii także podczas faz z silnikiem wyłączonym przez system Start-Stop (na przykład na czerwonym świetle). Aby wykorzystywać rekuperację, potrzebne jest specjalne oprogramowanie dla systemu zarządzania energią oraz zmodyfikowane oprogramowanie modułu sterowania silnika.
Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/system-rekuperacji-vt55217.htm"

 opisane jest że te skoki napięcia ładowania występują  podczas jazdy.

Natomiast ja mierzyłem te napięcia na postoju ewentualnie po jakiejś trasie. 

Edited by daniel270
Oraz występuje miganie oświetlenia wewnątrz samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli akumulator jest już wystarczająco naładowany to nie ma sensu ładować go na postoju kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach. 

U mnie często obserwuję napięcie w okolicach 13V w czasie normalnej jazdy czy na postoju i nie uważam by coś złego się działo z alternatorem. 

Sprawdź sobie to napięcie w czasie hamowania silnikiem. 

Mając jakiś kabel diagnostyczny można (chyba) wymusić pełne ładowanie w każdych warunkach. 

Podobny efekt jest gdy odpina się kabel o czujnika prądu na minusowej klemie akumulatora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator jest już wyciągnięty, komutator juz średnio wyglądał dlatego zostanie wymieniony na nowy tak jak i regulator napięcia.
W innym samochodzie za migające oświetlenie wewnętrzne odpowiadał regulator napięcia. Wymieniłem i światła świecą jednostajnie.  W passacie dzieje się to samo. Zobaczymy jak jutro będzie bo przyjdą nowe części. 

Oczywiście nie mówię ze nie masz racji ale zaobserwowałem to już w moim roboczym samochodzie Renault Kangoo 1.5dci jak i samochodzie brata Opel Vectra 1,6.

Kolejnym problemem to było pierwsze odpalanie silnika, raz zapalił po ok 7 obrotach, na drugi dzień juz odpalał przy ok 15 obrotach. ( to było ok 2 tyg temu). I od tamtej pory zacząłem sprawdzać to ładowanie. Przy rozruchu napięcie spadało do ok 10V więc tragedii z baterią jeszcze nie ma ale za niedługo bede sie rozglądał za nową bo nie wymieniana od nowości

Wymienię te elementy i dam znać czy coś pomogło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniony komutator, regulator napięcia oraz łożyska alternatora.

Co zauważyłem. ?

Auto pali na jakieś 5 obrotów od kilku dni.

Częściej  wlacza się system start&stop.

Ładowanie 14.4 trzyma, nie faluje 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Podpowie ktoś jak wymontować alternator w b6 2.0 TDI CR? Wg etki demontaż kompresora, pas przedni itp. Nie ma możliwości inaczej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już po wymianie. Dla tych co będą wymieniać alternator. Wymontować wiatraki, filtr paliwa na bok, zbiorniczek płynu chłodz. na bok, odkręcić poduszkę silnika, odsunąć na maxa do tylu i altek wyjdzie, na styk ale wyjdzie. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy