Jump to content
etn

diesel Przerywa powyżej 3tyś. obrotów

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam problem z b6-tką z 2005r, silnik 2.0 tdi bkp. Podczas jazdy przerywa szczególnie na 3 biegu w górę po osiągnięciu około 3000 obrotów. Wygląda to tak jak by nie dostawał paliwa. Dodatkowo podczas obecnych upałów, na biegu jałowym (obroty około 780-800) czasami zdarza się, że zaczyna trząść całą budą, objawy znikają jak dodam lekko gazu. Podczas takiego trzęsienia raz zgasł i miałem problemy z odpaleniem. Zauważyłem, że dzieje się tak jak się nagrzeje, po przejechaniu kilkunastu kilometrów, zaraz po odpaleniu jest ok i ciągnie w całym zakresie obrotów. 
Co zrobione: sprawdzona pompa paliwa, wygląda, że jest ok, włącza się i podaje ciśnienie 0,5 bara po włączeniu zapłonu i wyższe podczas pracy silnika; wymienione wszystkie filtry; podmieniona wiązka pompowtrysków na razie na używaną, ale objawy identyczne, styki wyczyszczone i poprawione; pompowtryski wyglądają ok, cylinder_1 0,25, cylinder_2 -0,31, cylinder_3 -0,1, cylinder_4 0,16. Błędy na kompie to zawór pompy wtryskowej cylinder od 1 do 4 - przekroczony limit. Mam dostęp do delphi, tym było sprawdzane, niestety nie mam dostępu do vag coma ani vcds.
Przeczytałem mnóstwo tematów z podobnymi problemami, mam podejrzenia odnośnie tej wiązki i tego, że to ona może być problemem, ale zanim wydam 600zł wolałbym to potwierdzić :). Co radzicie w takiej sytuacji? Jest ktoś z okolic Rzeszowa kto mógłby mnie podpiąć pod kompa i sprawdzić.  Stanąłem pod ścianą dlatego pozwoliłem sobie poprosić Was o pomoc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, etn napisał:

Stanąłem pod ścianą

Chętnie bym to zobaczył xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj tam, czepiasz się słówek :) nie jest tragicznie bo pasek jeździ i to całkiem ok, do czasu jak nie chcę przekroczyć 3tyś obrotów :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr paliwa do wymiany? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymieniany, drożność węży sprawdzona, pompa działa chociaż ją też chciałem wymieniać ale ciśnienie jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź najpierw grupę 18 i 23 podczas przekorczenia tych magicznych 3tys obrotow bo jezeli czas bedzie w 23 grupie powyzej 100 to wtryski na stół. Zobacz też w grupie 18 jakie masz kody jak dodajesz gazu i ściągasz nogę z pedału. Ma być 4 i później 0 to jest ok ale jak inne kody będą też wtryski na stół, jeszcze zostają uszczelniacze wtryskow 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i tu jest właśnie problem, nie mam vaga :P mam dostęp do delphi i w nim wychodzi mi, że korekty są ok, wartości w takich okolicach jak w pierwszym poście, co do grupy 18 to podczas pracy są zera a jak puszczam pedał gazu to czasami na niektórych cylindrach wyskakują 2. Niestety grupy 23 w tym programie nie ma, jest coś takiego "Czas regulacji zaworu wtryskowego" i tam wszędzie jest 0,22ms ale nie zmienia się podczas gazowania.

Auto było u mechanika, podpinał go pd kompa (chyba miał vcds'a, nie było mnie przy tym) i nie znalazł niczego, stwierdził, że wtryski są ok, z tego co wiem nie robił logów dynamicznych tylko garaż, a jak auto stoi to przerywania nie ma i silnik ładnie się wkręca na obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz jeszcze temperature paliwa bo to ma byc okolo 50-60stopni no i sprobować można jeszcze raz zrobić regulację wtrysków. Nic trudno i pod domem można ogarąć. Ciekawi mnie dlaczego pokazuje w 18 2 po puszczeniu gazu skoro 2 oznacza sterowanie podczas rozruchu. 0 lub 4 moga byc ale 2 ciekawe

Edited by robert_s

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest taka możliwość ze zbyt wysoka temperatura paliwa prowadzi do tego ze będzie autem trzęsło i możne go zgasić. Już kiedyś miałem taki przypadek w AWX to sprzedający auto miał obroty na 1000 i wszystko śmigało tylko obroty specjalnie były podniesione ponieważ zdarzało mu się zgasnąć bez przyczyny. Temperatura dochodziła do 120 stopni. Zaraz jadę po syna do szkoły a mam vcds i delphi więc zerknę u siebie jaką mam teraz temperaturę paliwa w tym upale i przy 90stopniach płynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkąd zrobiło się cieplej raz mi się tak właśnie stało. Około tygodnia temu na światłach zaczęło trząść budą, obroty zaczęły spadać, aż zgasł. Nie mogłem go odpalić, dopiero po jakimś czasie załapał. Odpalił i trzymał koło 1000 obrotów po czym po kilku minutach opuścił do 800. Te problemy z trzęsieniem na postoju są rzadko i zaczęły się odkąd zrobiło się cieplej. Do tej pory przytrafiło mi się to z 5-6 razy przy czym raz zgasł. Główny problem to przerywanie przy przyśpieszaniu, ale wydaje mi się, że to jest połączone ze sobą. Chyba, że to osobny problem i mam kumulację :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz dpf? Ja mam temp 70stopni zobacz jeszcze jaki masz kat synchronizacji walka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie, to jest fabrycznie wersja bez dpf'a, kąt synchronizacji 0,74 >st (grupa 4 w delpchi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy