Jump to content
Michał P.

Mocowanie zderzaka przód, nitonkrętki

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Cześć

    Chciałem wyjąć dzisiaj lampy do regeneracji i niestety mam mały problem z odkręceniem plastiku na którym trzyma się zderzak i grill. Pokonały mnie obracające się dwie nitonakrętki z najgorszym dostępem (swoją drogą to poroniony pomysł żeby je dawać na plastik). Znalazłem fotkę, zaznaczam o które mi chodzi

     pas.jpg.42e2ad1a891ebf1b67e9bdef71d1f386.jpg

    Pytanko jak się do tego zabrać ? Zawsze mam takie szczęście, dwie najgorsze, praktycznie nie ma jak tego chwycić od strony gwintu, bo siedzą w dużym wgłębieniu, przepiłować gwint też  odpada (brak dojścia), rozwiercać obracającą się śrubę, prędzej plastik stopie. Jakieś propozycje ?

    Edited by Michał P.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    Spróbuj kluczem udarowym lub chociaż wkretarką zrywać. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Jak zrywać, jak to ustrojstwo się obraca. Próbowałem dzisiaj wkrętarką, wiertarką z koncówka z torxem - nic. Łamać plastik i brzeszczotem odciąć kołnierz nitonakrętki ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003
    Dnia 12.06.2019 o 18:57, Michał P. napisał:

    Jak zrywać, jak to ustrojstwo się obraca. Próbowałem dzisiaj wkrętarką, wiertarką z koncówka z torxem - nic. Łamać plastik i brzeszczotem odciąć kołnierz nitonakrętki ?

    Czasami pomaga klucz udarowy, beznadziejne przypadki to jedynie drastyczne metody

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Ostatecznie odciąłem śruby. Gdy lampy były jeszcze na swoim miejscu po wykręceniu pompek spryskiwaczy możliwe było dojście do miejsca połączenia obu plastików. Takim oto małym brzeszczotem włosowym. Także

    IMG_20190614_185015.thumb.jpg.b88567b80f06e3d80b78459636a9d5d4.jpg

    Po całym zabiegu stwierdzam, że śruby + podkladki to jedyne słuszne rozwiązanie. Klucz da się włożyć od strony silnika, więc ponowne odkręcenie nie powinno stanowić problemu, a na pewno mniejszy niż przy zastosowaniu nitonakrętek. Lampy wylądowały u mnie na łóżku. 

     

    A jeszcze takie pytanko - wie ktoś może gdzie mogę kupić (w sensie sklep) zestaw naprawczy uchwytów ? Na OLX jedynie znalazłem jeden.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy