batman78 Zgłoś #1 Napisano 5 Czerwca 2019 Witajcie, kupiłem właśnie Volkswagena Passat B8 1.8 180KM 2015r., zastanawiam się nad założeniem gazu. Trochę czasu musiałem zbierać na autko i nie chcę teraz podjąć złej decyzji, dlatego może ktoś z Was ma już wykonaną instalację gazową w takim aucie i może coś dobrego polecić? Pozdrawiam Wojtek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_PiTi_ Zgłoś #2 Napisano 5 Czerwca 2019 Ile kilometrow robisz rocznie? Spalanie tego samochodu nie przekracza 10 litrów więc należałoby zadać sobie pytanie czy jest sens pakowania gazu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanT1982 Zgłoś #3 Napisano 5 Czerwca 2019 da się go w ogóle zagazować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_PiTi_ Zgłoś #4 Napisano 5 Czerwca 2019 Wszystko się da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoo Zgłoś #5 Napisano 5 Czerwca 2019 43 minuty temu, _PiTi_ napisał: Wszystko się da Jasne, tylko ze autor napisał Cytuj Trochę czasu musiałem zbierać na autko i nie chcę teraz podjąć złej decyzji Jak dla mnie jakakolwiek instalacja gazowa w TSI to zła decyzja, ale może jestem nie na czasie? Ostatnio jak sprawdzałem to koszt takiej instalacji był > 10k PLN ze względu na ogromny stopień skomplikowania, no a efekt mizerny bo spalanie benzyny i tak spore w tych instalacjach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek3 Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2019 (edytowane) Kiedyś ćwiczyłem temat , bo chciałem kupić benzynę , jeżeli chcesz jeździć bezproblemowo to tylko ciekły wtrysk gazu przez fabryczne wtyskiwacze i przeróbka oryginalnej pompy paliwa (a nie żaden zamiennik). Koszt takiej instalacji to ok 10 000 zł , nie daj się namówić na uniwersalną instalacje (za jakieś 5-6tyś.) , bo bedziesz lać gaz i benzynę , te tak zwane 10 % dotrysku benzyny to tylko czysta fikcja (stoisz w korku pracuje tylko na benzynie, ciśniesz ostro na autostradzie też pracuje na bezynie), i też szybko mogą się gniazda zaworowe wypalić . Przy ciekłym wrtysku gazu ,wrtyskiem gazu czy benzyny steruje oryginalny sterownik vw ,a nie jakaś centralka gazowa...która trzeba kalibrować , tak naprawde po każdym tankowaniu ponieważ w polsce nie ma wytycznych/normy jaki ma być stosunek propanu do butanu . I sprawdź czy przypadnkiem nie masz w aucie GPF i zdublowany układ wtryskowy , jeżeli tak to zapomnij o gazie. Jakiś rok temu jak szukałem auta dla siebie dla silnika 1.8tsi i 2.0tsi nie była dostepna instalacja z ciekłym wtryskiem (dlatego wziełem diesla ) , jak się dowiadywałem to dwie firmy gazowe pracowały nad oprogramowaniem dla tych dwóch silników i miały być osiagalne za 6 miesięcy. Edytowane 5 Czerwca 2019 przez Marek3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #7 Napisano 5 Czerwca 2019 Ja bym chyba odpuścił. Benzyna albo diesel, nie ma innej drogi dla chcących posiadać nowoczesne auto. Ps. w sumie są jeszcze hybrydy i samochody na baterię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanT1982 Zgłoś #8 Napisano 5 Czerwca 2019 W tych silnikach są po dwa wtryski na cylinder. Jeden wtrysk bezpośredni i pośredni - z tego co gdzieś czytałem to taki układ ma to zmniejszać gromadzenie się nagaru itp itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #9 Napisano 5 Czerwca 2019 Ale wy bzdury pociskacie.... Coś gdzieś przeczytaliście coś gdzieś usłyszeliście i siejecie dalej. 2.0 tsi ccza 1.5 beny na 9 gazu instalacja IV generacji, da się? Prawie trzy lata jeździ i żyje, dziwne nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StefanT1982 Zgłoś #10 Napisano 6 Czerwca 2019 8 godzin temu, Dreyfus napisał: Ale wy bzdury pociskacie.... Coś gdzieś przeczytaliście coś gdzieś usłyszeliście i siejecie dalej. 2.0 tsi ccza 1.5 beny na 9 gazu instalacja IV generacji, da się? Prawie trzy lata jeździ i żyje, dziwne nie... A czy o silniku CCZA jest tu mowa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #11 Napisano 6 Czerwca 2019 Generalnie o zagazowaniu silnika tsi, sensu tegoż i sposobu działania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #12 Napisano 16 Czerwca 2019 Dla mnie sens zagazowania jakiegokolwiek tsi jest jak noszenie glanów w 30 stopniowym upale czyli żaden. Odpuść sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #13 Napisano 16 Czerwca 2019 3 minuty temu, Maciej86 napisał: Dla mnie Na szczęście można mieć swoje zdanie i użytkować bez problemu zagazowane tsi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2019 @Batman78 Jeśli zagazujesz to zdaj proszę relacje. Mało informacji jest na temat gazu w B8 więc Twoje zdanie może okazać się bardzo istotne dla osób rozważających inslację LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #15 Napisano 30 Czerwca 2019 A czym się różni gaz w b6 czy w b8 jeżeli to instalacja IV generacji będzie? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoo Zgłoś #16 Napisano 1 Lipca 2019 W sumie znalazłem fajny temat, względnie aktualny: https://spidersweb.pl/autoblog/instalacja-lpg-do-tsi-czy-warto/ Warto chyba przeczytać i zapoznać się z problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #17 Napisano 28 Lipca 2019 On 6/30/2019 at 4:47 PM, Dreyfus said: A czym się różni gaz w b6 czy w b8 jeżeli to instalacja IV generacji będzie? ? Tym, że silniki 1.8 i 2.0 w B8 posiadają zupełnie odmienny układ zasilania paliwem niż w B6. W tym przypadku mamy doczynienia z zarówno wtryskiem pośrednim jak i bezpośrednim. O ile w Twoim samochodzie wystarczy standardowy sterownik gazu IV tej generacji (a i tak są z tym problemy) tak w B8 jest już 8 wtryskiwaczy i sterowników, które to obsłużą obecnie nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #18 Napisano 28 Lipca 2019 7 minut temu, SeBa_ napisał: O ile w Twoim samochodzie wystarczy standardowy sterownik gazu IV tej generacji (a i tak są z tym problemy) tak w B8 jest już 8 wtryskiwaczy i sterowników, które to obsłużą obecnie nie ma Problemy? Gdzieś doczytałeś gdzieś coś usłyszałeś? Oj dopytaj gdzie trzeba to i w b8 będzie gaz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #19 Napisano 29 Lipca 2019 Trochę nie rozumiem po co kupować nowy samochód i wkładać do niego gaz.. jeśli komuś zależy na niskiej cenie paliwa to po co kupować nowe drogie auto? Jeśli nie stać mnie na drogie tankowanie to kupuje tańsze auto. To jest takie trochę "januszowanie" 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #20 Napisano 29 Lipca 2019 (edytowane) 19 minut temu, biokd napisał: Trochę nie rozumiem po co kupować nowy samochód i wkładać do niego gaz.. jeśli komuś zależy na niskiej cenie paliwa to po co kupować nowe drogie auto? Jeśli nie stać mnie na drogie tankowanie to kupuje tańsze auto. To jest takie trochę "januszowanie" Bo są ludzie którzy potrafią swoje pieniążki lub wydatki dobrze liczyć i oni już rozumieją po co jest gaz i za januszy mają ludzi z takimi poglądami jak twoje właśnie ? Edytowane 29 Lipca 2019 przez Dreyfus 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach