Skocz do zawartości
batman78

instalka gazowa co wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, kupiłem właśnie Volkswagena Passat B8 1.8 180KM 2015r., zastanawiam się nad założeniem gazu. Trochę czasu musiałem zbierać na autko i nie chcę teraz podjąć złej decyzji, dlatego może ktoś z Was ma już wykonaną instalację gazową w takim aucie i może coś dobrego polecić?

Pozdrawiam

Wojtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kilometrow robisz rocznie? Spalanie tego samochodu nie przekracza 10 litrów więc należałoby zadać sobie pytanie czy jest sens pakowania gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, _PiTi_ napisał:

Wszystko się da ;)

Jasne, tylko ze autor napisał

Cytuj

Trochę czasu musiałem zbierać na autko i nie chcę teraz podjąć złej decyzji

Jak dla mnie jakakolwiek instalacja gazowa w TSI to zła decyzja, ale może jestem nie na czasie? Ostatnio jak sprawdzałem to koszt takiej instalacji był > 10k PLN ze względu na ogromny stopień skomplikowania, no a efekt mizerny bo spalanie benzyny i tak spore w tych instalacjach 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ćwiczyłem temat , bo chciałem kupić benzynę , jeżeli chcesz jeździć bezproblemowo to tylko ciekły wtrysk gazu przez fabryczne wtyskiwacze i przeróbka oryginalnej pompy paliwa (a nie żaden zamiennik).

Koszt takiej instalacji to ok 10 000 zł  , nie daj się namówić na uniwersalną instalacje (za jakieś 5-6tyś.) , bo bedziesz lać gaz i benzynę , te tak zwane 10 % dotrysku benzyny to tylko czysta fikcja (stoisz w korku pracuje tylko na benzynie, ciśniesz ostro na autostradzie też pracuje na bezynie), i też szybko mogą się gniazda zaworowe wypalić .

Przy ciekłym wrtysku gazu ,wrtyskiem gazu czy benzyny steruje oryginalny sterownik vw ,a nie jakaś centralka gazowa...która trzeba kalibrować , tak naprawde po każdym tankowaniu ponieważ w polsce nie ma wytycznych/normy jaki ma być stosunek propanu do butanu .

I sprawdź czy przypadnkiem nie masz w aucie GPF i zdublowany układ wtryskowy , jeżeli tak to zapomnij o gazie.

Jakiś rok temu jak szukałem auta dla siebie dla silnika 1.8tsi i 2.0tsi nie była dostepna instalacja z ciekłym wtryskiem (dlatego wziełem diesla ) , jak się dowiadywałem  to dwie firmy gazowe pracowały nad oprogramowaniem dla tych dwóch silników i miały być osiagalne za 6 miesięcy.

Edytowane przez Marek3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chyba odpuścił. Benzyna albo diesel, nie ma innej drogi dla chcących posiadać nowoczesne auto.

 

Ps. w sumie są jeszcze hybrydy i samochody na baterię. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach są po dwa wtryski na cylinder. Jeden wtrysk bezpośredni i pośredni - z tego co gdzieś czytałem to taki układ ma to zmniejszać gromadzenie się nagaru itp itd. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wy bzdury pociskacie.... Coś gdzieś przeczytaliście coś gdzieś usłyszeliście i siejecie dalej. 2.0 tsi ccza 1.5 beny na 9 gazu instalacja IV generacji, da się? Prawie trzy lata jeździ i żyje, dziwne nie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Dreyfus napisał:

Ale wy bzdury pociskacie.... Coś gdzieś przeczytaliście coś gdzieś usłyszeliście i siejecie dalej. 2.0 tsi ccza 1.5 beny na 9 gazu instalacja IV generacji, da się? Prawie trzy lata jeździ i żyje, dziwne nie... 

A czy o silniku CCZA jest tu mowa? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie o zagazowaniu silnika tsi, sensu tegoż i sposobu działania... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie sens zagazowania jakiegokolwiek tsi jest jak noszenie glanów w 30 stopniowym upale :) czyli żaden. Odpuść sobie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Maciej86 napisał:

Dla mnie

Na szczęście można mieć swoje zdanie i użytkować bez problemu zagazowane tsi... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Batman78 Jeśli zagazujesz to zdaj proszę relacje. Mało informacji jest na temat gazu w B8 więc Twoje zdanie może okazać się bardzo istotne dla osób rozważających inslację LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni gaz w b6 czy w b8 jeżeli to instalacja IV generacji będzie? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 6/30/2019 at 4:47 PM, Dreyfus said:

A czym się różni gaz w b6 czy w b8 jeżeli to instalacja IV generacji będzie? ?

Tym, że silniki 1.8 i 2.0 w B8 posiadają zupełnie odmienny układ zasilania paliwem niż w B6.
W tym przypadku mamy doczynienia z zarówno wtryskiem pośrednim jak i bezpośrednim.
O ile w Twoim samochodzie wystarczy standardowy sterownik gazu IV tej generacji  (a i tak są z tym problemy) tak w B8 jest już 8 wtryskiwaczy  i sterowników, które to obsłużą obecnie nie ma. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, SeBa_ napisał:

O ile w Twoim samochodzie wystarczy standardowy sterownik gazu IV tej generacji  (a i tak są z tym problemy) tak w B8 jest już 8 wtryskiwaczy  i sterowników, które to obsłużą obecnie nie ma

Problemy? Gdzieś doczytałeś gdzieś coś usłyszałeś? Oj dopytaj gdzie trzeba to i w b8 będzie gaz... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem po co kupować nowy samochód i wkładać do niego gaz.. jeśli komuś zależy na niskiej cenie paliwa to po co kupować nowe drogie auto? Jeśli nie stać mnie na drogie tankowanie to kupuje tańsze auto. To jest takie trochę "januszowanie" ;) 

  • Nie lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, biokd napisał:

Trochę nie rozumiem po co kupować nowy samochód i wkładać do niego gaz.. jeśli komuś zależy na niskiej cenie paliwa to po co kupować nowe drogie auto? Jeśli nie stać mnie na drogie tankowanie to kupuje tańsze auto. To jest takie trochę "januszowanie" ;) 

Bo są ludzie którzy potrafią swoje pieniążki lub wydatki dobrze liczyć i oni już rozumieją po co jest gaz i za januszy mają ludzi z takimi poglądami jak twoje właśnie ?

Edytowane przez Dreyfus
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności