Skocz do zawartości
ktry

Czynnik w klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, kubek197878 napisał:

a nie jest to tak, że fabrycznie już firmy ładują mniej czynnika niż powinno być bo jest drogi, a potem ściemniają ,że trzeba kontrolować i uzupełniać co roku ?

Tak... i podcinają/podpiłowują pasek/łańcuch rozrządu aby szybciej strzelił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nie zapominajcie o klockach! Klocki robią z drewna ;)

Toerie spiskowe są czasami aż tak kuriozalne, że nie wiadomo jak to komentować. Jedyne co jest faktem, w moim odczuciu, to kiepska jakość materiałów. Skraplacz w moim B4 wytrzymał 20 lat... dziś po dwóch latach to często pruchno nie gorsze jak z chińskich zamienników. Z tego zapewne biorą się braki w czynniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dobiłem oryginalnym nowym gazem i jestem zadowolony. W niedzielę wróciłem z Chorwacji w sumie 3,5 tys. km zrobione i klima daje super nie to co przed dobiciem. Jak bym jej nie dobił, to bym tam zdechł chyba . Jadąc najdłuższym tunelem podziemnym przez Austrię termometr pokazał nawet 40,5 stopnia w cieniu, bo słońca brak pod ziemią. Aż strach pomyśleć co by się tam działo bez klimy i w razie awarii, lub postoju w nim.

Mam tylko nadzieję że za rok nie trzeba będzie ponownie dobijać . Passat ma ponad 220 tys. km więc jeśli nie było nic robione to miało prawo tyle ubyć. Raz na 200 tys. wydać kilka setek to nie problem. Oby tylko nie uleciało za 2,5 roku bo tyle ma auto. O ile kilometry brać pod uwagę to jest ok. ale już wiek to nie koniecznie.

Odnośnie obrotów to sprawdziłem to dokładnie w drodze. Po włączeniu klimy obroty rosną jak klima mocno daje po jakimś czasie jak już schłodzi do temperatury jaka jest ustawiona to wtedy spadają na normalne 800.  Jazda po mieście to praktycznie cały czas 1000 ,ale już w trasie po kilkunastu km są mniejsze. Dlatego myślałem że cały czas są podwyższone kręcąc się w koło komina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanko... w którym miejscu pod maską w Tdi jest terminal do kontroli i napełniania klimy ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam niestety ten nowy czynnik (B8FL), w nowym aucie efektywność chłodzenia jest słabsza niż w Stilo z 2005 roku, które chodzi na starym czynniku. Tutaj żeby zaczęło chłodzić muszę ustawić na 16 stopni, albo na LO. Tak to "tak se wiucha" i w trybie AUTO w aucie jest po prostu gorąco. Obroty da się wtedy regulować właśnie obniżając temperaturę, ale na 100% wskazanie to nie jest temperatura jaka zostanie w aucie osiągnięta :> 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do obrotów nadmuchu są profile i w tym najwyższym schładza się bardzo szybko ale też hałas jest spory .Minione lato było niezbyt gorące i przejeździłem je prawie całe na profilu łagodnym .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności