Jump to content
Sign in to follow this  
HOLSON

Dziwne bicie w tylnim kole!

Recommended Posts

Witam 

Pacjent b7 variant 2.0tdi 170km 

Mam pytanie czy ma ktoś pojęcie co może bić przy hamowaniu w tylnym kole? (nie wiem którym) 

Tam wiem- krzywa tarcza?! Miałem tak w dwóch poprzednich samochodach bicie bylo słyszalne, odczuwalne na kierownicy lub na całym samochodzie. 

Teraz zglupiałem bo przy hamowaniu (mocnym  z większej prędkości) jest tylko dźwięk bicia, huczenia ale ani na kierownicy ani "budzie" nie czuć najmniejszych drgań. 

Klocki? (są zużyte na oko trochę zostało--mogę się mylić) 

Czy jest wogole czujnik zużycia klocków  tyłu? 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy masz duży rant na tarczy. W poprzednim aucie tak miałem że buczalo ale nic nie biło 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicie tarczy/klocka w tylnym kole nie ma wpływu na wibracje kierownicy, na  całe auto tak  ale nie na kierownicę. Możesz mieć ranty na tarczy i klocek  który niedługo się skończy może dawać taki efekt bo jego powierzchnia cierna jedzie po zardzewiałym rancie wewnętrznym. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest winowajca!

Tylko i wyłącznie klocki tył do wymiany. Ogólnie mocno zużyte były wygląda na to, że przespałem trochę temat wymiany. Zmyliły mnie trochę klocki od zewnętrznej strony tarczy, które nie wyglądały aż tak źle ale wewnętrzne były zużyte dużo bardziej. Zmylilo mnie też trochę jakieś takie przekonanie, że jest czujnik, który poinformuję mnie w porę, że czas na wymianę. Dzis już wiem, że z tyłu czujników nie ma. Tarcze zdrowe zareagowałem chyba w ostatniej chwili.

Klocki są nowe - hamuje, jeździ nie halasuje.

Dzieki za pomc, temat ciach 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HOLSON odgrzebię temat

Jakie miałeś to bicie? Ja ostatnio na autostradzie musiałem mocniej przyhamować kilka razy i słyszę taki basowy, niski dzwięk przy tym. Hamowanie z większej prędkości, tak ze 150 km, jak mocniej i dłużej przytrzymam hamulec to słychać tak jakby pulsacyjny, rotacyjny basowy dzwięk. Drgań na kierownicy nie mam żadnych, klocki mają jakieś 10 tysięcy. Przy niższej prędkości i hamowaniu zero jakichkolwiek dzwięków.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę podjechać do serwisu, z zewnątrz tarcza wydaje się ok, pytanie od wewnątrz. Tarcza m koło 50 tysi nalotu, może być już troche rdzy na rancie, bez podnośnika nie sprawdzę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też było bicie basowe- niski dzwiek i też tylko przy hamowaniu z dużych prędkości. W mieście nie odczuwalne wcale nawet jadąc ok 100 była cisza. Dopiero przy hamowaniu z większej prędkości było słychać mocno. U mnie temat rozchodził się tylko o klocki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja wczoraj byłem w serwisie i wrzuciłem ceramiczne klocki na tył. Zobaczymy co i jak, na razie ich nie dociskam, nowe klocki zawsze pierwsze 200-300 kilo jeżdzę spokojnie.

I tak jak napisałeś, po mieście tego nigdy nie słychać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy